לימודי עבודה סוציאלית במכללה האקדמית הדסה

שירות אישי - צור קשר
לימודי עבודה סוציאלית במכללה האקדמית הדסה

לימודי עבודה סוציאלית B.S.W. במכללה האקדמית הדסה


החברה הישראלית היא פסיפס עשיר של קבוצות, תרבויות, דתות, לאומים ומגזרים. בעיר רב תרבותית כמו ירושלים, אפשר לראות כיצד מגוון גדול מאוד של קבוצות וקהילות חיות יחד ומעורבות אלה באלה. כאשר עובדים סוציאליים באים לסייע לאוכלוסיות אלה, הם נדרשים להביא בחשבון את המנעד התרבותי הנרחב הזה ולהתאים את שיטות ההתערבות לצורכים המגוונים של הפרטים השונים, הם גם נדרשים לנהוג ברגישות רבה ולהכיל את השונות והייחודיות של כל אחת מן הקבוצות והאוכלוסיות.


לימודי עבודה סוציאלית שמתקיימים במכללה האקדמית הדסה באים להכשיר את הסטודנטים לשמש עובדים סוציאליים, תוך שימת דגש על מתודות עבודה פרטנית, קהילתית וקבוצתית ועל שיטות התערבות מגוונות, בהתאם לערכים ולעקרונות של תחום העבודה הסוציאלית. תכנית זו באה ליצור סביבה אקדמית ולימודית שמחויבת לערכי העבודה הסוציאלית ואשר מביאה בחשבון את המרקם החברתי והקהילתי הייחודי של העיר ירושלים, על המגזרים והקהילות הרבים והשונים שמרכיבים אותה. הלימודים מעניקים לבוגריהם כלים שיכולים לסייע לפתוח דלתות לשלל כיווני תעסוקה ולאחר סיום הלימודים הם יכולים לעבוד כעובדים סוציאליים בכל השירותים החברתיים. הם יכולים להתמחות באוכלוסיות מסוימות או בשיטות התערבות מסוימות כגון עבודה עם קבוצות, טיפול משפחתי וזוגי, פסיכותרפיה או עבודה קהילתית. נוסף על כך, באפשרותם להמשיך להתפתח מבחינה מקצועית דרך המשך לתואר שני בעבודה סוציאלית.


תכנית הלימודים


תכנית זו ללימודי עבודה סוציאלית מתבססת על שלושה יסודות - תיאוריה, פרקטיקה ומחקר. הסטודנטים מקבלים ידע להבנתם של תהליכים פסיכו סוציאליים שנוגעים להתפתחות האדם, הקהילה והקבוצה.


במהלך הלימודים, הם רוכשים ידע עיוני בסיסי וכלים מקצועיים שמכשירים אותם לעבודה עם שלל אוכלוסיות מקהילות מגוונות. הלימודים מבוססים על תפישת עולם הומניסטית, חברתית סוציאלית וכן על ערכי הצדק החברתי. דרך הכלים שנלמדים במהלכה, הסטודנטים יכולים לפתח חשיבה ביקורתית, זהות מקצועית ורגישות רב תרבותית. הם מקבלים כלים טיפוליים בעזרתם הם יכולים להעניק מענה מקצועי איכותי לצורכים מגוונים של אוכלוסיות אשר נזקקות לשירותיהם, תוך שהם שמים דגש על כללי אתיקה וערכי המקצוע.


נוסף על כך, הם שמים דגש על היבטים רב תרבותיים של החברה הירושלמית. התכנית מתמקדת בהיבטים של העיר ירושלים מבחינת לאום, תרבות, דת, ומבנה קהילתי וחברתי. הסטודנטים דנים בקהילות וקבוצות שמרכיבות את החברה הישראלית ובוחנים את הפן הרב תרבותי של הטיפול. בין הסוגיות הנידונות ניתן לכלול את האסתטיקה של ההדרה וכן היבטים שייחודיים לחברה החרדית ולחברה הערבית.


מתכונת הלימוד


הלימודים מתפרשים על פני שלוש שנים והם כוללים שישה סמסטרים. בשנה א' מתקיימים שלושה ימי לימודים בשיעורים השונים (חובות שמיעה) ויום של לימודי שדה במסגרות שונות, בסך הכל ארבעה ימי לימוד. בשנים ב' ו - ג' מתקיימים שלושה ימי לימודים בשיעורים השונים (חובות שמיעה) ויומיים של לימודי שדה במסגרות שונות, בסך הכל חמישה ימי לימוד.

 

החל משנת הלימודים הראשונה הסטודנטים משתלבים בשלל שירותים חברתיים וכך נחשפים לתחומי דעת מגוונים כגון שירותי תיקון ועבריינות, ילדים ונוער, שירותים לקהילה ולמשפחה, זיקנה ובריאות הנפש ושירותי שיקום לאנשים עם מוגבלות. לימודי השדה מתפרשים על פני יום או יומיים במהלך השבוע.

 

על מוסד הלימוד


במכללה האקדמית הדסה, אשר ממוקמת בירושלים, ניתן ללמוד בעוד שלל תכניות לימוד. המכללה, שפועלת מעל 43 שנים, הכשירה לאורך השנים את בוגריה להשתלבות בתפקידים בכירים בתחומי התעשייה, הבריאות, המחקר והניהול במשק הישראלי. בין המסלולים לתואר ראשון שפועלים בה נכללים לימודי מדעי ההתנהגות, לימודי ניהול ארגוני שירות, לימודי פוליטיקה ותקשורת, לימודי כלכלה וחשבונאות, תואר ראשון בתקשורת צילומית, לימודי ביוטכנולוגיה, לימודי מדעי המעבדה הרפואית, לימודי מדעי המחשב ותכניות לימוד רבות נוספות. כמו כן פועלים מסלולים לתואר שני ומסלולי מכינה, שמסייעים למועמדים ללימודים לשפר את סיכויי הקבלה שלהם.


תנאי קבלה

  • קבלה ללא פסיכומטרי / ת.י.ל - במסגרת תנאי קבלה לעבודה סוציאלית, על המועמדים ללימודים במכללה זו לעמוד בממוצע בגרות של 105 לכל הפחות, וכן בראיון קבלה מקוון.
  • לחלופין ניתן להתקבל על סמך מתאם 550 וראיון אישי.

 

תעודה


תואר ראשון בעבודה סוציאלית B.S.W. מוענק על ידי מכללה אקדמית הדסה לסטודנטים שעומדים בהצלחה בכל חובות התכנית.

עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית הדסה ירושלים