רוצה פרטים על קורס ריתוך ומסגרות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס ריתוך ומסגרות

רוצה לדעת על קורס ריתוך ומסגרות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס ריתוך ומסגרות - מסגרות מבנים וריתוך

בסיס איתן לכל מבנה

 

אחד השלבים החשובים בתהליך הבנייה הוא עבודת הריתוך. מסגרים, או רתכים, יוצרים מסגרות שונות באמצעות עיבוד מתכות. ישנן שיטות שונות לעיבוד חומרי הגלם, לרבות שימוש במכונות ניסור, במקדחות, במשחזות או בכלים ידניים. כחלק מעבודתם הם צריכים גם להקפיד כי המבנה עומד בדרישות הבטיחות המחמירות וכי העבודה איכותית, עמידה ויעילה.

 

משרד הכלכלה מתווה מספר דרגות בענף המסגרות, כאשר בעלי המקצוע עובדים קודם בהסמכת "מסגרים שלב א'", אז הם משמשים עוזרים למסגרים בכירים יותר. לאחר מעבר של הכשרה מתאימה נוספת וצבירת ניסיון הם יכולים להתקדם הלאה בסולם ההכשרה ולבצע עבודות מורכבות יותר.

 

בקורס מסגרות מבנים לומדים לבצע עבודות ריתוך ממגוון סוגים, במפעלים או באתרי בנייה. משרד הכלכלה מציע מספר קורסי ריתוך, בדרגות שונות, שבחלקם מתקיימת גם הכשרת ריתוך מבנים בדרגה הבסיסית (G1) או הבינונית (G3). בוגרי המסלולים יכולים להשתלב בתחומי המסגרות, התחזוקה, הצנרת והבנייה, בהם קיים תמיד ביקוש לאנשי מקצוע מיומנים.

 

תכנית הלימודים

 

לאורך קורס עבודה זה, מכירים המשתתפים את מבנה הרתכת והאלקטרודה ובוחנים תכונות של חומרים שונים בהם משתמשים בתהליכי ריתוך. כמו כן, הם לומדים להפעיל בצורה בטוחה את הציוד המקצועי ואת כלי העבודה ולכוונן אותם לביצוע מטלות שונות. בנוסף לכך, הם רוכשים כישורי קריאת שרטוטי ריתוך ומתוודעים לסימנים מוסכמים ולמונחים שגורים.

 

צנרת


בקורס מתמקדים בתהליכי ריתוך צנרת בלחץ גבוה, תוך היכרות עם מכשור, תהליכי עבודה וסוגיות בטיחות. נלמדת העבודה עם חומרים מסוגים שונים כגון פלדה, אלומיניום, נירוסטה ועוד בהתאם לדרישות התעשייה.

 

ארגון


בקורס ריתוך ארגון, הידוע גם בשם TIG, נלמדים תהליכי העבודה באמצעות גז ארגון בדגש על עבודות קונסטרוקציה ואלומיניום. משתתפי הקורסים מתנסים בפועל בתהליכים הנלמדים וכך מכירים מקרוב את הציוד ואופן ביצוע העבודות.

 

מסגרות מבנים


בקורס מתמקדים בבניית מסגרת למבנים, תוך היכרות עם שיטות לחיבור ולביצוע בטיחותי של העבודות. במהלך הקורסים מקבלים הכנה למבחני ההסמכה של משרד העבודה בדרגות G1 - G3.

 

תת ימי


קורסים אלה מיועדים לעובדים מנוסים וותיקים, המעוניינים להתמחות בעבודות תיקוני ספינות, אוניות ואסדות. ההסמכה משלבת ידע בתחום הצלילה יחד עם הכלים הטכניים המותאמים למקצוע.

 

רוצה ללמוד קורס ריתוך בפיקוח משרד העבודה?


כיום ניתן למצוא מספר מסלולי הכשרה בתחום הריתוך הנערכים בפיקוח של משרד העבודה, בסיום קורסים אלה ניתן לקבל תעודה מטעם המשרד. לרוב יש לעבור מבחנים מסכמים. בין ההכשרות הללו ניתן למצוא ריתוך מבנים, ריתוך צנרת וכן מסלול הכנה למבחני ההסמכה בריתוך, שבו מתכוננים לקראת בחינות הסמכה בריתוך אלקטרודה או גז ארגון.


