לימודי פסיכותרפיה לתעודה באוניברסיטת חיפה

שירות אישי - צור קשר
לימודי פסיכותרפיה לתעודה באוניברסיטת חיפה

לימודי פסיכותרפיה לתעודה באוניברסיטת חיפה

החוג לפסיכולוגיה של אוניברסיטת חיפה מקיים תוכנית לימודים ייחודית, לימודי תעודה בפסיכותרפיה. לימודים אלו מתקיימים בכמה מסלולי לימוד: פסיכותרפיה פסיכואנליטית, פסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית C.B.T. ופסיכותרפיה C.B.T. אינטגרטיבי קרוב חוויה וממוקד רגש.


תכנית זו מתמקדת בעיקרה בדרכי מניעה וטיפול פסיכותרפי עבור אוכלוסיית הגיל הרך, ילדים ונוער ומדגישה תיאוריות פסיכו דינאמיות והתפתחותיות. תכנית לימודים זו מומלצת לעובדי חינוך והוראה, וכן למטפלים שמעוניינים להרחיב את סל הכלים הטיפולי שברשותם. דרך המיומנויות הנרכשות במהלך הקורס יכולים המטפלים להיחשף לעקרונותיה של אחת הגישות המבוקשות בתחום הפסיכותרפיה ולבחון כיצד ליישם אותה עם שלל מקרים בקליניקות שלהם.

 


פסיכותרפיה פסיכואנליטית


התכנית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית מתקיימת במספר מסלולים:

 

 

  • מסלול למטפלים במבוגרים, נוער וילדים - שמתמקד בטיפול פסיכו דינמי במגוון שכבות גיל.
  • מסלול למטפלים בנוער ובילדים ששם דגש על מניעה וטיפול בילדים בגיל הרך, בילדים ובבני נוער. התכנית מתמקדת בתיאוריות פסיכו דינמיות התפתחותיות וכן בגישת הטיפול הדיאדי.


המסלולים השונים מיועדים לפסיכולוגים, לפסיכיאטרים, למטפלים בהבעה ולקרימינולוגים מנוסים ובעלי תואר שני שברצונם להכיר שיטות התערבות מתחום הפסיכותרפיה הפסיכו אנליטית. הם מוכרים על ידי האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכו אנליטית ועל ידי האיגוד לפסיכותרפיה.


היקפם של המסלולים הוא כשלוש שנים, המפגשים מתקיימים לרוב אחת לשבוע בערבים. התכנית משלבת סמינרים עיוניים והדרכות קבוצתיות וכן שעה של הדרכה אישית עם מדריכי התכנית.


CBT - פסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית


התכנית בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית CBT מתאים למטפלים בפסיכותרפיה שמעוניינים להרחיב את הכלים המעשיים והעיוניים שברשותם בטיפול. במהלך התכנית לומדים על זרמים עיקריים בתיאוריה הקוגניטיבית התנהגותית ובוחנים גישות התערבות לשלל קבוצות גיל, מילדים ועד בני הגיל השלישי.


תכנית זו מותאמת לקריטריונים של האגודה הישראלית לטיפול קוגניטיבי והתנהגותי איט"ה. היא מוכרת להתמחות בטיפול הקוגניטיבי - התנהגותי. היקפו של המסלול הוא כשנתיים, שיעורים מתקיימים אחר הצהריים אחת לשבוע. המסלול משלב גם הדרכות מעשיות.

 

CBT אינטגרטיבי קרוב חוויה וממוקד רגש


זוהי תכנית ששמה לה למטרה להנגיש את גישת CBT למטפלים בפסיכותרפיה והיא חושפת אותם לשלל הכלים שמציעה הגישה וליתרונותיה עם שלל אוכלוסיות מטופלים. בתכנית מתמקדים ביישום מעשי של עקרונות הגישה הטיפולית, המשתתפים סוקרים את התפתחותה של גישת CBT ולומדים על החידושים שהתחוללו בה.


תכנית זו מוכרת על ידי איט"ה, ניתן ללמוד במתכונת דו שנתית או במסלול חד שנתי. השיעורים מתקיימים בקבוצות קטנות ושמים דגש על תרגול מעשי של הטיפול. התרגולים מתמקדים באופן ההתאמה של הטיפול לצורכים אישיים של מטופלים, תוך פיתוח חשיבה אינטגרטיבית אצל המטפלים לשילוב בין כמה גישות טיפוליות.


בשנה הראשונה התכנית מתמקדים בגל הראשון והשני של הגישה הקוגניטיבית התנהגותית וביישומי השיטה במקרים של הפרעות חרדה ו - OCD. בשנה השנייה מתקיימים שני מסלולים - מסלול ילדים ונוער שכולל גם עיסוק בהדרכת הורים, ומסלול טיפול מתקדם שעוסק בשילוב בין CBT לגישות נוספות.

למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת חיפה
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת חיפה