סטודנטית רוצה לשנות את כללי המשחק לגבי שיפור ציונים במועד ב'

26/2/2017 מאת: אנאבל אדמסקי (5,972 צפיות)

סטודנטית אחת החליטה לפעול לשינוי של תופעה שמטרידה לא מעט סטודנטים, והיא ההתחשבות בציון במועד ב', גם אם הוא נמוך מהציון במועד א'. היא יצרה עצומה שבינתיים כבר זכתה לאלפי חתימות. את כל הקמפיין היא מנהלת במהלך תקופת המבחנים העמוסה, ומאמינה שהשינוי לא רחוק. האם תצליח לשנות את אחת העובדות המוכרות והמושרשות באקדמיה בישראל?

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


סטודנטית יצרה עצומה שקוראת להתחשב בציון הגבוה בין מועדי א ו - ב', האם תצליח ליצור שינוי באקדמיה?


מועדי ב' הם סיוט לא קטן עבור סטודנטים. עבור מי שאמנם לא נכשלו במועד הראשון, אבל רוצים לשמור על הממוצע ולשפר את הציון, לא פעם מועד ב' מעלה התלבטות קשה. האם לגשת למועד ב', בידיעה שהציון האחרון קובע, וכך ייתכן מצב שבו הציון הקובע יהיה אפילו נמוך ממועד א'?


סטודנטית אחת החליטה שהיא מעוניינת לפעול כדי לשנות את המצב. בשבוע שעבר פתחה עצומה אינטרנטית שקוראת לשנות את שיטת הציונים ולאפשר לסטודנטים לבחור את הציון הגבוה מבין שני המועדים. תוך ימים ספורים בלבד כבר חתמו על העצומה יותר מ - 17,000 סטודנטים והביעו תמיכה ברעיון, בתקווה שיחד יצליחו לפתור בעיה בוערת למדיי באקדמיה.


נועה שילון, מקימת העצומה, היא סטודנטית ללימודי שפה וספרות ערבית באוניברסיטת בר אילן. את העצומה, ששמה "בחירת הציון הגבוה מבין מועדי א ו - ב", העלתה ביום ראשון שעבר (19/2) לאתר "עצומה". באתר היא כותבת, בין היתר: "אם גם לכם נמאס מכך שקובעים את ציון הקורס לפי מועד ב', גם אם הוא נמוך מבין השניים, הגיע הזמן שנסה לשנות את המצב יחד."


נועה מתארת שהקימה את העצומה לאחר לא מעט שיחות מתוסכלות עם סטודנטים וחברים מהלימודים. "המוסדות מתחשבים בציון במועד ב', גם אם הוא נמוך יותר. זה יוצר מצב שבו קשה לשפר ציון. בעיני, בשיטה הזו שיפור הציון הופך קצת לעניין של מזל." היא מסבירה. "באופן אישי עדיין לא נתקלתי בצורך לשפר ציון, אבל בהחלט היו לי חששות בנושא. הייתי חושבת לעצמי, 'אם אקבל ציון נמוך, מה אעשה?' מועד ב' יכול להיות קשה יותר ואז הסיכויים עומדים לרעתך."


"יש לי לא מעט חברות שקיבלו ציון שהן לא היו מרוצות ממנו, והן ויתרו מראש על האפשרות לגשת למועד ב' מתוך החשש הזה. זה ממש סיכון. לדעתי, אין הזדמנות אמיתית לשפר את הציון במצב הזה. החלטתי לא להישאר אדישה ולעשות משהו כדי לשנות. רציתי לראות כמה סטודנטים חושבים כמוני, ומתמודדים עם אותה בעיה." היא ממשיכה ומשתפת בגורמים שהביאו אותה לפתיחת העצומה.


"אי אפשר לגשת למועד ב' בביטחון מלא"


לעצומה הייתה היענות גדולה מאוד מצד סטודנטים ותוך זמן קצר חתמו עליה רבים. תוך יומיים בלבד כבר חתמו למעלה מ - 15,000 סטודנטים. נכון לעתה כבר ישנן יותר מ - 17,000 חתימות באתר, בדרך ליעד 50,000 החתימות שהציבה נועה.


