תואר שני בחינוך באוניברסיטה הפתוחה

שירות אישי - צור קשר
תואר שני בחינוך באוניברסיטה הפתוחה

תואר שני בחינוך באוניברסיטה הפתוחה - מסלולי תואר שני בחינוך


צעד קדימה במערכת החינוך


עבור אנשי הוראה, מנהלים ומחנכים, תואר שני בחינוך הוא הזדמנות נהדרת לפתח את סל הכלים שברשותם ולצבור מיומנויות חשובות לפיתוח הקריירה. באוניברסיטה הפתוחה רואים את הסטודנטים לתואר שני בחינוך בתור אנשי החינוך והחברה של מחר ושואפים לתת להם כלים שיכולים לסייע להם לפלס דרך לתפקידים בכירים בעולם ההוראה. דרך המסלולים השונים לתואר שני בחינוך, יכולים מורים, מנהלים ואנשי הוראה לקבל מיומנויות להתפתחות מקצועית ולבחון מגוון גישות וסוגיות שנוגעות לתחום החינוך.


מסלולי לימוד


אלה הם המסלולים לתואר שני בחינוך שמתקיימים באוניברסיטה הפתוחה:


תואר שני במנהל מדיניות ומנהיגות בחינוך


תואר שני במנהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך מכשיר את הסטודנטים לתפקידי הדרכה וניהול במערכת ההוראה וכן בחינוך הבלתי פורמלי ובארגונים. הוא מתאים למי שרואים עצמם מנהיגים ומובילים את עולם החינוך ומספק ידע אקדמי מעמיק למילוי של תפקידים מרכזיים ובכירים. הסטודנטים נחשפים לתפישות וגישות תיאורטיות מגוונות ודנים בסוגיות שנוגעות לתחומי מנהיגות של בכירים במערכות חינוך.


קורסי הבחירה נוגעים במדיניות חינוך, אקלים בית ספרי, ניהול, הערכה והוראה. התואר השני עונה על חלק מתנאי הסף שמציב משרד החינוך להגשת מכרז לניהול בתי ספר.


תואר שני בטכנולוגיות ומערכות למידה


תואר שני בחינוך וטכנולוגיות ומערכות למידה מעניק לסטודנטים ידע ומיומנויות רבות ומגוונות להתמחות בפיתוחן של תכניות לימודים המשלבות בתוכן טכנולוגיות מתקדמות. היא מתאימה למורים, למנהלים ולבעלי תפקידי הוראה נוספים שפעילים במערכת החינוך הישראלית. כמו כן מסלל זה מתאים גם למי שמתעניינים להפעיל ולהדריך מערכות למידה והשתלמות במגזר הפרטי והציבורי כגון בתעשיית ההייטק, במסגרות הכשרה מקצועית ובמערכות קהילתיות.


לאורך התכנית מקבלים כלים לפיתוח ולתכנון של תכניות לימודים והוראה ולשילוב של טכנולוגיות במסגרתן בדרכים שונות. כמו כן, מעמיקים את ההבנה השוטפת בלמידה ובתכנון של הפעילות היום יומית.


תנאי קבלה


במסגרת תנאי הקבלה לתואר שני בחינוך באוניברסיטה הפתוחה יכולים להתקבל מועמדים בוגרי תואר ראשון בתחומים שונים (לרבות בעלי תואר "בוגר אוניברסיטה" ובוגרי מכללות לחינוך שברשותם תואר "בוגר הוראה") בממוצע ציונים של לפחות 80. ועדת הקבלה דנה בהתאמתם של המועמדים ויכולה במקרים מסוימים לדרוש השלמות לצורך הקבלה לתכנית.

 


מתכונת הלימוד


התכניות מוצעות במסלול מחקרי לתואר שני בחינוך (עם כתיבת תזה), או בתכנית ללא תזה (מסלול יישומי). שיטת ההוראה בתכניות מותאמת במיוחד לצורכיהם של מורים ושל בעלי תפקידים ניהוליים במערכת החינוך והיא פועלת לפי הוראה ולמידה מרחוק המשולבות במערכות תקשורת מחשבים וסלולר לצד הנחיה פנים מול פנים וחומרים כתובים ללמידה עצמית.


קורסים רבים משלבים טכנולוגיות למידה מתקדמות ומפגשים באמצעות האינטרנט. שיטות ההוראה באוניברסיטה הפתוחה מאפשרות לסטודנטים ללמוד במתכונת גמישה שמאפשרת לפרוש את התואר על פני זמן ממושך או ללמוד בקצב מוגבר, לפי הצורכים האישיים ולשילוב של לימודים ועבודה.

למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה הפתוחה
עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה הפתוחה