תואר שני בחינוך בהתמחות סוציולוגיה של החינוך באוניברסיטה העברית

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על העברית - תואר שני בסוציולוגיה בחינוך.

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בחינוך עם התמחות בסוציולוגיה של החינוך באוניברסיטה העברית בירושלים

 

חינוך חברתי

 

תפקידו של איש החינוך אינו מתחיל ואינו נגמר בהקניית ידע ומיומנויות למידה. אנשי החינוך אמונים על עיצוב המחשבה של התלמידים, על תפיסות העולם שלהם, על היחס שלהם לאחר ועל האחריות החברתית שלהם.

 

עם עלייה בפערים הכלכליים, עם הגלובליזציה וההגירה ועם המודעות הסביבתית והחברתית על אנשי החינוך לשים דגש על העוולות החברתיות שמתרחשות בארץ ובעולם. תואר שני בחינוך בהתמחות סוציולוגיה של החינוך קורא לאנשי החינוך לפעול למען צדק חברתי, לפעול על פי שיקולים חברתיים ולהוביל שינויים בחינוך.

 

תכנית הלימודים

 

התואר שני בהתמחות סוציולוגיה של החינוך באוניברסיטה העברית בירושלים מקנה לסטודנטים את הידע הנדרש לעבודה בחברה רבת תרבויות ופערים חברתיים. הסטודנטים נחשפים לתיאוריות מחקריות על יחסי הגומלין בין החינוך לבין מגמות בשינויים חברתיים.

 

תכנית התואר השני בחינוך מושתתת על שלושה יסודות עיקריים – היסוד התרבותי – חברתי, היסוד הארגוני בתוך מערכת החינוך והיסוד הפדגוגי המיושם בבתי הספר. שילוב שלושת היסודות הללו מרחיב את נקודת הראייה של הסטודנטים בכל הנוגע למבט משווה על המערכת הארגונית של המגרש החינוכי בדגש על הסוציולוגיה והפילוסופיה. משכך, הסטודנטים לומדים על נושאים כמו אי־שוויון, רב־תרבותיות, לאומיות, הגירה וגלובליזציה.

 

מתכונת הלימוד

 

אורך התואר השני הוא כשנתיים. הסטודנטים בוחרים בין מסלול עיוני, שבסופו עליהם להגיש עבודת סמינר, לבין מסלול מחקרי שבסופו עליהם להגיש עבודת תזה. מתכונת הלימוד כוללת קורסי חובה בהתמחות סוציולוגיה של החינוך, קורסי בחירה בהתמחות סוציולוגיה של החינוך, קורסי בחירה בחוג לחינוך וקורסי מחקר.

 

נושאי לימוד

 

  • מבוא לטכנולוגיה חינוכית
  • חינוך וחברה
  • גלובליזציה, זהות והגירה
  • תקציב ככלי ניהול
  • מבוא לתיאוריות פמיניסטיות
  • תכנון מדיניות חינוכית
  • תפקידו של המורה בכיתה במאה ה-21
  • סוגיות משפטיות בחינוך
  • חברה אזרחית, תהליכי שינוי וצדק חברתי
  • פיתוח מנהיגות פדגוגית    
  • חינוך יהודי במסגרות הפורמאליות והבלתי פורמאליות    
  • ועוד

 

על מוסד הלימודים

 

בית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית בירושלים רואה עצמו כמרכז להכשרה של אנשי חינוך מובילים ולקידום מצוינות מחקרית. בבית הספר מאמינים כי תחום החינוך הוא כלי להובלה של שינויים חברתיים, אישיים ותרבותיים, לשם כך הסטודנטים רוכשים כלים לחשיבה עצמאית וביקורתית. בית הספר מציע מגוון תכניות לימוד לתואר ראשון ולתארים מתקדמים, ובהם תואר שני בחינוך בהתמחות ייעוץ חינוכי, תואר שני בחינוך בהתמחות הוראה ולמידה, תואר שני בחינוך בהתמחות לקויות למידה ותואר שני בחינוך בהתמחות מנהל מדיניות ומנהיגות בחינוך.

 

תנאי קבלה

 

למסלול העיוני של התואר שני בחינוך בהתמחות סוציולוגיה של החינוך מתקבלים מועמדים בעלי תואר ראשון בממוצע 80 לפחות, למסלול המחקרי מתקבלים מועמדים בעלי תואר ראשון בממוצע 85 ומעלה. ייתכן שהמועמדים יזומנו לריאיון אישי לשם קביעת הקבלה ללימודים.

 

תעודה

 

הסטודנטים אשר עומדים בכל המטלות הנדרשות, לרבות הגשת עבודת הגמר או עבודת התזה, מקבלים תואר מוסמך בחינוך מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי התואר משתלבים במערכת החינוך כמורים, כמנהלי בתי ספר וכרכזי תכניות לימוד. כמו כן, הם משתבצים כמעריכי תכנים במשרד החינוך, כיועצים חינוכיים וכמטפלים במסגרת החינוך המיוחד. באפשרותם גם להמשיך במחקר באקדמיה ובמכוני המחקר העוסקים בתחום החברה והחינוך.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה העברית בירושלים

עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה העברית בירושלים

חוות דעת של סטודנטים על העברית - תואר שני בסוציולוגיה בחינוך

התקבלו 1 דירוגיםבציון ממוצע: 4.0 מתוך 5

האוניברסיטה העברית בירושלים
25/10/2018

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת את שילוב העולמות באוניברסיטה. מחד הלימודים הם רציניים וברמה גבוהה ביותר אך עם כך יש שילוב  קרא עוד...

על הקמפוס

קמפוס הר צופים מקיים בתכוכו בעיקר מקצועות מעולם החברה והרוח. יש מגוון רחב של תוכניות ומסלולים ויש הר קרא עוד...

טיפים

למצוא קבוצה חזקה של כמה חברים, לתוך אחד בשני לעזור אחד לשני לפרגן. ויש סטודנטים משנים קודמות שישמחו  קרא עוד...


לכל חוות הדעת
ssssssssss

פורום לימודי חינוך

תואר b.a בחינוך מספיק כדי להיכנס למערכת הגנים?
חן אביטל
ללא תגובה
הסבה מרואה חשבון למורה במערכת החינוך
ציון יקר
1 תגובות
מדוע צריך להשלים?
סטודנטית לעתיד
1 תגובות
שילובים שהולכים עם חינוך בדו חוגי?
שחר
2 תגובות
מסלול ייעודי להוראת לימודי מחשבים
ליעד אוחיון
3 תגובות
האם כדאי לעשות הסבה לייעוץ חינוכי בגיל 43?
נסרין
1 תגובות
השלמה מתעודה בהוראה לתואר ראשון
אביעד סעדיה
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,802 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת חיפה1,565 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת בר אילן948 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת בן-גוריון1,089 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp