תואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית באוניברסיטת בן-גוריון

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בפסיכולוגיה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על בן-גוריון - תואר שני פסיכולוגיה התפתחותית.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב


מתפתחים כמטפלים


השנים הראשונות לחיינו הם בין נקודות הזמן הקריטיות להתפתחותנו. בגיל הרך ובשנות הילדות המקדמות אנחנו מעצבים תפישות על העולם, יחסים עם הסביבה ועם אנשים שקרובים לנו וכן מגבשים ראייה של עצמנו. כדי להתמודד עם קשיים ובעיות בהתפתחות בגילים מוקדמים אלה התגבש זרם הפסיכולוגיה ההתפתחותית, ששם דגש על עבודה עם ילדים ועם הוריהם.


אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מציעה תכנית לתואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית, אשר שמה לה למטרה להכשיר מטפלים לעבודה על ילדים בגיל הרך. המסלול שם דגש על הבנת תהליכים התפתחותיים תוך ראיית הילדים כמושפעים ממגוון גורמים, כגון הסביבה שלהם, מבנה ביולוגי ויחסיהם עם הסביבה הקרובה.


תכנית הלימודים


הסטודנטים לתואר השני בפסיכולוגיה במגמה זו שמים דגש של מנגנוני התפתחות של ילדים בגיל הרך, מבחינה רגשית, חברית, מוחית, מוטורית וקוגניטיבית. הם לומדים על תהליכים שנמצאים בבסיס התפתחות נורמטיבית והתפתחות אבנורמלית של ילדים בשנים הראשונות של בחיים ומתוודעים לשיטות התערבות שונות שמשלבות עבודה עם הילדים, הוריהם, גננות ואנשי מקצוע נוספים. הם מכירים גם שיטות לאבחון מוקדם של פסיכו פתולוגיות שונות אצל ילדים מגיל לידה ועד גיל תשע שנים. נוסף על כך, הם דנים בחשיבות של הידע המחקרי בנמצא בבסיס שיטות הטיפול והגברה של המחויבות לטיפול מבוסס מדע.


מתכונת הלימוד


זוהי תכנית מחקרית לתואר שני שבה כותבים עבודת גמר, היא נפרשת על פני כשנתיים. הסטודנטים לוקחים חלק בקורסים עיוניים וגם משתתפי בפרקטיקום בשדה, בו הם מתנסים באבחון ובעבודה טיפולית עם ילדים ופעוטות. הם גם מתרגלים עבודה עם הורים ואנשי מקצוע מתחום החינוך והטיפול.


נושאי הלימוד

 

  • אתיקה בפסיכולוגיה
  • התפתחות נוירו קוגניטיבית
  • פסיכותרפיה הורה-ילד
  • בעיות נורמטיביות בגיל הרך
  • פסיכופתולוגיה בילדות
  • פסיכו דיאגנוסטיקה התפתחותית
  • התפתחות חברתית רגשית    
  • התפתחות מערכות מוטוריות וסנסוריות   
  • ועוד


סגל הוראה


ראשת המגמה היא חוקרת שבוחנת את תחומי יחסי ההורים ילדים במצבי לחץ כגון בעיות התפתחות, פגות והפרעות קשב וריכוז. נוסף על כך, היא חוקרת הערכת יעילותן של תכניות התערבות של ילדים בגיל הרך שמבוססות על הקשר בין הילד וההורה.


על מוסד הלימוד


במחלקה לפסיכולוגיה של אוניברסיטת בן-גוריון פועלות מגמות נוספות כגון תואר שני בפסיכולוגיה חברתית, תואר שני בפסיכולוגיה קלינית, תואר שני בפסיכולוגיה ניסויית, ותכנית משותפת עם המחלקה לחינוך של האוניברסיטה. בוגרי מסלולים מחקריים יכולים להמשיך גם לדוקטורט בפסיכולוגיה.


תנאי קבלה


לתואר השני בפסיכולוגיה מתקבלים מועמדים על סמך מספר גורמים, בהם הישגים לימודיים, תוצאות מבחן מתא"ם, המלצות וראיונות אישיים. יכולים להתקבל בוגרי תואר ראשון בממוצע 85 ומעלה, שממוצע לימודי הפסיכולוגיה שלהם הוא לפחות 87. הם צריכים להציג שתי המלצות מקצועיות, אחת מהשדה והאחרת מהאקדמיה. הציון הנדרש בבחינת מתא"ם הוא לפחות 100.
כמו כן, נדרש ציון של לפחות 75 ומעלה ברמת מתקדמים ב' באנגלית.

 

תעודה


לבוגרים מוענק תואר שני בפסיכולוגיה MA על ידי אוניברסיטת בן-גוריון. יש לציין כי המגמה בפסיכולוגיה התפתחותית מצוינת על גבי גיליון הציונים בלבד ואינה מופיעה בתעודת המוסמך או על אישור הזכאות.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת בן-גוריון

כלים שיעזרו לך לבחור