קורס ניהול משרד משולב במכללה האזורית אשקלון - היחידה ללימודי חוץ

המכללה האזורית אשקלון - לימודי חוץ
המכללה האזורית אשקלון - לימודי חוץ
המכללה האזורית אשקלון - לימודי חוץ
המכללה האזורית אשקלון - לימודי חוץ
המכללה האזורית אשקלון - לימודי חוץ

אהבת? שתף ב:

קורס ניהול משרד משולב ביחידה ללימודי חוץ במכללה האזורית אשקלון


עובדי האדמיניסטרציה של העתיד


אנחנו חיים בעידן של טכנולוגיות מתקדמות, אשר יש להן השפעה ניכרת על כל ההיבטים בחיינו. גם הסביבה המשרדית והארגונית התעצבה מחדש עקב הפריחה הטכנולוגית וכך נדרשים כישורים מתקדמים ומורכבים יותר מצד עובדי האדמיניסטרציה במשרד. הם צריכים להתמודד עם שינויים תכופים ולשלוט במנעד רחב יותר של כלים ותחומי אחריות. תפקידי מזכירות כבר אינם עוסקים רק בניהול תכתובת וניירת משרדית אלא מקיפים כלים ויישומים טכנולוגיים מתקדמים - כדי לעשות שימוש נכון ויעיל בכמויות המידע הארגוני האדירות, ודורשים גם נגיעה בעולם משאבי האנוש והפיתוח הארגוני.


היחידה ללימודי חוץ במכללה האזורית אשקלון מציעה קורס ניהול משרד משולב, להכשרת ניהול משרד כללי ובכיר. מסלול זה מכין את משתתפיו לקבלת תעודה משולבת בתחום המזכירות והוא נערך בפיקוח של משרד העבודה, המסחר והתעשייה. התכנית באה לענות על צורכים עכשוויים של מעסיקים, שמעוניינים לגייס עובדים בעלי כלים רבים ונרחבים ושליטה בניהול מידע, ביישומי מחשב, בקבלת קהל, בשירות וכן בקידום כולל של מטרות העסק. הכלים הפרקטיים שנלמדים לאורך הקורס מכשירים את המשתתפים להשתלבות במשרות מזכירות בארגונים ובמשרדים במגזר הציבורי והעסקי, בשלל תחומים.


תכנית הלימודים


במהלך תכנית זו המשתתפים מפתחים מגוון של מיומנויות בתחום האדמיניסטרציה וניהול המשרד. הם רוכשים ידע במגוון של תחומי ניהול שנוגעים למשרד המודרני, לרבות ניהול של המשאב האנושי, ניהול כלכלי וחשבונאי, וניהול של מערכות ממוחשבות ויישומים חשובים בסביבה הארגונית. נוסף על כך, המשתתפים מפתחים מיומנויות ניהוליות ועסקיות שיכולות לסייע להם להוביל תהליכים שוטפים בסיבת המשרד, הם גם סוקרים היבטים בדיני עבודה ובשיפור של מיומנויות עבודה. כמו כן, הם דנים לעומק במערכות המשרד השונות ובאופן בו ניתן לייעל את התפקוד השוטף שלהן ואת התהליכים שמחוללים בהן.


מתכונת הלימוד


היקפו של הקורס הוא כ - 214 שעות לימוד אקדמיות, הקורס נפרש על פני כחצי שנה. המשתתפים בקורס יכולים לבחור בין מסלול ערב שבו מתקיימים שיעורים פעמיים במהלך השבוע, לבין מסלול יום שבו נערך שיעור שבועי אחד. קורס זה משלב בין לימוד עיוני לתכנים מעשיים, הוא כולל התנסות מעשית בעבודה על מחשב, במהלכה מתנסים ביצירה של דוחות ובשימוש במסדי נתונים. נוסף על כך, תלמידי הקורס משתתפים בסדנאות פרקטיות לשיפור מיומנויות עבודה ולפיתוח כישורי מנהיגות. מוסד הלימוד מכין את תלמידיו לקראת השתלבות בשק העבודה דרך חממת פיתוח קריירה.


נושאי הלימוד


לאורך הקורס נלמדות מגוון סוגיות בתחום המינהל והמזכירות, הנה כמה מן הנושאים הנלמדים:

 

  • יחסי ציבור ותקשורת
  • שיפור מיומנויות עבודה
  • דיני עבודה ויחסי עבודה
  • מבוא לכלכלה וחשבונאות
  • תפעול מערכות ממוחשבות
  • ניהול משרד בעידן הדיגיטלי    
  • יסודות במינהל
  • ניהול ומנהיגות
  • מערכות המשרד
  • התנהגות ארגונית
  • ניהול משאבי אנוש    
  • ועוד


על מוסד הלימוד


היחידה ללימודי חוץ במכללה האזורית אשקלון עורכת שלל קורסים ותכניות הכשרה מקצועית, שדרכם יכולים התלמידים לפתח מיומנויות מקצועיות חדשות ומבוקשות ולקדם עצמם בשוק העבודה. רבין מבין הקורסים ביחידה מכינים את התלמידים לקראת מבחני הסמכה של גופים ממשלתיים לצורך קבלת תעודות מקצוע. התכניות מתאימות גם לעובדים שמעוניינים לעבור הסבה מקצועית ולהשתלב בענף חדש ומרתק. תכניות אלה מוצעות בתחומים כגון ניהול, אדמיניסטרציה, ייעוץ, עיצוב, טיפול, בניין ותשתיות והן מתעדכנות בהתאם לצורכי המשק. בין הקורסים שנלמדים במוסד זה אפשר למנות קורס הנהלת חשבונות סוג 1 + 2, קורס יועצים עסקיים, קורס ייעוץ משכנתאות, קורס ניהול מחסן ממוחשב, קורס גישור, קורס אימון אישי ועסקי, קורס חשבים ומנהלי כספים, קורס יזמות עסקית ועוד מבחר תכניות לימוד.


תנאי קבלה


מועמדים שברצונם להתקבל לקורס זה צריכים להיות בוגרי 12 שנות לימוד לפחות. כמו כן, במסגרת תנאי הקבלה הם צריכים לעבור בהצלחה מבחני קבלה, שבודקים את רמת השליטה שלהם בעברית ובשימוש ביישומי מחשב.


תעודה


למשתתפים שעומדים בכל חובות הקורס מוענקת תעודה מקצועית "מנהל משרד כללי + בכיר" על ידי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, כמו כן ניתנת לבוגרים תעודת מקצוע "מזכירות סוג 2" על ידי המשרד. כדי לקבל תעודות אלה הם צריכים להיות נוכחים בלפחות 85 אחוזים מן המפגשים לאורך הקורס וכן לעבור בהצלחה מבחן עיוני ומעשי בסיומה של התכנית.