רוצה פרטים על סוציולוגיה ואנתרופולוגיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון בלימודי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה

רוצה לדעת על סוציולוגיה ואנתרופולוגיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה

אני משוכנע שהשאלה הראשונה שאתם שואלים את עצמכם היא מה ההבדל בין עבודה סוציאלית ללימודי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה (חקר תרבויות). לכאורה די דומה. אבל, בכל זאת יש הבדל. החוג לעבודה סוציאלית מכשיר את הסטודנטים לעבודה טיפולית עם ילדים נוער בסיכון, עזרה למשפחות עם בעיות, עזרה בבתי חולים למשפחות נפגעי פיגוע ועוד. אלו רק דוגמאות. החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה עוסק בחברה ותרבות, כשישנה אפשרות להתקדם בהמשך לייעוץ ארגוני, קרימינולוגיה, לעבודה במתנ"ס, למחקר, להוראה של סוציולוגיה ועוד.


בתכניות הלימודים בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה רוכשים ידע רב על החברה הישראלית, על הכלכלה והפוליטיקה, על אי שוויון בחברה, על רשתות חברתיות, על תרבויות ותת תרבויות, על מצב החינוך בארץ ועוד.


מעבר למחקר ולתיאוריות, בוחנים את מבנה החברה האנושית, ומתמקדים בקבוצות, מוסדות ויחידים, וביחסי הגומלין ביניהם. חוקרים את העבר וההווה בישראל ובעולם, לומדים להכיר את כלי הניתוח הסטטיסטיים והאיכותיים לתפישה והבנה עמוקות של תופעות ותהליכים, ועוד. בלימודים אלה אפשר להמשיך גם לתואר שני ולדוקטורט.

למה כדאי לי ללמוד?


ראשית, התחום מאוד מעניין. תכף נסביר איך הולכים עם זה למכולת, אבל קודם נרחיב טיפה על מקצועות אלה. בלימודי הסוציולוגיה, מתמקדים בחקר ההתנהגות האנושית ובוחנים תהליכי שינוי בחברה. מחקר בתחום זה בוחן את החברה על היבטיה. באנתרופולוגיה חוקרים את האדם בהקשר תרבותי, כלומר - בודקים מה משפיע עליו בבחירותיו, בהתנהגותו, בהתפתחותו? איך משפיעות ציפיות חברתיות ואמונות בתרבות מסוימת על מערכת החששות והפחדים של בני אדם, ועל תקוותיהם ושאיפותיהם האישיות? במהלך התואר לא מתמקדים רק בתרבות אחת, אלא עורכים השוואה בין כמה תרבויות. בוגרי החוג ללימודי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה יכולים להשתלב בחברות השמה, בענף השיווק, בגופי שירותים ציבוריים, בחברות העורכות סקרים וניתוחים סטטיסטיים ועוד.

 


מהו משך זמן הלימודים?


לימודי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה לתואר ראשון אורכים שלוש שנים ובסיומם מקבלים תואר ראשון BA.

 

קורסים עיקריים:

 

מבוא לסוציולוגיה - הקורס הבסיסי בתחום. קורס זה מציג את היסודות התיאורטיים והמעשיים של עולם הסוציולוגיה והחשיבה הסוציולוגית. בין הנושאים שילמדו בקורס זה - עקרונות החשיבה הסוציולוגית, סוגיות חברתיות עכשוויות, תיאוריות מגוונות בתחום ועוד.

 

מבוא לאנתרופולוגיה - קורס מרכזי בתחום האנתרופולוגיה שמטרתו לתת לסטודנטים ידע אודות המושגים הבסיסיים בתחום. הקורס יציג שאלות וידון בסוגיות מגוונות מעולם האנתרופולוגיה. בין הנושאים שילמדו בקורס זה - הזיקה שבין הטבעי לתרבותי, בתהליכים חברתיים שונים, גישות פרשניות שונות הקשורות לתחום זה, אתיקה ועוד.

 

מבוא לשיטות מחקר - קורס חשוב הנלמד בתחומים רבים אך חשיבותו היא גדולה במיוחד בתחומים הללו. הקורס עוסק בעקרונות הבסיסיים של מחקר אמפירי במדעי החברה והוא רלוונטי במיוחד לסוציולוגים ואנתרופולוגים. בין נושאי הקורס - הקשר בין מחקר לתיאוריה, בניית שאלות מחקר, תכנון מחקר, בניית כלי מחקר, איסוף נתונים וניתוחם ועוד.

 

היסטוריה של מדעי החברה - קורס הדן בסוגיות מגוונות מעולם מדעי החברה. הסטודנטים שישתתפו בקורס יתמודדו עם מספר נושאים חשובים העומדים המרכיבים את תחום מדעי החברה. בין נושאי הקורס - תפישות שונות של הטבע האנושי, כוח וריבונות, צדק ועוד.

 

תיאוריות סוציולוגיות קלאסיות - קורס מרתק הדן כמה מהתיאוריות החשובות והקלאסיות בתחום הסוציולוגיה. בין הנושאים שידונו עליהם בקורס - משמעות המושג חברה כבסיס לתיאוריות סוציולוגיות. מושגים כמו "יחיד", "יחסים חברתיים" ועוד.

