תואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית במל"א - המרכז ללימודים אקדמיים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בפסיכולוגיה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על מל"א - תואר שני פסיכולוגיה התפתחותית.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני MA בפסיכולוגיה התפתחותית במרכז ללימודים אקדמיים - מל"א


עוזרים להם להתפתח


האדם עובר שינויים רבים במהלך תקופת חייו המעידים על התפתחותו. בין היתר, הוא מתפתח מבחינה פיזית, חברתית, קוגניטיבית, רגשית, מוסרית ועוד. קשיים התפתחותיים בגילאים מוקדמים עשויים לגרור השפעות גם בחיים הבוגרים. לפיכך, פותח תחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית שנועד לאתר ולטפל בבעיות ובקשיים שמתהווים אצל ילדים ובגיל הרך בפרט.


מטרת הפסיכולוגיה ההתפתחותית היא להתמודד עם בעיות אלה, כדי לאפשר המשך התפתחות תקינה וכן לסייע במציאת מסגרת מתאימה לילדים עם קשיים שונים. מעבר לכך, הטיפול נועד ללוות גם את משפחותיהם של הילדים ולספק גם להן את המענה הדרוש. המרכז ללימודים אקדמיים מציע מסלול לתואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית, שמתאים במיוחד לאקדמאים שברצונם להשתלב בתחום טיפולי הכולל בו מעולמות הפסיכולוגיה והחינוך כאחד.

 


תכנית הלימודים


מטרת המסלול היא להעניק לסטודנטים מיומנויות מקצועיות לטיפול בילדים בגיל הרך ובמשפחותיהם, במסגרות שונות. התלמידים רוכשים כלים לאיתור מוקדם של קשיים התפתחותיים וכן בוחנים את שלל הגישות הקיימות לטיפול בהם. בנוסף, הם דנים במגוון דרכים לביצוע התערבות מוקדמת המיועדת למנוע ליקויים בהתפתחות הילד ולומדים כיצד לבצע התערבות פרטנית ומשפחתית כאחד. כמו כן, ניתן דגש על עבודה תוך שיתוף פעולה עם גורמים מקצועיים שונים, לרבות רופאי ילדים, קלינאי תקשורת, ואנשי חינוך.


מתכונת הלימוד


הלימודים לתואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית אורכים כשנתיים. הם כוללים התנסות קלינית נרחבת לצד למידה עיונית. החל מסמסטר ב' של השנה הראשונה, הסטודנטים משתלבים בפרקטיקום המתקיים במכונים ובמרכזים להתפתחות הילד וכן בקופות חולים.


נושאי הלימוד

 

  • התערבות במצבי חירום
  • טיפול במסגרת מערכתית
  • טיפול קוגניטיבי התנהגותי
  • שיטות מחקר וסטטיסטיקה
  • התפתחות רגשית וחברתית
  • פסיכופתולוגיה התפתחותית
  • תסמונות הקשת האוטיסטית
  • נוירופסיכולוגיה התפתחותית    
  • טיפול לגיל הרך
  • התפתחות שפה
  • אתיקה מקצועית
  • טיפול פסיכודינמי
  • מבוא לפסיכותרפיה
  • התפתחות קוגניטיבית
  • תאוריות פסיכודינמיות    
  • ועוד


סגל הוראה


סגן דיקן הפקולטה לפסיכולוגיה הוא פרופסור קליני ודוקטור לפסיכולוגיה. כמו כן, הוא מקים ומכהן בתור המנהל האקדמי של המכון הישראלי ללימודי משפחה ונישואין.


על מוסד הלימוד


במרכז ללימודים אקדמיים מגוון של תכניות לתואר שני M.A. בין המסלולים המוצעים ניתן למנות תואר שני בחינוך, תואר שני בייעוץ חינוכי וכן תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית.


תנאי קבלה


לתכנית זו יכולים להירשם מועמדים בעלי תואר אקדמי ראשון במדעי ההתנהגות או בפסיכולוגיה בלבד. מתקבלים אלו בעלי ממוצע של 89 לפחות בקורסי המתודולוגיה והפסיכולוגיה וציון של 90 ומעלה במבחן המתא"ם. מועמדים עם ממוצע בין 85 – 89 נדרשים בציון של 110 לפחות במבחן מתא"ם כדי להתקבל.

 


תעודה


תלמידים העומדים בכל דרישות התואר השני, זכאים לתואר שני MA בפסיכולוגיה התפתחותית.

 

אפשרויות עבודה


בוגרי תואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית יכולים להשתלב במסגרות שונות לגיל הרך ולילדים. ביניהן ניתן לציין מסגרות כמו גנים שיקומיים, תכניות מניעה, מעונות יום ומכונים להתפתחות הילד.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המרכז ללימודים אקדמיים - מל"א

עוד מסלולי לימוד - המרכז ללימודים אקדמיים

כלים שיעזרו לך לבחור