תואר שני בניהול מידע וידע באוניברסיטת חיפה

שירות אישי - צור קשר
תואר שני בניהול מידע וידע באוניברסיטת חיפה

החוג לניהול מידע וידע באוניברסיטת חיפה

 

ניהול מידע וידע הוא תחום אקדמי חדשני אשר התפתח במהירות עקב הגישות הניהוליות החדשות במשק העבודה. ניהול מידע וידע עוסק בניהול המידע הרשום בארגונים והמידע המועבר בין עובדי החברה. כמו כן, ניהול מידע וידע עוסק בניהול ההון הקיים בארגונים השונים.

 

עובדי הארגון, והידע המקצועי שלהם, מאפשרים לארגון לשגשג למעמד כלכלי גבוה ומשמעותי ובכך מבטיחים הם את הצלחתו והתפתחותו של הארגון. כיום, אירגונים רבים מודעים ליתרון הטמון בניהול מידע וידע. אי לכך, קיים ביקוש גדול מארגונים רבים ובתי עסקים לאנשי מקצוע בתחום זה.

 

בדומה למקצועות ניהול מקבילים, גם בתחום ניהול המידע והידע ישנו ביקוש רב לאנשי מקצוע מומחים. ביקוש זה הביא את אוניברסיטת חיפה לפתוח את החוג לניהול מידע וידע. תוכנית הלימודים הנ"ל נמצאת בשלבים סופיים של אישור על-ידי הנהלת האוניברסיטה. ככל הנראה, החוג יפתח רשמית במהלך שנת הלימודים תשע"א.

 

מטרת החוג ותוכנית הלימודים

 

מטרתו המרכזית של החוג לניהול וידע הינה להכשיר אנשי מקצוע צעירים עם ידע עדכני ורלוונטי, הן מבחינת ידע תיאורטי, והן מבחינת כלים מעשיים ומיומנויות (על מנת שיוכלו לנהל משאבי מידע וידע בארגונים השונים). תוכנית הלימודים מאפשרת הן התמחות בפן המקצועי-ביצועי של התחום במקצוע ספרנות, והן התמחות בפן הניהולי של מידע וידע.

 

התוכנית משלבת ידע תיאורטי, יכולות מחקריות ומיומנויות אנליטיות החשובות לפיתוח התחומים השונים של מדיניות מידע, דלייתו, אירגונו והשימוש בו. כמו כן, התוכנית עוסקת גם בפיתוח הכישורים הטכניים והמקצועיים הדרושים על מנת לתכנן מערכות מידע וידע בסביבות שונות ומגוונות.

 

ניתן ללמוד במספר תכניות - 

 

  • התמחות בספרנות - תכנית ההתמחות מתמקדת במקצוע הספרנות בעידן הדיגיטלי.

 

  • התמחות מדעי הארכיון  - התמחות זו מתמקדת בהיבט הטכנולוגי, הניהולי והחברתי של ניהול חומר ארכיוני.

 

קהל היעד

 

לימודי ניהול מידע וידע באוניברסיטת חיפה פונים לבעלי תואר ראשון מתחומי מדעי הטבע, מדעי החברה, מדעי הרוח, משפטים והנדסה, המעוניינים להתמחות בניהול מידע וידע תוך שילוב עם תחום ההתמחות המקורי שלהם. החוג מיועד גם לעובדים מקצועיים, בעלי תואר ראשון, בתחומי המידע והידע (למשל ספרנים, מידענים, מנהלי ידע, יועצים ועוד). החוג מעניק לעובדים אלו ידע מקצועי ומעמיק בתחום ומקנה להם מיומנויות נוספות לארגון וניהול ידע ומידע, אשר מסייעות להם להתקדם ולהתפתח בתחומם.

 

תנאי קבלה צפויים ומשך הלימודים

 

תנאי הקבלה לחוג יעמדו על ציון של 80 לפחות בתואר הראשון, בחינת קבלה וראיון אישי. הלימודים ימשכו כ-6 תקופות רצופות, של 8 שבועות בכל תקופה ובה ינתנו 3-4 קורסים. בסיום תקופות אלו, תתבצע עבודת מחקר לתיזה או עבודת גמר.

 

למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת חיפה
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת חיפה