נעמה בצלאל על הצלחה באופנה: "חשוב שמעצב יהיה נאמן לעצמו ויעבוד מהאמת הפנימית שלו"

30/12/2019 מאת: אנאבל אדמסקי (875 צפיות)

איך אפשר לפרוץ דרך בשוק האופנה הישראלי? כיצד משנות הרשתות החברתיות את תעשיית האופנה? ואיך מאזנים בין כסף ליצירתיות? מעצבת האופנה נעמה בצלאל עונה על שאלות חשובות לגבי לימודי עיצוב אופנה ומספרת על כלים שחשובים לכל מי שרוצה לעשות את הצעדים הראשונים בקריירה שכולה סגנון.

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


להבין את השוק, לחשוב שיווקי ולא לוותר על האמת הפנימית: נעמה בצלאל על קריירה בעיצוב אופנה


נעמה בצלאל היא בין הקולות המיוחדים בזירת האופנה הישראלית. היא מנהלת רשת של חנויות בפרישה ארצית ואת בית האופנה שלה הקימה בשנת 1993. את האהבה לאסתטיקה ועיצוב היא מספרת שקיבלה כבר כילדה צעירה מאימה, שהייתה מוכשרת מאוד בתפירה וברקמה. "תמיד הייתה בבית מכונת תפירה ואימא שלי הייתה תופרת לי הרבה בגדים. אסתטיקה הייתה דבר שהיא מאוד הקפידה עליו. זה משהו שעטף אותי והיה טבוע בי מהילדות."


המשיכה הראשונה שלה לעולם האופנה החלה לדבריה בסיום התיכון, שלב שבו החלה לחשוב מה תעשה בעתיד. היא נחשפה ללימודי עיצוב אופנה דרך אחות של חברה טובה שלמדה את התחום וכך החל העניין שלה במקצוע לגדול. כשבצלאל התגייסה הקדישה את שעות הפנאי שלה שבהן לא הייתה בבסיס להשתתפות בקורסים בנושאים משיקים בתחום העיצוב. בין היתר למדה קורס עיצוב גרפי וקורס תפירה ולקחה חלק בהתנסויות נוספות. בשלב זה החלה גם לעבוד על תיק עבודות. היא מספרת שכל הכלים הללו קירבו אותה אט אט לתחום האופנה ולהמשך דרכה.


ממש עם סיום השירות ניגשה למבחני הקבלה ללימודי עיצוב אופנה במכללת שנקר והתקבלה. את לימודיה סיימה בגיל 25 וכעבור כשנתיים הקימה את בית האופנה שלה. מהר מאוד הפכה בצלאל לדמות ידועה בשטח בזכות הסגנון הייחודי שלה, שמתאפיין בשילוב של וינטג' ורטרו, תוך הקפדה על הפרטים הקטנים.


"הרגשתי שנכנסתי ללימודים בחורה ויצאתי מעצבת." היא מספרת על פרק הזמן המשמעותי הזה בחייה, שבו במשך ארבע שנים היא וחבריה לספסל הלימודים צללו למים הגועשים של תעשיית האופנה הישראלית ובנו את סל הכישורים והכלים שישרת אותם בהמשך הדרך המקצועית.


"אלה לא לימודים קלים, הם אינטנסיביים ויש לפעמים קשיים לאורך הדרך. בכל מקצועות העיצוב צריך לשבת ולהתמיד ונדרשת השקעה רבה, אבל התנסיתי הרבה במהלך הלימודים וקיבלתי מכך המון." היא מספרת. "כמובן שכמו כל סטודנט שמסיים את הלימודים, אתה יוצא מאוד בוסרי ולא בשל עדיין באמת, אבל קיבלתי הרבה כלים חשובים להמשך."


הכלים הללו מצטרפים יחד לאחד העקרונות החשובים ביותר בתחום האופנה בעיניה של בצלאל, המקצועיות. זהו לדעתה אחד המרכיבים המרכזיים בהצלחה בענף ואחד הדברים שמבדילים בין אדם שמתעניין באופנה לבין מעצב פעיל. לדעתה, הלימודים הם מסגרת טובה מאוד לרכישת סל הכלים הקריטי הזה. "אני חושבת שמאוד חשוב לקבל כלים – גם כלים טכניים וגם כלים של חשיבה. אלה דברים שמסייעים להבין איך לחשוב כמעצב, איך להכין לוח השראה שיביא אותך לחשיבה יצירתית ומקורית יותר."