היכן לומדים? קורסים בפיקוח משרד העבודה נערכים כיום במוסדות הבאים - מכללת עתיד (חיפה, ירכא, מעלות), המכללה הטכנולוגית רופין (עמק חפר - השרון), המכללה לריתוך (תל אביב).
 

קורס למתחילים


רבים מן הקורסים בתחום מתאימים גם למתחילים ולרוב אין צורך בניסיון קודם בתעשייה כדי להתקבל. המשתתפים מכירים את יסודות המקצוע ולומדים את שיטות העבודה החל מן הבסיס. באופן זה הקורסים יכולים להתאים גם למתחילים שמעוניינים לעשות את הצעדים הראשונים בענף.

מתכונת הלימוד

 

משך הקורסים משתנה כתלות במוסד וכן במסלול וברמה הנלמדים. בקורסים השונים המוכרים על ידי משרד הכלכלה מתכונת הקורסים היא קבועה בכל המוסדות. קורס ריתוך מבנים סוג א' וריתוך כולל כ - 780 שעות לימוד. מתוכן, מוקדשות כ - 530 שעות להתנסות מעשית בריתוך ובמסגרות במסגרת סדנאות בליווי הצוות. קורס מסגרות מבנים א'+ב' כולל כ - 1176 שעות לימוד ובקורס מסגרות סוג א' ללא הכשרה בריתוך יש כ - 600 שעות לימוד. בדרך כלל מתקיימים הקורסים במתכונת חד שבועית בשעות הבוקר.

 


נושאי הלימוד

 

קהל יעד ותנאי קבלה

הקורס מתאים לעובדים בתחום המסגרות, לבעלי ידע מקצועי בריתוך או בעלי תעודה, לאנשים המעוניינים להיכנס לעולם המסגרות והריתוך ולהתחיל לעסוק בתחום זה באופן מקצועי. קיימים גם קורסים המתאימים לחסרי ניסיון קודם.

 

משרד הכלכלה מקיים מספר הכשרות, תנאי הקבלה אליהן משתנים לפי דרגת ההסמכה:

 

  • לקורס מסגרות מבנים סוג א' + ריתוך יכולים להתקבל בוגרי 8 שנות לימוד, שעוברים ראיון בפני וועדת קבלה.
  • לקורס מסגרות מבנים א' ללא ריתוך מתקבלים בוגרי 9 שנות לימודי שעוברים מבחנים עיוניים.
  • לקורס מסגרות מבנים סוג א'+ב' מתקבלים בוגרי 9 שנות לימוד, בכפוף למעבר ראיון קבלה ומבחני מיון עיוניים.

 

תעודה


בתום הקורס משתתפים שעוברים בהצלחה בחינות פנימיות ומבחנים חיצוניים עיוניים ומעשיים, מקבלים תעודת גמר "מסגרות מבנים" (סוג א' או סוג א'+ב') מטעם משרד הכלכלה. יש לציין לא כל מוסדות הלימוד מוכרים על ידי משרד הכלכלה, בתום הכשרות אלו ניתנת דיפלומה פנימית בלבד מטעם המוסד המלמד.

 

  • כמה מרוויחים רתכים ומסגרים? קראו על שכר רתך


מוסדות

 

  • מכללת עתיד (חיפה, ירכא, מעלות): במכללה ניתן ללמוד בקורס הסמכה למבחני ריתוך, וכן בקורסים נוספים בתחום, ובהם ריתוך אלקטרודה CO2, וריתוך צנרת ומכלי לחץ (SMAW).

 

  • מכללת MBC (חצור הגלילית): קורס זה כולל כ - 44 שעות לימוד שמרביתן מוקדשות להתנסות מעשית בעבודות ריתוך. השיעורים מתקיימים פעם בשבוע בערבים. המכללה מציעה הכשרות מקצועיות נוספות, ביניהן קורס ניהול עבודה בבניין, קורס מנעולנות וקורס חשמלאי מוסמך.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס ריתוך ומסגרות?

רוצה לדעת יותר על קורס ריתוך ומסגרות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
מה עלות קורס ריתוך?
לימודי ריתוך - כמה זה עולה?
קורס ריתוך בבאר שבע
קורס ריתוך צנרת
קורס ריתוך אלקטרודות - עלויות
קורס לריתוך ב-co2 וריתוך אלומיניום עם חוט
קורס ריתוך מתקדם - איפה לומדים?