תואר במדעי הטבע וכימיה באוניברסיטה הפתוחה

שירות אישי - צור קשר
תואר במדעי הטבע וכימיה באוניברסיטה הפתוחה

 

תואר ראשון במדעי הטבע בהדגשת כימיה של האוניברסיטה הפתוחה

 

הלימודים במדעי הטבע כוללים דיסיפלינות רבות כגון: ביולוגיה, כימיה, מתמטיקה, פיזיקה, ביוכימיה ועוד. באופן כללי ניתן לטעון כי תחום מדעי הטבע עוסקים בכל מה שמוחשי, פיזי, בחוקיו ופעולותיו. משום כך ניתן לו גם השם מדעים מדוייקים, כי בשונה ממדעי הרוח ומדעי החברה תחום זה ניתן למדוד בצורה אמפירית. על כן, לימודים אלו מתאימים לאנשים הריאליים, בעלי יכולת ניתוח אנליטית ומתמטית ואנשי הרוח מבינכם יימצאו את הלימודים לתואר במדעי הטבע כלימודים קשים.

 

למי זה מתאים?

 

אם תורת היחסות של איינשטיין לא סתם נשמע לכם מצלצל ולא פעם העמקתם וניתחם חוקיות ונוסחאות, תוכנית הלימודים לתואר ראשון במדעי התואר תהווה עבורכם תוכנית לימודים מרתקת ומאתגרת. האוניברסיטה הפתוחה מציעה תוכנית לימודים ייחודית: תואר ראשון במדעי הטבע כאשר אתם יכולים להתאים לעצמכם מערכת שתכלול את כל הקורסים שמעניינים אותכם מהדיסיפלינות השונות בהדגשת כימיה, כאשר הכימיה מהווה סוג של התמחות.

 

לימודי כימיה כוללים בתוכם מספר תחומים כגון: כימיה אורגנית, כימיה אנליטית, כימיה פיזיקאלית ועוד. בסופם של הלימודים תוענק לכם תעודת תואר ראשון במדעי הטבע תוך ציון של ההדגשה בכימיה, שתעזור לכם להשתלב במקומות שונים בשוק העבודה. תוכנית הלימודים לתואר זה כוללת לימודיים עיוניים לצד לימודים מעשיים המתבצעים במעבדות הלימוד.

 

תוכנית הלימודים

  

  • להלן פירוט קורסי התשתית בלימודי מדעי הטבע בהדגשת כימיה: ישומי מחשב למדעים, מבוא לסטטיסטיקה ולהסתברות לתלמידי מדעים. בחירה בין יסודות הפיסיקה א' + ב' לבין יסודות הפיסיקה. בחירה בין חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי א' לבין חשבון אינפיניטסימלי 1. בחירה באחד מתוך ארבעה הקורסים הבאים: הסקה סטטיסטית, אלגברה לינארית לתלמידי מדעי הטבע, אלגברה לינארית 1 וחשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי ב'.

 

  • קורסי החובה בלימודי כימיה: כימיה כללית א', כימיה כללית ב', ביוכימיה א: חלבונים – מבנה ותפקוד, כימיה אורגנית, כימיה אי אורגנית, תרמודינמיקה וקינטיקה כימית. ארבעה קורסי המעבדה הינם: מעבדה: כימיה פיסיקלית, מעבדה: כימיה כללית, מעבדה: כימיה אורגנית ומעבדה: כימיה אי אורגנית.

    בין קורסי הבחירה ניתן למצוא: דינמיקה מולקולרית של תהליכים כימיים, נושאים מהתעשייה הכימית, מעבדה בביוכימיה של חלבונים, תורת הקוואנטים א', נושאים בכימיה אטמוספירית ועוד.

  

משך הלימודים

 

משך הלימודים לתואר ראשון במדעי הטבע בהדגשת כימיה אורך כשלוש שנים אקדמאיות. בסופם מוענקת תעודת מוסמך אוניברסיטה (B.sc) במדעי הטבע בהדגשת כימיה.

 

המשך הלימודים

 

בוגרי התואר של האוניברסיטה הפתוחה במדעי הטבע בהדגשת כימיה יוכלו להמשיך ללימודי תואר שני במדעי הטבע או לעסוק במחקר והוראה במוסדות הלימוד השונים או במכוני מחקר באקדמיה ומחוצה לה. ניתן להשלב בעבודה במכון הטכנולוגי או במכון וייצמן. כמו כן, קיימות תעשיות רבות הדורשות ידע במדעי הטבע כגון: תעשיית התרופות, תעשיית הפטרוכימיה, תעשיית הביטחון ועוד.

 

למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה הפתוחה
עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה הפתוחה