רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס הכנה לבגרות בפיזיקה

רוצה לדעת על בגרות בפיזיקה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס הכנה לבגרות בפיזיקה

 

חוק וסדר ביקום

 

הפיזיקה היא ענף במדעים המדויקים העוסק בחקר חוקי הטבע הבסיסיים, המתבטאים בכל רובד ובכל תחום, בכדור הארץ וביקום. הפיזיקה נחלקת ל"קלסית" ול"מודרנית" כאשר זו הקלסית כוללת בתוכה תחומים הנחשבים לתחומים שלא מתרחשים בהם שינויים או תגליות, כגון – חשמל, מכניקה ותרמודינמיקה. הפיזיקה המודרנית מתייחסת לענפים שבהם מתרחשים כל הזמן מחקרים ותגליות חדשים – פיזיקה סטטיסטית, תורת היחסות ומכניקת הקוונטים (שזכתה ללא מעט כותרות בשנים האחרונות). הפיזיקה מהווה בסיס למקצועות טכנולוגיים שונים והיא עוסקת בשאלות עמוקות ושונות כמו כיצד נוצר היקום ומה מהות החומר.

 

כידוע, תורת הפיזיקה אינה מצטמצמת רק לממדים התיאורטיים; הידע המתגלה במחקריה משמש הלכה למעשה בכל תחומי החיים. במסגרת לימודי הבגרות, הפיזיקה היא אחד ממקצועות הבחירה ואפשר להיבחן בה בהיקף של 3 יחידות לימוד או בהיקף של 5 יחידות – למקצוע מוגבר. בגרות זו נחשבת לאחת הבגרויות המאתגרות ביותר ולכן היא מתאימה בעיקר לבעלי חשיבה מתמטית ואנליטית.

 

מבין הנושאים הנלמדים לבגרות

 

  • חשמל ומגנטיות – בנושא זה נלמדים תתי הנושאים הבאים: אלקטרו-סטטיקה, אלקטרו-דינמיקה ומגנטיות.
  • מכניקה – כאן לומדים קינמטיקה, עבודה ואנרגיה, תנועה מעגלית, מתקף ותנע, חוקי ניוטון, תנועה הרמונית וגרביטציה.
  • קרינה וחומר – פיזיקה מודרנית, אופטיקה גיאומטרית, אופטיקה פיזיקלית, האטום והגרעין.
  • ניתוח ממצאי ניסוי.

 

קורסי הכנה – דרישות קדם, ועוד

 

קורס הכנה לבגרות בפיזיקה מיועד לתלמידים שמעוניינים לשפר את ציון בחינת הבגרות שלהם בפיזיקה או לחלופין לאלו המבקשים להרחיב את המקצוע ל-5 יחידות לימוד. בכל אחד מהמקרים הללו – מומלץ בחום ללמוד במסגרת של קורס הכנה לבגרות ולא במסגרת עצמאית.

 

ראשית, לימודי הפיזיקה לבחינת הבגרות דורשים בסיס מתמטי יציב, שכן המקצוע כולו מבוסס על מתמטיקה ו"משתמש בשפתה". כך, כל מי שלא עסק במתמטיקה זה מכבר ואף מי שנדרש לשפר את ידיעותיו במתמטיקה – ייתרם מלימודים בקורס הכנה. במסגרת זו נערכים לנרשמים מבחני התאמה, בהם נבדקת רמת החשיבה המתמטית שלהם. מטרת בדיקה זו היא לוודא כי תחום הפיזיקה אכן יתאים לכם. בנוסף, למי שלא תרגלו מזה זמן – מספקים מכוני הלימוד חוברות תרגול במתמטיקה הכוללות את כל הנושאים הדרושים לבסיס לימודי הפיזיקה וכמובן, תרגולים רבים בהם. יש להגיע יציבים במתמטיקה ללימודי הפיזיקה.

 

 

יתר על כן, לימודי הפיזיקה הם תיאורטיים ומעשיים גם יחד; בבחינה תידרשו לפתור תרגילים המבוססים על חומר תיאורטי שלמדתם וכן על ניסויים מעבדתיים שערכתם בעת הלימודים, ואף להיבחן בבחינת מעבדה מעשית. לכן, בעצם אין כל אפשרות אמיתית ללמוד את הדברים הללו באופן עצמאי ויש להצטרף למסגרת שתספק לכם את התנאים, את הידע, את המורים ואת שיטות ההוראה והתרגול – המיטביים.

 

התלמידים בקורס זה כמובן מתבקשים לתרגל את החומר הלימודי גם מחוץ לשעות הלימוד בקורס ולקראת סיום הקורס מתקיים מרתון שבו נערכות חזרות על החומר ובמהלכו נדרשים התלמידים לפתור שאלות בודדות ממבחני בגרות קודמים ובחינות בגרות מלאות, תוך הקצבת זמן כנדרש במבחן הבגרות האמיתי.

 

 

 

מוסדות לימוד אפשריים

 

קורס הכנה לבגרות בפיזיקה אפשר ללמוד בספר רב של בתי ספר, ביניהם יואל גבע, רשת אנקורי, בית ספר "מישלב", בית ספר "החרוץ" או המרכז ללימודים קדם אקדמיים באוניברסיטת בן גוריון באילת.