אופנה בעידן הלייק – כיצד משפיעות הרשתות החברתיות על היכולת להצליח?


נראה שאחת התובנות החשובות בעיניה לבוגרים טריים היא ההבנה כי שוק האופנה הישראלי הוא זירה מורכבת למדי – ובייחוד היום. "זה שוק קטן מאוד וזה יכול להפוך את התחרות לקשה יותר. מעצבים פונים לקהל מצומצם מאוד ביחס למדינות אחרות בעולם." היא מסבירה, ומצביעה על כך שהמצב יכול להיות לא פשוט כלל לבוגרים הצעירים שבאים לעשות את הצעדים הראשונים שלהם בתעשייה.


בעיניה של בצלאל, אחת הסיבות המרכזיות לשינוי הגדול בתעשיית האופנה המקומית נובע מכניסת הרשת לתמונה. "האינטרנט והקניות אונליין מחסלים את שוק האופנה בישראל. אנשים חשופים לכל העולם ויכולים להזמין בגדים ממדינות שונות בלחיצת כפתור. לא תמיד מעניין אותם אם הבגד 'מייד אין איזראל'."


"אם בעבר התחרות הייתה בעיקר של מעצבים מול הרשתות הגדולות שנכנסו לארץ או הרשתות הישראליות שהתפתחו כאן, כעת המצב שונה. היום אנשים קונים אונליין ולא מספיק מהם רוצים לקנות בארץ. בעידן טיסות הלואו קוסט, אנשים טסים לחו"ל בתדירות גבוהה יותר ועושים שם שופינג. זה הופך את המצב למורכב יותר."


עם זאת, בצלאל מציינת שלעידן האינטרנט יש גם יתרונות והוא יכול לסייע למעצבים הצעירים לעשות את הפריצה בתחום. "הרשתות החברתיות נותנות אפשרות לחשיפה. מי שעולה על גל יכול פתאום להפוך ללהיט גדול מאוד בזכות זה ולהצליח. יש היום מי שמצליחים בזכות המדיה החברתית, דבר שבעבר לא היה קיים."

 

גולשים שאהבו את זה קראו גם:

 

 

חשיבה עסקית מול האמת הפנימית: איך משתלבים בתעשיית האופנה של היום?


מהפכת הדיגיטל והסושיאל מדיה הביאה לשינוי נוסף בתחום והוא החשיבות הגדולה יותר שמוקנית לחשיבה השיווקית. "כשאני התחלתי מעצבים היו צריכים בעיקר להכין בגדים יפים ולמכור אותם. היום יש התעסקות גדולה מאוד בשיווק. היום חייבים לדעת איך לשווק אופנה. חלק מהחשיבה הזו מתמקדת בהבנה של השיווק ברשתות החברתיות. זה כלי חשוב שחייבים ללמוד אותו." היא מסבירה.


"יש היום גם פלטפורמות כמו אטסי, שבהן מעצבים קטנים ועצמאיים יכולים למכור את העיצובים שלהם. השינוי הזה הוא משהו שיכול לעזור מאוד לצעירים, והם יכולים ללמוד אותו די בקלות כי זה חלק מהעולם שלהם."


לדבריה, החשיבה השיווקית וההבנה בפלטפורמות דיגיטליות חשובות הן למי שמעוניינים להשתלב בתעשיית האופנה כמעצבים עצמאיים והן למי שמעוניינים להשתלב בה כשכירים במסגרת רשתות האופנה. היא מציינת כי למרות שניתן לראות היום מגמת צמצום במקומות התעסוקה הפתוחים למעצבים שכירים צעירים, עדיין יש לא מעט הזדמנויות עבורם. "עדיין מחפשים בתעשייה טאצ' רענן וצעיר," היא אומרת.


בעידן הייחודי והדינמי של היום, מהם הכלים להצלחה בתחום האופנה? בצלאל מצביעה על כמה תכונות שחשובות בעיניה. "קודם כל צריך שיהיה לך הרבה Passion for fashion כדי להצליח בתחום. חשובה גם הרבה עבודה קשה, התמדה וחריצות."