 

שיטות מחקר כמותיות - קורס העוסק במספר שיטות בסיסיות לניתוח כמותי. בין הנושאים שילמדו בקורס - רגרסיה ומתאם, בדיקת השערות, מתאמים חלקיים, רגרסיה מרובה, שימוש במחשב (SPSS) ועוד.

 

תיאוריות סוציולוגיות בנות זמננו - קורס מרתק נוסף הדן במגוון של תיאוריות סוציולוגיות הקורס, הפעם תיאוריות בנות זמננו.

 

חברה בישראל - קורס מעניין הדן בחברה הישראלית ממבט סוציולוגי ואנתרופולוגי. בקורס יוצגו מקרים מההיסטוריה של המדינה והחברה אשר ינותחו מבחינה סוציולוגית ואנתרופולוגית.

 

קורסים נוספים הנלמדים בתואר זה הם שיטות מחקר איכותניות, מגמות בחברה הישראלית, מבוא לכלכלה ועוד.

כמה זה עולה?


שכר הלימוד השנתי באוניברסיטאות הוא כ - 10,000 ₪. במכללות השונות המחיר כפול ולעתים אף יותר. המחיר משתנה ממכללה למכללה.

היכן לומדים?

 

הלימודים מתקיימים במגוון אזורים בארץ. ניתן למצוא תכניות לימודי סוציולוגיה בצפון המתאימות לתושבי חיפה, הגליל והסביבה. כמו כן פועלות תכניות לימוד בדרום, בירושלים, ובמרכז הארץ.

 

  • המרכז האקדמי רופין (עמק חפר, השרון): במרכז האקדמי רופין הסטודנטים יכולים ללמוד בתכנית דו חוגית ללימודי פסיכולוגיה וסוציולוגיה - אנתרופולוגיה. הסטודנטים משלבים בין ענפים אלה ומתמקדים בהבנת התנהגות הפרט, החברה והקהילה. בשנה א' מקבלים ליווי אישי של מרצה, כמו כן משולבים בתואר קורסים מעשיים, עבודה בשדה ותרומה לקהילה.

 

  • המכללה האקדמית הדסה ירושלים: ניתן ללמוד את התחום כהתמחות במסגרת לימודי מדעי ההתנהגות. בהתמחות מתמקדים בעיקר בתחום הארגוני.

 

  • אוניברסיטת חיפה – בחוג שבחיפה ניתן ללמוד במסלול מורחב או במסלול משולב עם חוג נוסף (דו חוגי), וכן ניתן לבחור אם ללמוד בתכנית ערב או בתכנית בוקר. בשני המקרים הלימודים נמשכים לאורך שלושה סמסטרים רצופים (במילים אחרות -  לומדים גם בחודשי הקיץ).

 

  • אוניברסיטת אריאל בשומרון - אוניברסיטת אריאל מציעה לימודים בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, שמעניק כלים לפיתוח יכולות התבוננות שיטתית על החברה והאופן בו אנשים משנים אותה. הבוגרי יכולים לפנות לקריירה מחקרית או לפעילות יישומית בשלל ענפים.

 

  • אוניברסיטת בר אילן - שם תוכלו ללמוד סוציולוגיה ואנתרופולוגיה כחוג ראשי או כחוג משני במסגרת לימודים דו חוגיים, האורכת שלוש שנים. מדובר בלימודי סוציולוגיה במרכז שניתן לשלב עם מקצועות שונים.

 

  • אוניברסיטת בן גוריון בנגב - מקיימת מסלול דו מחלקתי המשלב בין לימודי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה ובין תחום דעת נוסף כהיסטוריה, ספרות, חינוך, כלכלה, פסיכולוגיה, גיאוגרפיה ועוד. בכדי להתקבל ללימודי סוציולוגיה בדרום באוניברסיטה זו דרוש ציון פסיכומטרי וציון סכם של 560 לפחות.

 

  • אוניברסיטת תל אביב - באוניברסיטה זו ניתן ללמוד במסלול דו חוגי רגיל, או במסלול מורחב עם חטיבה בתקשורת. המסלול המשולב עם תקשורת מאפשר לבוגרים להמשיך לתואר שני בכל אחד משני המקצועות - תקשורת או סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, מבלי שיצטרכו לעבור תכנית השלמות.

 

  • המכללה האקדמית גלילי מערבי - במכללה מתקיים מסלול רב תחומי לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, הפועל בחסות אוניברסיטת בר אילן. הלימודים נמשכים שלוש שנים, וכוללים לימודי יסוד ביהדות וחטיבות משנה מבין התחומים: חינוך, מדעי המדינה, קרימינולוגיה, מדעי המחשב ומשאבי אנוש.

 

  • המכללה האקדמית אשקלון - מציעה לימודי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה שמתקיימים במסלול דו חוגי, מה שמאפשר לצבור ידע וכלים בעוד תחומי דעת ולהגדיל את אפשרויות התעסוקה.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על סוציולוגיה ואנתרופולוגיה?

רוצה לדעת יותר על סוציולוגיה ואנתרופולוגיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור