קורס התערבויות טיפוליות בהבעה וביצירה במכללת אור יהודה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי רפואה משלימה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על אור יהודה - התערבויות טיפוליות בהבעה וביצירה.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס התערבויות טיפוליות בהבעה וביצירה במכללת אור יהודה

 

המסלול אינו פעיל


יוצרים קשר טיפולי מיוחד


התערבויות טיפוליות בהבעה וביצירה הן שיטת תרפיה מיוחדת שנועדה לחשוף היבטים בעולמם הפנימי של המטופלים, דרך כלים לא מילוליים ולא ישירים. כך ניתן לעקוף את מנגנוני ההגנה ולעסוק בסוגיות מורכבות וטעונות. האמנויות השונות כמו תנועה, פיסול, ציור ומשחק יכולים לסייע ליצור רגיעה ושקט פנימי בקרב המטופלים, ולאפשר להם לבטא את מצוקותיהם הפנימיות ואף תהליכים לא מודעים שמתחוללים בנפשם. באמצעות התרפיה באמנות מסייעים, בין היתר, לילדים, לנוער ולמבוגרים להתמודד עם שלל בעיות כמו מגבלות פיזיות, הפרעות נפשיות ולקויות למידה.


במכללת אור יהודה מתקיים קורס התערבויות טיפוליות בהבעה וביצירה, שמאפשר למטפלים לרכוש כלים מעשיים בגישות יצירתיות שונות. המשתתפים לומדים על שלל שיטות דרכן ניתן להגיע לעולמם הפנימי של המטופלים ולהפוך את החוויה בקליניקה לעשירה, מהנה ופורה יותר. דרך הטכניקות שנלמדות בקורס, יכולים המטפלים לחזק את הקשרים שנרקמים בקליניקות שלהם ולהרחיב את דרכי ההתערבות המוצעות.

 


תכנית הלימודים


המשתתפים בקורס מכירים שיטות התערבות טיפוליות שונות בהן משתמשים מטפלים ביצירה ובהבעה. הם לומדים כיצד ניתן לסייע להפרעות וקשיים שונים באמצעות גישות כמו פסיכודרמה ודרמה תרפיה. בנוסף, הם מתוודעים לטיפול באמצעות אמנות פלסטית ודנים בדרכים בהן יצירה בחומרים שונים יכולה לסייע למטופלים להתמודד עם בעיות רגשיות ונפשיות. במסגרת זו הם גם רוכשים כלים לטיפול דרך ביבליותרפיה, סיוע דרך קריאה של טקסטים ספרותיים, שיכולה לעזור לילדים ולמבוגרים. הם דנים בקשרים שנרקמים בין מטפלים ומטופלים בקליניקה ולחשיבותם לתהליך הטיפולי שעוברים המטופלים.


מתכונת הלימוד


קורס התערבויות טיפוליות בהבעה וביצירה במכללת אור יהודה מתפרש על פני כ - 120 שעות הוראה אקדמיות, המחולקות ל - 30 מפגשים. אלה נערכים אחת לשבוע, בשעות אחר הצהרים והערב. במהלכם, משלבים המשתתפים בין הרצאות עיוניות לבין תרגול מעשי של טכניקות התרפיה.


סגל הוראה


מנחת הקורס היא מטפלת בהבעה וביצירה המתמחה בגישת הפסיכודרמה. היא עוסקת בטיפול בילדים במסגרות חינוך מיוחד ולסיוע לבני נוער עם הפרעות התנהגות, וכן משמשת מדריכה ומכשירה למטפלים. בנוסף לכך, היא חיברה בעבר ספר ילדים שעוסק בחיזוק התנהגויות חיוביות בקרב פעוטות ובטיפול בהתנהגות תוקפנית.


על מוסד הלימוד


מכללת אור יהודה נוסדה בשנת 1997, ובה מתקיימים מסלולים שונים לקבלת תעודת מקצוע. הקורסים נוגעים בנושאים שונים כמו טיפול, מסחר, חשבונאות ומנהל ודרכם שואפת המכללה לסייע לתלמידיה לרכוש מיומנויות מקצועיות חשובות במקצועות מבוקשים. המוסד גם מקיים קשרים עם גופים וארגונים שונים, במטרה לסייע לבוגרים להשתלב בשוק העבודה. בנוסף, ניתן ללמוד במכללת אור יהודה לתואר ראשון ושני של האוניברסיטה הפתוחה במקצועות הממשל ומדעי החברה.

 


תנאי קבלה


קורס התערבויות טיפוליות ביצירה במכללת אור יהודה מתאים למטפלים מנוסים ולעובדים סוציאליים מוסמכים, אשר מעוניינים להרחיב את ארגז הכלים המקצועי שלהם ולרכוש כלים טיפוליים מתוך עולם הטיפול בהבעה וביצירה.


תעודה


משתתפים המסיימים בהצלחה את לימודיהם בקורס ועומדים בכל חובות ההגשה והנוכחות, זכאים לקבל תעודת גמר, המוענקת מטעם מכללת אור יהודה.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכללת אור יהודה

כלים שיעזרו לך לבחור