אחת החותמים על העצומה היא טל, סטודנטית בשנה א' ללימודי מדעי המדינה ומשאבי אנוש במכללה האקדמית אשקלון, שניגשה לאחרונה למבחן ומתלבטת אם לגשת למועד ב'. "קיבלתי ציון לא מספק. אני יודעת שאני יכולה יותר. לדעתי, היו במבחן הזה שאלות מבלבלות." היא מספרת.


"אני למדתי לבחינה, אני יודעת היטב את החומר, אבל אני חוששת לגשת למועד ב' כי אני פוחדת שיקרה מצב כזה שוב ואקבל ציון נמוך יותר. כמי שבאה מוכנה אבל נתקלה במבחן מכשיל, מצאתי את עצמי עומדת בפני מצב בעייתי, אני לא בטוחה מה אני אעשה בהמשך."


טל מציינת שהיא לא לבד במצב המעיק הזה ושהיא רואה את הבעיה אצל לא מעט חברים במכללה. "סטודנטים רבים שאני מכירה תומכים ברעיון שתהיה זכות בחירה לגבי הציונים. אנשים השקיעו, למדו קשה, אבל הם מסתפקים במועט כדי לא להיכשל. אני מכירה לא מעט שחוו מצבים כאלה. אי אפשר לגשת למועד ב' בביטחון מלא."


עם זאת, נראה שלא כל הסטודנטים מסכימים עם המחאה החדשה. נועה מדווחת שלא מעט סטודנטים בבר אילן וגם בקמפוסים נוספים שמעו על העצומה, אך לא כולם מיהרו להתגייס ולחתום. "לא כולם הביעו נכונות להצטרף אליי. יש מי שאדישים למצב, או חושבים שזאת עובדה קיימת וכך המצב יישאר תמיד." היא אומרת.


מבט ברשתות החברתיות חושף שתגובות הסטודנטים נחלקות לשניים, מי שתומכים בצורה נלהבת בעצומה ומי שמתנגדים וחושבים שהיא אפילו עלולה להזיק לסטודנטים. אחד הסטודנטים כותב: "אין סיכוי שזה יקרה. זה יגרום לכמות גדולה של סטודנטים לגשת לשני מועדים, מה שיעלה לאוניברסיטה הרבה כסף." אחר הגיב: "מרוב מרדף אחרי הציונים שוכחים לגמרי שאלה אמצעים להשגת מטרה, ולא מטרה בפני עצמה". מגיב נוסף ציין: "אני חושב שהעצומה מראה כמה אנשים לוקחים את ההשכלה הגבוהה כדבר מובן מאליו. ממתי הכול הפך לזכות?" והיה מי שכתב: "מה השלב הבא, לתת לאנשים את הציון שבא להם? רק בארץ קיימת ההמצאה של מועד ב', אין כזה דבר בשום מקום בעולם."


נועה מנסה להסביר את ההתנגדות הזו ומציינת שלדעתה, חלק מהסטודנטים חוששים מההשפעות של שינוי כזה על עתידם באקדמיה, ואפילו העתיד המקצועי אחרי הלימודים. "יש מי שאומרים שייווצר מצב מוגזם של שאיפה למצוינות, כלומר אנשים יסתפקו רק בציונים גבוהים מאוד. לדעתם זה דבר שיכול להשפיע בהמשך גם על הקבלה למקומות עבודה, מעסיקים יסתכלו על ציונים גבוהים בלבד וזה יצור רף קבלה גבוה יותר."

 

גולשים שאהבו את זה קראו גם:

 


"אני רוצה פתרון שכל הסטודנטים יוכלו ליהנות ממנו"


נועה מציינת שהיא שואפת לכך שייווצר מצב בו אפשרות שיפור הציון תהיה פתוחה לכולם. "למועד ב' צריכים לגשת כל מי שצריכים אותו כדי לשפר ציון. בפסיכומטרי, למשל, מחשיבים היום את המועד האחרון, וכך גם במבחן אמי"ר." היא מסבירה.


