לימודי פסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה

שירות אישי - צור קשר
לימודי פסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה

לימודי פסיכולוגיה BA באוניברסיטה הפתוחה

 

להכיר את נפש האדם

 

פסיכולוגיה היא תחום במדעי החברה החוקר את נפש האדם ואת המורכבות שלה. ההנחה העומדת בבסיס המחקר הפסיכולוגי היא שחוויותיו של האדם מנחות אותו לנהוג בדרך מסוימת, ומשכך התנהגות האדם אינה מקרית. תחום מחקר זה מבקש למצוא את אותה חוקיות שלפיה בני האדם פועלים ובמציאת החוקיות לטפל באנשים ולעזור להם עם התמודדויות קשות ועם משברים.

 

לימודי הפסיכולוגיה פותחים צוהר והזדמנות להבנת תהליכים מנטאליים כמו מוטיבציה וצרכים, החלטות וערכים, תפיסה וזיכרון ומטרות ודחפים אשר מלווים את אדם מגיל ינקות ועד ערוב ימיו. התחום כולל בתוכו נושאים רבים, ובהם פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה חברתית, מגמות התנהגותיות והתפתחותיות ותיאוריות העוסקות באישיות האדם.
 

תכנית לימודים

 

בתואר הראשון במסלול זה באוניברסיטה הפתוחה התלמידים רוכשים ידע בסיסי בתחום הפסיכולוגיה, וכן הם לומדים להכיר את התחומים השונים המרכיבים את המחקר הפסיכולוגי. תכנית הלימודים מעניקה לתלמידיה את יכולת העיון הביקורתי של תיאוריות שונות וכן את ארגז הכלים הנדרש למחקר עצמאי.

 

תלמידי התואר בפסיכולוגיה לומדים על ההיסטוריה של הדיסציפלינה על כל פניה השונים, והם מקבלים את הכלים לניתוח תיאוריות גישות טיפוליות ומחקריות שונות בראי המציאות העכשוויות. כמן כן, הם לומדים מהי חשיבה חברתית, כיצד אנשים תופסים את עצמם ואת הזולת ומהן העמדות החברתיות הנפוצות בסיטואציות שונות. כך נפתח אשנב למגוון של נושאים, בהן גם הפרעות למהלך ההתנהגות התקין.
 

מתכונת הלימודים


מתכונת הלימודים מורכבת משלוש חטיבות: קורסי תשתית למדעי החברה, קורסי חובה וקורסי בחירה. עד תום הלימודים התלמידים מגישים שתי עבודות סמינריונית בפסיכולוגיה, שלפחות אחת מהן היא עבודה סמינריונית אמפירית.


מתכונת הלימודים מורכבת מלימודים ומהדרכות פרונטאליות בכיתה בשילוב למידה מקוונת מהבית. דרך לימוד זו מקנה לתלמידים תשתית חזקה ללימוד עצמי לפי הצרכים שלהם, וכך ללמוד ולעבוד בד בבד.

הסטודנטים יכולים ללמוד את התואר במסלול חד־חוגי או במסלול דו־חוגי, ואף לשלב קורסים של החוג בחוגים נוספים מהפקולטה למדעי החברה או למדעי הרוח.

 

חטיבה בפסיכולוגיה


במסגרת הלימודים באוניברסיטה הפתוחה, ללמוד בחטיבה בפסיכולוגיה במסגרת תכניות חד חוגיות שונות, בהן לימודי כלכלה, לימודי היסטוריה, תואר ראשון בניהול, לימודי מדעי המדינה ויחסים בין לאומיים, לימודי פילוסופיה או לימודי סוציולוגיה. סטודנטים שלומדים בחטיבה בפסיכולוגיה יכולים ללמוד במספר קורסים בתחומי פסיכולוגיה שונים, לצד לימודיהם לתואר בתחום הראשי.
 

