רוצה פרטים על לימודי ביואינפורמטיקה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון בביואינפורמטיקה

רוצה לדעת על לימודי ביואינפורמטיקה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי ביואינפורמטיקה

 

הביואינפורמטיקה מהווה ענף ממדע הביולוגיה והיא עוסקת בניתוח והבנה של מידע ביולוגי באמצעות מחשב. הביואינפורמטיקה מכונה במוסדות לימוד רבים כ"ביולוגיה חישובית". תוכנית לימודים רב תחומית זו משלבת בין מדעי המחשב והביולוגיה כאשר במהלך הלימודים הסטודנטים נחשפים למחקרים העדכניים ביותר שנעשו בתחום מתפתח וצעיר זה.

 

קריאו על: לימודי מדעים

 

רוב מוסדות הלימוד שמציעות את תוכנית הלימודים מקבלות סטודנטים בעלי רקע מוקדם בתחומי המחשבים, אשר מעוניינים להרחיב את השכלתם בתחום לצד העמקת הידע הביולוגי. בעקבות הפרויקט הגנום האנושי והאתגרים החדשים שהוא מציב עבור חוקרים רבים, גוברת המודעות והחשיבות לרכישת השכלה מעמיקה בשילוב של שני התחומים הללו. גם הביקוש אחר אנשי מקצוע מיומנים בעלי יכולת ניתוח מאגרי מידע ביולוגיים באמצעות תוכנות מחשב מתקדמות עלה בהתאם, בתעשיות שונות בכלל ובתעשיית הביוטכנולוגיה בפרט.

 

מה לומדים?

 

במהלך הלימודים הסטודנטים רוכשים כלים לניתוח, ארגון וקיטלוג של נתונים ביולוגיים שונים ולעבדם למאות של קידום ופיתוח המחקר. תוכנית הלימודים כוללת תחומי דעת רבים כגון: ביוכימיה, גנטיקה, חקלאות, רפואה, מדעי המחשב, ביוטכנולוגיה, פרמקולוגיה ועוד. סגל הפקולטות במוסדות הלימוד השונים מורכב מחוקרים בכירים בתחום, אשר מפרסמים את מחקריהם בכתבי עת יוקרתיים ובינלאומיים ושאפים להכשיר את דור המדענים של העתיד שיפתחו ויעמיקו את המחקר בתחום. הלימודים כוללים מגוון של מגמות התמחות, אשר מאפשרות לסטודנטים להתמקצע בתחום ספציפי, לפי עניינם האישי ולהשתלב בתעשייה ובמחקר כמומחים בתחום.

 

משך הלימודים ותעודות

 

תוכנית הלימודים לקראת תואר בוגר בביואינפורמטקיה אורכת בין שלוש לארבע שנים אקדמיות כאשר לבוגרים תוענק תעודת B.Sc בביואינפורמטיקה.

 

תוכנית הלימודים

 

תוכנית הלימודים כוללת מגוון של תחומי לימוד במדעי החיים, במדעי המחשב, בביואינפורמטיקה ובתחומים משיקים, להלן דוגמא מרשימת הקורסים המוצעת במוסדות לימוד שונים:

 

  • ביולוגיה מולקולארית של פרוקריוטים
  • תוכנות מונחה עצמים
  • כימיה אורגנית ופיזיקאלית
  • מיקרוביולוגיה רפואית וכמותרפוייטיקה
  • ביולוגיה מולקולארית והנדסה גנטית
  • גורמי גדילה ומנגנון העברת האותות בתא
  • גנומיקה חישובית
  • חקר המוח: מנגנונים וחידושים
  • מבנה המחשבים ומערכות הפעלה
  • גישות חדישות לאנליזות גנטיות מתקדמות

 

תנאי קבלה

 
תנאי הקבלה לביואינפורמטיקה משתנים ממוסד למוסד. עם זאת רוב המוסדות יתחשבו במועמדים שעונים על הדרישות הבאות:

 

  • ציון התאמה של הבחינה הפסיכומטרית וממוצע הבגרויות העומד על 675 (נוסחת החישוב משתנה ממוסד למוסד)
  • ציון פסיכומטרי מעל 675
  • ציון של 90 ומעלה בחינת הבגרות במתמטיקה ברמת 4 יחידות לימוד, או לחילופין ציון של 85 ומעלה בבחינת הבגרות במתמטיקה ברמת 5 יחידות לימוד.

 

במספר מוסדות לימוד מתאפשרים לימודי ביואינפורמטיקה ללא פסיכומטרי. מדובר על מסלולי קבלה למועמדים מצטיינים במיוחד, לעיתים מסתמכים על ממוצע בגרות גבוה ולעיתים על תואר ראשון קודם בתחום מדעי רלוונטי.

 

מוסדות לימוד

 

קיימים מספר מוסדות לימוד שמציעים תוכניות לימודים בתחום לדוגמא:

  

  • אוניברסיטת בר אילן - הפקולטה למדעי החיים של האוניברסיטה מציעה תוכנית לימודים משולבת לתואר ראשון במדעי המחשב וביואינפורמטיקה. בנוסף, ניתן להמשיך ללימודי תואר שני ושלישי בתחום.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון בנגב - באוניברסיטה מוצעות מספר תוכניות לימוד בתחום הביולוגיה החישובית לתואר ראשון, ביניהן לימודי מדעי המחשב בהתמחות ביואינפורמטיקה, לימודי מדעי החיים בהתמחות ביואינפורמטיקה, או לימודים לתואר משולב במדעי המחשב ומדעי החיים. ניתן להמשיך לחקור את התחום ולהשתלב בלימודי תואר מוסמך ודוקטורט.

 

  • המכללה האקדמית תל אביב יפו - בית הספר למדעי המחשב של המכללה מציע מגמת התמחות בביואינפורמטיקה.

 

  • המכללה האקדמית אריאל בשומרון - מציעה תוכנית לימודים המשלבת בין מדעי המחשב וביואינפורמטיקה.

  

  • אוניברסיטת תל אביב - המוסד האקדמי הגדול והוותיק בארץ, מציע תוכנית לימודים לתואר ראשון דו חוגי בביואנפורמטיקה, וכן, תוכניות לימודים לתואר שני ושלישי בתחום.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי ביואינפורמטיקה, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

  

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי התואר בביואינפורמטיקה יוכלו להשתלב במגוון של תפקידי מפתח בפיתוח, מחקר ותכנון של מכשור טכנולוגי בתעשייה, בארגונים ציבוריים או פרטיים, במחלקות המחקר השונות באקדמיה או מחוצה לה, בתעשיית ההייטק, הביוטכנולוגיה ועוד.

 

שכר ביואינפורמטיקה נחשב לגבוה למדי, כאשר המשכורות הגבוהות במיוחד ניתנות למהנדסים בתעשיות השונות ובעיקר למהנדסים בהייטק ובסטארט אפים טכנולוגיים
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי ביואינפורמטיקה?

רוצה לדעת יותר על לימודי ביואינפורמטיקה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
היכן עובדים אחרי לימודי ביואינפורמטיקה?
לימודי ביואינפורמטיקה - איזה ציון פסיכומטרי נדרש?
קבלת יעוץ בנושא לימודי ביואינפורמטיקה
יעוץ לימודים - לימודי ביואינפורמטיקה או רובוטיקה?
מוסדות נחשבים ללימודי ביואינפורמטיקה