שילוב בישול בטיפול - האוניברסיטה העברית ירושלים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי קורסים בפסיכולוגיה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על האוניברסיטה העברית ירושלים - בישול בטיפול.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


שילוב בישול בטיפול באוניברסיטה העברית ירושלים

 

מסלול זה אינו פעיל, למסלולים נוספים באוניברסיטה העברית בירושלים לחצו כאן

 

על רעב והכלה

 

מאז ומתמיד היווה המטבח נקודת התייחסות משמעותית לעולמנו הפנימי, הרגשי והחברתי. השהייה במטבח מאפשרת לכל אחד מאיתנו להתחבר לזיכרונות ילדות ולחוות מנעד רחב של רגשות ומחשבות. באמצעות הבישול ניתן לחשוף מרכיבים קוגניטיביים, רגשיים ותקשורתיים כמו מיומנויות חברתיות, מסוגלות עצמית, אופטימיות ויכולת להיפתח ולעבוד ביחד.

 

לא בכדי מתייחסים רבים לבישול כאל אמנות, ולהכנת המנות כאל תהליך יצירתי, מאתגר ומהנה. בדומה לתחומים אחרים הבישול מהווה הזדמנות להבעה עצמית באמצעים שאינם מילוליים וליצירת קשר מטפל - מטופל. בו בזמן, בשונה מסוגים אחרים של תרפיה באמנות, מתייחד הטיפול בבישול בכך שהוא עוסק באופן מפורש ביותר ביכולת להזין ולהיות מוזן, ומהדהד את הקשר הראשוני הנוצר בין התינוק לאמו. ככזה, הוא מהווה הזדמנות ראשונה במעלה לבחינת סוגיות של הזנה ושל האפשרות לחוות תחושת ביטחון בקשר. באוניברסיטה העברית בירושלים מציעים את התכנית הראשונה בישראל לקורס טיפול בבישול

 

קהל יעד

 

ההשתלמות למטפלים בשילוב של בישול בטיפול מיועדת לאנשי מקצוע עם ניסיון של שנתיים לפחות בעבודה עם מטופלים מאז שנת 2005. היא מתאימה למרפאים בעיסוק, למטפלים באמנות, לעובדים סוציאליים, לדיאטנים קליניים וכן לאנשי חינוך והוראה מורים העובדים בבתי ספר לחינוך מיוחד.

 

 

תכנית הלימודים

 

מטרת הקורס היא להכשיר את המשתתפים להשתמש בטכניקות של טיפול בבישול במסגרת של עבודה פרטנית או קבוצתית עם מטופלים. במסגרתו, הם מכירים את המאפיינים הייחודיים של השיטה ורואים כיצד היא מאפשרת לשלב בין הקונקרטי לבין הסמלי. הם מעמיקים בתהליכים כללים של העברה ומתנסים בחשיפת רבדי תקשורת מילוליים ובלתי מילוליים בחדר הטיפולים.

 

מתכונת הלימוד

 

הקורס לטיפול בבישול מקיף 82 שעות לימוד אקדמיות, אליהן מתווספות 62 שעות של הכשרה מעשית. הוא מתקיים במתכונת חד שבועית ומתפרש על פני שני סמסטרים רצופים. דרכי ההוראה בקורס מגוונות, וכוללות הרצאות פרונטליות, דיונים קבוצתיים, תיאורי מקרה וכן התנסות בבישול וטבחות. כדי לסיים את התכנית, נדרשים הסטודנטים להפגין נוכחות ב - 80 אחוזים מהשיעורים לפחות, להציג תיאור מקרה ולהגיש שתי עבודות כתובות, באמצע השנה ובסופה.

 

נושאי הלימוד

 

בין הנושאים אליהם תחשפו במהלך הקורס ניתן למנות את הבאים:

 

  • התמודדות עם מחלות בטיפול
  • ניתוח פעילות
  • תזונה, דיאטה והפרעות אכילה
  • תיאורית הכוחות
  • שילוב של כלים אמנותיים בטיפול
  • תהליכים קוגניטיביים, תנועה ורגש
  • תיאוריות התפתחותיות
  • תהליכים קבוצתיים ופעילות חברתית 
  • משחק, יצירה וגירוי חושי       
  • היבטים של ריפוי בעיסוק בטיפול בבישול        
  • ועוד

 

סגל הוראה

 

מרכזת הקורס והמרצה הראשית היא מייסדת השיטה, שפית בוגרת תדמור ועובדת סוציאלית בעלת תואר MSW, המתמחה בשילוב של כלים מעולם התרפיה באמנות בתהליכים טיפוליים. לצידה מלמדים בקורס מספר מרצים אורחים בעלי התמחויות מגוונות.

 

תעודה

 

בוגרי הקורס מקבלים תעודת סיום מטעם האוניברסיטה העברית. יש לשים לב כי תעודה זו אינה עומדת בפני עצמה כהסמכה טיפולית, אלא מהווה כלי נוסף למטפלים בעלי הכשרה קודמת בלבד. 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה העברית בירושלים

עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה העברית בירושלים

כלים שיעזרו לך לבחור