לימודי מדעי הגיאולוגיה והסביבה באוניברסיטת בן-גוריון

רוצה לדעת על לימודים בנושאי מדעים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על לימודי גיאולוגיה והסביבה - אוניברסיטת בן-גוריון.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מדעי הגיאולוגיה והסביבה של אוניברסיטת בן-גוריון

 

מדעי הסביבה עוסקים ביחסי הגומלין שבין האדם לבין המרכבים הטבעיים המצויים בכדור הארץ. פירוש המילה גיאולוגיה ביוונית הוא חקר האדמה, על כן הגיאולוגיה על כל ענפיה השונים מהוויה נדבך מרכזי בחקר מדעי הסביבה. המחלקה לגיאולוגיה ומדעי הסביבה באוניברסיטת בן-גוריון שואפת להכשיר סטודנטים להשתלב בתחומי המחקר והתעשייה, תוך הקניית ידע מעמיק בתהליכים המתרחשים על פני כדור הארץ.

 

העקרון המנחה את הלימודים במחלקה הוא שהבנת התהליכים כיום, יכולה לאפשר הבנה מעמיקה של תהליכים שהתרחשו בעבר ואף לחזות תהליכים עתידיים שיתרחשו בכדור הארץ וכאמור, ישפיעו באופן משמעותי על האדם.

 

 

מגמות לימוד

 

תוכנית הלימודים לתואר ראשון במדעי הגיאולוגיה והסביבה כוללת חמש מגמות בתחומים הבאים:

 

  • המגמה לגאולוגיה דינמית - הקורסים במגמה מתמקדים במבנה, ההרכב והתהליכים הפנמיים של כדור הארץ. דוגמאות לקורסים - מבוא לקריסטלוגרפיה גיאומטרית ומבוא למינרלים וסלעים.
  • המגמה לגיאולוגיה סביבתית והידרוגיאולוגיה - הלימודים במגמה מתמקדים בגיאולוגיה והשלכותיה על מדעי הסביבה. דוגמאות לקורסים: מבוא לפליאונטולוגיה ומבוא לאוקינוגרפיה סביבתית.
  • המגמה לגיאולוגיה הנדסית - המגמה מכשירה את הסטודנטים לעסוק בפרויקטים הנדסאיים ובהתערבות האדם בסלע או בקרקע. דוגמאות לקורסים: מבוא לגיאוכימיה ושיטות אינסטרומנטליות בגיאוכימיה סביבתית.
  • המגמה לגאולוגיה וביולוגיה - הלימודים מתמקדים במקצועות מעולם הביולוגיה, האקולוגיה והסיסטמטיקה. דוגמאות לקורסים: תהליכים פיזיקאליים בפנים כדור-הארץ ובעיות זיהום מים.
  • המגמה לגאולוגיה ומחשבים - שילוב של מדעי הגיאולוגיה והסביבה עם מדעי המחשב. דוגמאות לקורסים: ספקטרומטרית בליעה אטומית ואיזוטופים יציבים במערכת האוקיאנוגרפית.

 

תואר ראשון במדעי הגיאולוגיה והסביבה ניתן ללמוד במסגרת של חמישה מסלולי לימוד:

 

  • מסלול לתואר חד חוגי במדעי הגיאולוגיה והסביבה בהיקף של 122 נ"ז
  • מסלול לתואר דו מחלקתי – לימודי גיאולוגיה והסביבה כמחלקה ראשית
  • מסלול לתואר דו מחלקתי – מדעי גיאולוגיה והסביבה כמחלקה משנית
  • מסלול לתואר כפול במדעי הגיאולוגיה והסביבה ומדעי החיים בהיקף של 162 נ"ז
  • מסלול לתואר כפול במדעי הגיאולוגיה והסביבה ומדעי המחשב בהיקף של 171 נ"ז.

 

נושאי הלימוד

 

תוכנית הלימודים כוללת מגוון רחב של קורסי חובה ובחירה, להלן רשימה של קורסים לדוגמא:

 

מתמטיקה של מערכות מבוא לגיאולוגיה סביבתית מינרלים וסלעים בשדה
מבוא להידרוגאולוגיה פטרולוגיה מגמתית ומטמורפית גאולוגיה של ארץ ישראל
תהליכים פיזיקאליים בפנים כדור הארץ מבוא לגיאומכניקה ועוד...

 

תנאי קבלה

 

 

תנאי הקבלה לתואר ראשון במדעי הגיאולוגיה והסביבה מצריכים:

 

  • ציון סכם כמותי 590 ומעלה
  • אנגלית ברמת בסיסי
  • לימודי מדעי כדור הארץ ללא פסיכומטרי אפשריים בקבלה על סמך תעודת בגרות בלבד - בממוצע 100 ומעלה, בגרות במתמטיקה ברמת 5 יחידות ציון 80 ומעלה, או ציון 90 ומעלה ברמת 4 יחידות לימוד.

  

משך הלימודים ותעודות

 

תוכנית הלימודים לתואר ראשון במדעי הגיאולוגיה והסביבה אורכת שלוש שנים אקדמיות. בסופם מוענקת לסטודנט תעודת תואר ראשון B.Sc במדעי הגיאולוגיה והסביבה.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי התואר יכולים להמשיך ללמודים מתקדמים במדעי הגיאולוגיה והסביבה או בתחומים משיקים. בנוסף, יוכלו להשתלב במגוון רחב של אפשרויות תעסוקה כגון: בתכנון ופיקוח על פרוייקטים גיאולוגיים- הנדסאים, במוסדות מחקר ומפעלים כגון מפעלי הפוספטים, בחברות בעלות שם בינלאומי כגון אינטל, טבע טק ועוד. בנציבות המים, במשרד הביטחון, ברשות שמורת הטבע, בהקמת חברה פרטית לשרותי ייעוץ ופיקוח בתחומים שונים לאיכות הסביבה, בחברות בינלאומיות לחיפוש מחצבים בפיתוח ושימור משאבי מים.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת בן-גוריון

כלים שיעזרו לך לבחור