נושאי הלימוד

 

 

  • מבוא לסטטיסטיקה
  • פסיכולוגיה פיזיולוגית
  • היסטוריה של הפסיכולוגיה
  • פסיכולוגיה של זקנה והזדקנות
  • הפרעות שינה בבגרות ובילדות    
  • ליקויי למידה
  • שיטות מחקר
  • מוח וקוגניציה
  • פסיכופתולוגיה    
  • ועוד

 

על מוסד הלימוד

 

האוניברסיטה הפתוחה מאפשרת גם למי שאינם מחזיקים בתעודת בגרות מלאה או בציון פסיכומטרי ללמוד לימודים גבוהים במגוון של מסלולים. נוסף על כך, מתכונת לימודים זו מאפשרת ללומדים בה לשלב את הלימודים עם חיי המשפחה והעבודה. במוסד אקדמי זה ניתן ללמוד את רוב התארים האקדמיים הנלמדים באוניברסיטאות ובמכללות, כמו לימודי חינוך ולימודי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה.

 

תנאי קבלה


למסלול לימודים זה יכולים להירשם גם ללא תעודת בגרות מלאה וללא ציון פסיכומטרי. מכיוון שאין דרישה להשכלה קודמת גם תלמידי תיכון וחיילים משוחררים יכולים להשתלב בלימודים אלה.

 

תעודה

 

תלמידים העומדים בכל דרישות התואר מקבלים תואר ראשון בפסיכולוגיה מטעם האוניברסיטה הפתוחה. התואר מוכר על ידי המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) והזכאים לו יכולים ללמוד לימודים מתקדמים.

 

אפשרויות התעסוקה

 

תלמידים שסיימו את התואר בהצטיינות יכולים להמשיך לתואר שני בפסיכולוגיה. כמו כן, הבוגרים יכולים להמשיך לתואר שני באחד מהחוגים האחרים במדעי החברה או במדעי הרוח, אך תיתכן דרישה לקורסי השלמה. נוסף על כך, מחזיקי התואר יכולים להשתלב בשוק העבודה בתחומים רבים המצריכים ידע בפסיכולוגיה, כמו הדרכה בהוסטלים שיקומיים, אבחנה תעסוקתית, משאבי אנוש ועוד.

למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה הפתוחה
עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה הפתוחה
חוות דעת של סטודנטים על לימודי פסיכולוגיה - האוניברסיטה הפתוחה
התקבלו 129 דירוגיםבציון ממוצע: 4.2 מתוך 5
טליה

טליה

02/04/2019
5/ 4

האוניברסיטה הפתוחה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

שעות נוחות והמון שיעורים חוזרים ותגבורים לפי הצורך. חבל שלא מביאים אמנים ועושים ימי סטודנט

על הקמפוס

רוב המרצים מקסימים ומובנים, חבל שלא עושים ימי סטודנט

טיפים

תואר אוניברסיטאי במחיר שנת לימוד של אוניברסיטה עם מרצים מצויינים והמון שיעורי תגבורים ללא תנאי קבלה! קרא עוד...

Rania

Rania

27/12/2018
5/ 4

האוניברסיטה הפתוחה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת שאין צורך בתנאי קבלה דבר מעודד אנשים לגשת להשכלה גבוהה, ומאמינה שכול אחד יכול אם רוצה, היכולת  קרא עוד...

על הקמפוס

לומדת ביותר מקמפוס אחת, אחד מהם יש קפראיה ומחירים שלהם סבירים, יש חנייה ב90 אחוז מהזמן ואם יש עומס א קרא עוד...

טיפים

להתייעץ תמיד, ולקבל המלצות גם מסטודנטים אחרים, יש קבוצות וואצאפ שהוקמו למטרה זו, להיעזר בסיכומים של  קרא עוד...

אליזה

15/12/2023
5/ 4

האוניברסיטה הפתוחה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת שאני מתכננת את הלוז שלי קשה גם לעבוד וגם ללמוד אבל אין לי ברירה, אני עובדת בבית ספר יסודי ובע קרא עוד...

על הקמפוס

הקמפוס מהמם אבל כרגע לומדת בזום ומאוד מרוצה, נוח לי להגיע מהעבודה הביתה ללא נסיעות ולהתרכז בלימודים, קרא עוד...

טיפים

האוניברסיטה הפתוחה אינה לכל אחד אבל אני מאוד מרוצה, עצם זה שאני אחראית ללוז של עצמי ומשלבת את כל הדב קרא עוד...


לכל חוות הדעת