בעיניה, הצלחה באופנה היום מבוססת על מציאת האיזון שבין האמירה הייחודית של המעצב לבין היכולת שלו למכור את העיצובים שלו. "צריך לזכור שאופנה היא אומנות שימושית. בסופו של דבר צריך למכור אותה. לא תמיד כדאי להיות 'יותר מדיי' יצירתי, כי בסופו של היום אתה צריך למכור את הבגדים ולעשות זאת במחיר סביר, כי היום מחיר הוא פקטור מרכזי בתחום."


לדבריה לצד הפרקטיות שבעבודת המעצב ובצורך לחשוב 'כלכלי', חשוב גם לא לשכוח ליצור את טביעת האצבע הייחודית שתעזור להתבלט בשוק ולפרוץ דרך. "הדבר החשוב ביותר הוא מקוריות וחשיבה יצירתית. במיוחד בעידן של היום אני ממליצה שכל אחד יהיה נאמן לעצמו, שיעבוד מהבטן ומהאמת הפנימית שלו. שלא יחפש להיות כמו אחרים, אלא ימצא במה הוא יכול להיות ייחודי ולתת משהו שונה ואחר."


"חשוב למעצבי אופנה לפתח לעצמם כתב יד." היא מוסיפה. "את מה שיש כבר יש, לא צריך עוד ממנו. לא צריך לעשות את מה שכולם עושים כי את זה יש ברשתות בזול ובכמויות גדולות. אם אתה רוצה להצליח, וגם למכור, אז צריך לתת משהו שונה ולפתח סגנון וזהות שבאמת תצדיק את קיומך."

 

אולי יעניין אותך גם

סקר לימודים בישראל ואתר גלובס

מאת: אנאבל אדמסקי, 24/3/2020
סקר שערכנו באתר "לימודים בישראל", שהתפרסם באתר "גלובס" מראה מה באמת חושבים הסטודנטים על הלימודים מרחוק בעקבות התפשטות הקורונה. לכתבה המלאה >>

קורונה ולימודים - מה החלטות המוסדות עם התפשטות הנגיף?

מאת: אנאבל אדמסקי, 12/3/2020
התפשטות הקורונה מאיימת לפגוע בפתיחת סמסטר ב' שנמצא ממש מעבר לפינה. מה הנחיות מוסדות הלימוד לגבי קיום לימודים? ואיך יעזרו לסטודנטים כדי למנוע פגיעה בלימודים? לכתבה המלאה >>

גם אתם יכולים להיות ידענים כמו הצ`ייסר: איתי הרמן מסביר איך לזכור באמצעות הקשר

מאת: תובל קליין, 29/1/2020
הצ'ייסר, איתי הרמן, מגלה את השיטה באמצעותה גם אתם תוכלו לפתח את הזיכרון וסוף סוף לדעת את כל החומר למבחן, ומסביר למה ידע כללי הוא עבורו שליחות. לכתבה המלאה >>

איך נראה יום של טראומטולוג? ד"ר דרור סופר חושף את מאחורי הקלעים של חדר הניתוח

מאת: אנאבל אדמסקי, 22/1/2020
ד"ר דרור סופר, כירורג ומנהל מערך הטראומה בבית החולים איכילוב, מספר על עבודתו המיוחדת שמפגישה אותו עם הגבול הדק שבין חיים למוות, ומשתף בדברים חשובים למי שחולמים ללמוד רפואה. לכתבה המלאה >>

רענן שקד על כלים לתחילת הדרך בתעשיית התקשורת והחשיבות של אמירה אישית

מאת: אנאבל אדמסקי, 21/1/2020
העיתונאי רענן שקד מספר על כלים חשובים לתחילת הקריירה בעולם התקשורת, על התרומה של האקדמיה לעיתונאים מתחילים ועל הכוח של סיפור טוב בעידן הצפת המידע והרשתות החברתיות. לכתבה המלאה >>

הפתרון העיצובי שלכם יכול להיות הסטארט אפ הבא: מה הקשר בין עיצוב תעשייתי לבין עולם ההייטק?

מאת: תובל קליין, 15/1/2020
רוצים קריירה שמשלבת בין יצירתיות ובין צרכים פרקטיים בתעשייה? כיום קיימת עלייה בביקוש למעצבים תעשייתיים: ראש התכנית לעיצוב תעשייתי באחד מהמוסדות המובילים בארץ מספר למה לכתבה המלאה >>


לכל כתבות המגזין
Whatsapp Whatsapp