לימודי הגיל הרך לתואר שני בחינוך באוניברסיטת חיפה

שירות אישי - צור קשר
לימודי הגיל הרך לתואר שני בחינוך באוניברסיטת חיפה

תואר שני בחינוך לגיל הרך באוניברסיטת חיפה
 
בחזרה לילדות
 
תואר שני בחינוך לגיל הרך באוניברסיטת חיפה נלמד בתכנית הרב תחומית בחינוך והתפתחות בגיל הרך, במסגרת החוג לייעוץ והתפתחות האדם שבבית הספר לחינוך. מטרת התכנית הזו לתואר מוסמך בחינוך היא להקנות לסטודנטים את הידע העדכני בתחומים ובנושאים המקיפים הקשורים לחינוך בגיל הרך ולהתפתחות הילד בגילאים אלה, החל מהלידה ועד גיל 8.
 
תכנית הלימודים
 
הסטודנטים בתכנית לתואר שני בחינוך לגיל הרך מתוודעים להיבטים שונים בנושא הילדוּת, לתפישות תרבותיות שונות ביחס לגילאי הילדוּת הצעירים, וכן לאסכולות שונות להתערבות ולייעוץ, כפי שנתפשות בתרבויות שונות ובמעברים שבין התרבויות. כמו כן, הסטודנטים מכירים כלים פדגוגיים המותאמים לגילאים אלה, ומכירים לעומק את תהליכי ההתפתחות והלמידה בגיל הרך. בנוסף, הם לומדים כיצד בונים תכניות לימודים, איך משתמשים באמצעים יצירתיים בגיל הרך, וכן מתי נכון ומתי לא נכון לבצע התערבות חינוכית או ייעוצית.
 
מתכונת הלימוד
 
התכנית מוצעת ללימוד במסלול מחקרי, הכולל כתיבה של תזה, ונלמד במתכונת של 16 שעות בשבוע. לחילופין, ניתן ללמוד גם במסלול שאינו מחקרי ולהיבחן בבחינת גמר בסיומו, ואז לומדים 20 שעות בשבוע. בשני המסלולים, התכנית בנויה משיעורי חובה, משיעורי בחירה, מסמינרים, מהשתתפות בפורום חינוכי ועוד.
 
הסטודנטים יכולים לבחור מבין ארבעה אשכולות נושאים: 
 
  • תהליכים התפתחותיים
  • התערבויות חינוכיות
  • תכניות וסביבות למידה
  • חברה, מדיניות וניהול
 
נושאי הלימוד
 
  • התפתחות ולמידה בגיל הרך
  • מחקר איכותני
  • סוגיות ותהליכים התפתחותיים
  • תיאטרון ילדים
  • למידה ותכניות לימודים בגיל הרך
  • תיאוריית התקשרות
  • היוועצות והדרכה בהקשר התפתחותי
  • אנתרופולוגיה של ילדות
  • שיטות מחקר מתקדמות במחקר כמותי
  • התערבות חינוכית מוקדמת     
  • ייעוץ והתערבות חינוכית במבט בין תרבותי     
  • ועוד
 
קהל היעד
 
הלימודים במסלול לתואר שני בחינוך לגיל הרך באוניברסיטת חיפה מתאימים במיוחד למי שכבר עוסקים בחינוך בגיל הרך במסגרות פורמליות. בנוסף, הם מתאימים גם למטפלים המעוניינים להתמחות בגיל הרך. באוניברסיטה מציינים, כי התכנית היא בעלת דגש מחקרי, ולכן מתאימה גם למי שמעוניינים לעסוק במחקר ולקבל כלים מעודכנים לשם כך, כמו גם למדריכים ולרכזים.
 
תנאי הקבלה
 
לתכנית זו יתקבלו מועמדים בעלי תואר ראשון מוכר בממוצע של 80 לפחות, שיעברו בהצלחה את ריאיון הקבלה האישי. בנוסף, המועמדים נדרשים לעבור בחינת כניסה באנגלית, בציון של 75 לפחות. במקרים מסוימים, בהתאם לרקע האקדמי, יחויבו מועמדים מסוימים בלימודי השלמה בנושאים הבאים: פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה חברתית, מחקר איכותני, מחקר כמותי וסטטיסטיקה. בכל אחד מן המקצועות הללו, עליהם לקבל ציון של 80 לפחות. תיתכנה חובות השלמה נוספות.
 
סגל המרצים
 
בראש התכנית לחינוך לגיל הרך באוניברסיטת חיפה עומדת ד"ר שהיא אנתרופולוגית חברתית, בעלת התמחות במחקר בתחום הגיל הרך מנקודת מבט אנתרופולוגית. בנוסף אליה, המרצים האחרים במסלול אף הם בעלי תואר ד"ר לפחות, מתחומי לקויות הלמידה, החינוך המיוחד, התפתחות הילד, פסיכולוגיה ועוד.
 
מחקר ותעודה
 
התלמידים במסלול זה חוקרים מגוון רחב של תחומים ונושאים יצירתיים. לדוגמה, בין עבודות התזה שכתבו סטודנטים בתכנית נמצאות עבודות בנושאים כגון: קשר בין פחדים לבין דפוסי שינה, אמונות אימהיות הקשורות להרגעה עצמית של התינוק, משפחות חד מיניות ומערכת החינוך, ועוד. עם סיום הלימודים בתכנית זו, יזכו בוגריה לתעודת "מוסמך בתכנית הרב תחומית בחינוך והתפתחות בגיל הרך".

 

למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת חיפה
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת חיפה