מסלולי אפיק מעבר ללימודים בטכניון - מכון טכנולוגי לישראל

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תנאי קבלה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על אפיק מעבר - טכניון.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


אפיקי מעבר ללימודים בטכניון
 
באמצעות תכנית אפיק מעבר ניתן להתקבל למחלקות שונות בטכניון לאחר השלמת קורסי חובה ותשתית מסוימים באוניברסיטה הפתוחה. על מנת להמשיך את הלימודים לתואר הראשון כסטודנטים מן המניין בפקולטות של הטכניון נדרשים התלמידים לעמוד בתנאי מעבר מוגדרים, הכוללים ממוצע ציונים והישגים בקורסים שונים.
 
תכנית הלימודים ומתכונת הלימוד
 
התכנית של שנה א' באוניברסיטה הפתוחה כוללת קורסי יסוד מדעיים כאלגברה, חשבון דיפרנציאלי, חשבון אינפי', פיזיקה, כימיה, מחשבים ועוד. הלימודים בתכנית אפיק מעבר הם לעיתים קשים יותר מן הלימודים בשנה א' בטכניון, וזאת מכיוון שאופי הלמידה באוניברסיטה הפתוחה הוא עצמאי במידה רבה, כשיש היקף שעות מצומצם של הנחייה בכיתה. את שאר העבודה עושים בבית באמצעות ספרי האוניברסיטה הפתוחה, הידועים ביעילות הרבה שלהם.
 
קהלי יעד
 
מי שיכולים ליהנות ולהפיק את המירב מלימודים במסגרת אפיק מעבר הם: חיילים בעלי עניין ויכולות התפתחות במדעים, המעוניינים להתחיל את לימודיהם לתואר ראשון כבר במהלך השירות הצבאי; מועמדים לפקולטות שונות, שלא עמדו בתנאי הקבלה ולכן בקשתם נדחתה; מי שאינו יכול לעבור לחיפה באופן מיידי, ולכן מעדיף לדחות את המעבר לעיר הצפונית לשלב מאוחר יותר של התואר; תלמידי תיכון מצטיינים שאין בידיהם עדיין תעודת בגרות או פסיכומטרי; ועוד.
 
דרישות המעבר לשנה ב'
 
ניתן ללמוד באפיק המעבר עד שש שנים במסגרת האוניברסיטה הפתוחה, ולהתחיל את הלימודים בטכניון עד שלוש שנים לאחר סיום הלימודים והשלמת החובות בכל הקורסים באפיק. ברוב מסלולי הלימוד ישנה דרישה להשלמת היקף של 30 נקודות זכות אקדמיות, לממוצע של 80 ומעלה בקורסי האוניברסיטה הפתוחה המקבילים לקורסי החובה והיסוד של שנה א' בטכניון, ולציון של 70 לפחות בכל אחד מן הקורסים.
 
מעבר לכך, בסיום אפיק המעבר ולקראת תחילת הלימודים בטכניון מחויבים הסטודנטים בשליטה באנגלית ברמה C לפחות, לפי חלוקת הרמות הנהוגה באוניברסיטה הפתוחה. לחילופין ניתן להציג ציון של למעלה מ -  88 בפרק השפה האנגלית במבחן הפסיכומטרי, או ציון של 188 ומעלה בבחינת אמי"ר. בחלק מהמסלולים ישנה דרישה מקדימה נוספת להצלחה במבחני סיווג בפיזיקה.
 
 
חוגים ודרישות מעבר
 
פקולטות, חוגים ומסלולים       דרישות המעבר     
הנדסה ביוכימית

     
ממוצע 85, ציון 70 בכל קורס
 

מדעי המחשב - מסלולים: ביואינפורמטיקה, הנדסת תוכנה, הנדסת מחשבים, מסלול כללי תלת או ארבע שנתי
הנדסת ביוטכנולוגיה ומזון
הנדסת מערכות מידע ממוצע 82.5, ציון 70 בכל קורס
מתמטיקה עם מדעי המחשב ממוצע 83 ומעלה, ציון 70 בכל קורס
הנדסת חשמל ממוצע 80 עד 85 ומעלה, בהתאם לרמת הביקוש לחוג במחזור הלימודים
הנדסת תעשייה וניהול השלמת 27 נקודות אקדמיות בלבד, ממוצע 80, וציון 70 בכל קורס
הנדסת חומרים - מסלולים: כימיה ופיזיקה



ממוצע 80 ומעלה, ציון 70 בכל קורס








 
הנדסה כימית
הנדסת אווירונאוטיקה וחלל
הנדסת מכונות
הנדסה אזרחית וסביבתית – מסלולים: הנדסה אזרחית, הנדסת מיפוי וגיאו אינפורמציה, הנדסת מים, מערכות מיכון חישה ובקרה, הנדסת הסביבה
מתמטיקה
פיזיקה
ביולוגיה - מסלולים: ביולוגיה וביוכימיה מולקולרית
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל

עוד מסלולי לימוד - הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל

כלים שיעזרו לך לבחור