  

  • יואל גבע (בפרישה ארצית): סניפי הרשת המכינים לבגרות נמצאים בתל אביב, בהרצליה ובראשון לציון. ברשת יואל גבע מתקיימים קורסי הכנה לבגרות בפיזיקה שכוללת את כל הנושאים בבחינה כמקצוע מורחב. הקורסים כוללים בנוסף לשיעורים בכיתה גם מפגשי עזר אישיים והכנות ממוקדמות באלגברה ובגיאומטריה. לקראת תום המסלול מתקיימים מרתונים מרוכזים בהם פותרים סימולציות בחינה.

 

  • הייקיו HighQ (פרישה ארצית): בין הקורסים שמוצעים בבית הספר הייקיו מציעים קורס הכנה לבגרות בפיזיקה בהיקף 5 יחידות. התכנית כוללת מעל 300 שעות לימוד והיא מותאמת לתכנית הלימוד העדכנית של משרד החינוך.

 

  • קידום (ברחבי הארץ): רשת מכוני ההכנה קידום מציעה אף היא קורס הכנה לבגרות בפיזיקה. בנוסף לחומר העיוני מתרגלים המדריכים גם אסטרטגיות למידה ופיתוח של חשיבה כמותית ומדעית. הקורסים משלבים למידה מקוונת ועזרים ממוחשבים אחרים כמו סרטוני וידאו ותרגולים אונליין.

 

  • בית ספר "חרוץ" (חצור הגלילית): בית ספר החרוץ הוא מוסד הכנה לבגרויות בצפון הארץ, שמציע הכנה לבגרות במקצועות הריאליים - לבגרות במתמטיקה ובפיזיקה. במסגרת קורס הפיזיקה בבית הספר התלמידים מקבלים גישה לשיעורי וידאו מלאים ולפורומים וגם משתתפים בתרגולים אישיים עם המדריכים. כמו כן, המרכז מציע גם הכנה לבגרות בפיזיקה במתכונת של שיעורים פרטיים אחד על אחד.

 

 

בחינת הבגרות בפיזיקה

 

הבחינות בפיזיקה נערכות במועד קיץ בלבד (חודשים מאי-יולי) והן מתחלקות ליומיים: בחינת הבגרות בניתוח ממצאי ניסוי מתבצעת ביום אחד ושאר חלקי הבחינה, ביום אחר. הנבחנים לבגרות מוגברת בהיקף של 5 יחידות ייבחנו בארבעה שאלונים שונים – אותם יוכלו לעשות באותו היום, או במועדים נפרדים, לבחירתם. ציוד העזר המותר בבחינה הוא מחשבון (כולל מחשבון גרפי) ודף נוסחאות שמצורף לבחינה.

 

מבנה הבחינה – 3 יחידות לימוד:

 

  • פרק א' – 3 שאלות בנושא מכניקה
  • פרק ב' – 3 שאלות בנושא חשמל ומגנטיות
  • פרק ג' – 3 שאלות בנושא קרינה וחומר.

 

הנבחן נדרש לבחור 5 שאלות בסה"כ – לא יותר משתי שאלות מאותו פרק – ולהשיב עליהן.

 

הפיזיקה – בסיס לעתיד

 

כאמור, בחינת הבגרות בפיזיקה נחשבת לאחת מהבחינות היותר מאתגרות מבין מקצועות הבגרות, וזאת כנראה בשל אופיו המופשט של החומר, החשיבה הריאלית המובהקת, והידע המתמטי הנדרש ללימודו. כמו כן קיים מחסור בספרי לימוד טובים הכוללים את כל הנושאים הנדרשים לבחינת הבגרות ולכן רבים מהמעוניינים להבחן בבגרות זו נרשמים לקורסי הכנה.

 

כך או כך, אין ספק כי כל מי שמעוניין לעסוק בעתיד במקצועות כביולוגיה, מדעי המחשב, רפואה, כימיה, הנדסה ומקצועות ריאליים אחרים – הצלחה בבגרות בפיזיקה בהחלט יכולה למקם אותו היטב להמשך. רק כדי לסבר את האוזן, כדאי לדעת כי סטודנטים להנדסה שלא נבחנו בפיזיקה לבגרות נדרשים בשנתם הראשונה באקדמיה להשלים שני קורסי מבוא בפיזיקה – ממש כמו לימודים לבגרות בהיקף של 5 יחידות לימוד. מיותר לציין כי במקרה כזה העומס הנוצר הוא כבד ולכן עדיף, כמובן, לעשות זאת טרם הלימודים האקדמיים.

 

 

שירות אישי חינם

רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?

רוצה לדעת יותר על בגרות בפיזיקה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
מה כדאי - מכינה או השלמת בגרויות?
השלמת בגרויות לגיל 30 +
השלמת בגרויות באופן עצמאי..
מכללת ספיר - השלמת בגרויות
איפה הכי כדאי להשלים בגרות בפיזיקה??
השלמת בגרויות לבני העדה האתיופית
השלמת בגרויות או 12 שנות לימוד?