היא גם מציינת שבימים האחרונים, היא נחשפת להצעות שמעלים לא מעט סטודנטים, למשל בעמודי הפייסבוק של בר אילן בהם הפיצה את העצומה. "היו שהציעו רעיון, במסגרתו אם במהלך חצי השעה הראשונה של מבחן מרגישים שהוא קשה מדיי, ניתן להחליט לא להגיש אותו ולגשת למועד ב' במקומו. בפוסטים בנושא נכתב שהתופעה מתרחשת בכמה מוסדות, כגון אוניברסיטת חיפה והמרכז האקדמי רופין."


לדבריה, היא אינה מספקת בהעלאת העצומה לרשת ומתכננת גם צעדים נוספים בהמשך. "השאיפה שלי היא להעביר את הדברים אל שר החינוך, מר נפתלי בנט, ואל הגורמים הרלבנטיים ולהציג את ההצעה שלי, בתקווה שהיא תתקבל או נגיע למצב של פשרה שטובה לסטודנטים."


היא אומרת שלא בחרה לפנות לאוניברסיטה שלה ספציפית, משום שהיא מעוניינת בפתרון מכליל ורחב הרבה יותר למצב היום. "אני לא רוצה פתרון נקודתי. אם אני כבר עושה צעד כזה, אני רוצה שכל הסטודנטים ייהנו ממנו, בכל מוסדות הלימוד."


בינתיים, נועה ממשיכה לקדם את העצומה ולתכנן את המשך הדרך, כל זאת כמובן תוך כדי למידה קדחתנית למבחן הבא. היא אומרת שהיא מאמינה ביכולת שלה ליצור שינוי, גם בתופעה כל כך מושרשת באקדמיה. "אני מקווה שהשינוי קרוב. אני אעשה כל מה שביכולתי לטובת הנושא הזה."

 

אולי יעניין אותך גם

איך להצליח בקידום אתרים? מקדמים חושפים את סודות המקצוע

מאת: אנאבל אדמסקי, 18/5/2020
איך בונים קריירה בקידום אתרים? מה כדאי ללמוד? ומה השכר? שאלנו את עמית אדלר, עידן בן אור ושמוליק דורינבאום את כל מה שמתחילים בתחום ה – SEO חייבים לדעת. לכתבה המלאה >>

איך זה ללמוד אונליין מהבית? שאלנו סטודנטים מה דעתם על הלמידה המקוונת

מאת: תובל קליין, 13/5/2020
משבר הקורונה אילץ את מוסדות הלימוד לעבור ללמידה מקוונת. שאלנו כמה סטודנטים ממוסדות שונים בארץ, מה דעתם על הלמידה מהבית, וקיבלנו כמה תשובות מפתיעות. לכתבה המלאה >>

מנהלת שירותי הפיזיותרפיה באיכילוב מסבירה איך מגפת הקורונה משפיעה על התחום

מאת: תובל קליין, 10/5/2020
מנהלת שירותי הפיזיותרפיה באיכילוב מספרת איך משבר הקורונה השפיע על המקצוע, מה צפוי לתחום בעתיד, ולמה היא ממליצה ללמוד פיזיותרפיה. לכתבה המלאה >>

מעצבת הפנים ריקי קורי על הצלחה כמעצבים

מאת: אנאבל אדמסקי, 3/5/2020
מעצבת הפנים ריקי קורי מספרת על דרכים להשתלבות בשוק העיצוב התחרותי בארץ, על הכלים שחשובים לכל מעצב מתחיל ועל הדואליות שבין מענה לבקשות הלקוח ושמירה על הקול הייחודי כמעצב. לכתבה המלאה >>

מנהלת מכון הפיזיותרפיה בבילינסון מספרת על מגוון האפשרויות להשתלב בתחום

מאת: אנאבל אדמסקי, 27/4/2020
נירה כהן צוברי, מנהלת מכון הפיזיותרפיה בבית החולים בילינסון, מספרת על האפשרויות הרבות לפיתוח קריירה בתחום הפיזיותרפיה ועל הכלים שחשובים לאנשי המקצוע. לכתבה המלאה >>

סיגל פרישמן, מנהלת היחידה לתזונה בבלינסון מספרת מה כל כך מושך בלימודי תזונה

מאת: תובל קליין, 20/4/2020
מנהלת היחידה לתזונאות בבלינסון מסבירה במה אפשר לעסוק אחרי שמסיימים לימודי תזונה לכתבה המלאה >>


לכל כתבות המגזין
Whatsapp Whatsapp