רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס הכנה לבגרות בתנ"ך

רוצה לדעת על בגרות בתנ"ך? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס הכנה לבגרות בתנ"ך

 

לא על הספר לבדו

 

לכאורה, נדמה כי מיותר להציג את מקצוע התנ"ך; הספר המכונה "ספר הספרים" ונחשב לאחת מיצירות המופת הספרותיות של כל הזמנים כולם, הספר שקמו עליו מפרשים לאין-ספור, הספר השנוי ביותר במחלוקת וכן הנמכר ביותר בעולם וכמובן, עמוד התווך – דתי או לא דתי – של העם היהודי, ובהחלט לא רק שלו. אכן מקצוע לימודי בסיסי וחשוב לבגרות ובכלל. ללא ספק

 

הבגרות בתנ"ך גם היא אחד ממקצועות החובה לזכאות לתעודת הבגרות. כדי להשלימה, עליכם לעבור בהצלחה בחינה בהיקף של 2 יחידות לימוד. מאחר שזהו מקצוע בחירה, אפשר בהחלט להרחיב אותו ל-5 יחידות לימוד, למקצוע מוגבר. על אף שהמבחן ברמת 2 יחידות הלימוד אינו נחשב למבחן קשה, לאורך השנים הוא ממשיך להיות המבחן שבו תוצאות הבגרות הארציות הן בממוצע, הנמוכות ביותר... מדוע הדבר כך, אם כן?

 

קורס הכנה – להיות מחוץ לסטטיסטיקה

 

ובכן, על אף שהחומר הנלמד אינו מסובך ולמרות ששפת הלימוד במקצוע זה היא כמובן, עברית – כנראה שפת האם של רוב קוראי מאמר זה – מסתבר שהדברים אינם פשוטים. הסיבה לכישלון היחסי בבחינות הבגרות בתנ"ך היא מורכבות השאלות וכן הצורך בשליטה מלאה בחומר ובשפה התנ"כית. כלומר – מעבר לפשט של החומר הנלמד, מעבר להיכרות עם הנעשה בפרקים וכדומה, יש להבין היטב את אופן החשיבה המחקרית והביקורתית בתחום זה.

 

כלומר, זה בהחלט לא מספיק לשנן את החומר אלא יש להבין את השאלות, לדעת להכליל ולמצוא עקרונות משותפים, ולשלוט בכל האמצעים האמנותיים הנמצאים בשימוש בכתיבה התנ"כית המגוונת. בבחינה זו, וכך מוכיחות התוצאות בשטח, חשוב במיוחד לשלוט היטב בהבנת ניסוחי השאלות הניתנות לנו והניואנסים הקטנים שבהן – כדי שתוכלו להבין גם את הטקסט המקראי וגם את השאלה – להצליח בבחינה ולשבור את המיתוס הארצי...

 

מכאן שקורס הכנה מקיף, הנלמד באחד ממכוני ההכנה לבגרות המתמחים בכך, הוא רלוונטי במיוחד בכל הקשור בבגרות בתנ"ך; קורס הכנה טוב יכין אתכם להבין היטב את השאלות הניתנות ולשלוט בחומר הנלמד, להתנסח היטב ולהשיב על השאלות כראוי – וכתוצאה מכך, להיות מחוץ לסטטיסטיקה. להצליח בבחינה.

 

נושאי הלימוד בקורס ההכנה

 

בין הנושאים הנלמדים בקורס ניתן למנות את: מבוא וחקר המקרא, התנ"ך וכתבי קודש נוספים, תהליך הקנוניזציה של המקרא, ספרים חיצוניים, תרגומים שונים לתנ"ך, השמות של ספרי המקרא ומשמעותם, פרשיות סתומות ופתוחות, ניקוד וטעמים במקרא, המקרא כבסיס לתורה שבעל-פה, ספרות ימי בית שני, פרשנות חז"ל, פרשנות מודרנית, מלכים ונביאים, חמישה חומשי תורה, חורבן בית ראשון ובית שני, חוק וחברה במקרא ועוד.

 

נושאי הלימוד בבחינת הבגרות בהיקף 5 יחידות לימוד בתנ"ך כוללים בין השאר את הנושאים הנוספים הבאים: חמש המגילות, היחס לאישה ומעמדה במקרא, ספר איוב, דמות האדם במקרא, סיפורי האבות, שושלת בית דוד, מנהיגות ומנהיגים במקרא ועוד.

 

  • עובדים ומשלימים בגרויות? קראו על קורס בגרות בערב
  • מתכוננים גם לפסיכומטרי? צריכים ציון גבוה כדי להתקבל? כל מה שצריך לדעת על פסיכומטרי

 

מבנה הבחינה – 2 יח"ל

 

  1. פרק ראשון: טקסט שלא נלמד (Unseen) – יש להשיב על שלוש שאלות, כאשר אחת מתוכן היא שאלת חובה ושתיים נוספות – לבחירה. משקלו של פרק זה הוא 18 נקודות.
     
  2. פרק שני: נושא מסכם – ובו יש להשיב על שני סעיפים מתוך שאלה אחת. משקלו אף הוא 18 נקודות.
     
  3. פרק שלישי: שאלות גדולות – ובו יש להשיב על שני סעיפים בשתי שאלות (ארבעה בסך הכול). משקל פרק זה הוא 32 נקודות.
     
  4. פרק רביעי: ארבע שאלות קטנות, כל אחת מהן 8 נקודות ובסך הכול – 32 נקודות לפרק זה.

 

הלכה למעשה

 

באם בחרתם להרחיב את לימודי התנ"ך ל-5 יחידות לימוד, אזי תיבחנו כמו כולם בבחינה בהיקף של 2 יח"ל – לציונה יהיה משקל של 40% מציונכם הסופי. הבחינות בהיקף זה נערכות במועדי בגרות קיץ וחורף.

 

3 היחידות הנוספות משקלן יהיה כמובן 60% מהציון הסופי; יש לדעת כי 3 היחידות הנוספות נערכות בשלושה מבחנים שונים ונפרדים – כל אחד בהיקף של יחידת לימוד אחת. הבחינה בהיקף של 5 יח"ל נערכת במועד קיץ בלבד, ואפשר להיבחן בכל שלושת היחידות באותו היום.

 

במהלך הבחינה מותר להשתמש בתנ"ך שלם ללא פירושים, ללא תוספות וללא תרגום; מותר להשתמש בתנ"ך המכיל מפות.

 

מבין מקומות הלימוד לקורסי הכנה:

 

  • קידום (ברחבי הארץ): לרשת קידום קורסים מגוונים להכנה לבגרות, בהם קורס הכנה לבגרות בתנ"ך שמציע לתלמידיו הכנה מקיפה לשאלונים השונים. ניתן ללמוד גם לקראת שיפור והשלמת בגרויות במקצועות נוספים כגון אנגלית, מתמטיקה, לשון וגיאוגרפיה.

 

 

  • יואל גבע (פרישה ארצית): קורס הכנה לבגרות בתנ"ך של יואל גבע מתאים למעוניינים להיבחן ברמת 2 יחידות או למבקשים להרחיב ל - 5 יחידות לימוד בתנ"ך. מלבד קורסי ההכנה לבגרות ניתן ללמוד גם בקורס פסיכומטרי ובקורס אנגלית מדוברת.

 

 

  • הייקיו (ברחבי הארץ): רשת הייקיו מציעה תכניות רבות ושונות להכנה לבגרות, בהן גם בגרות בתנ"ך. הקורסים משלבים למידה פרונטלית בכיתה עם תרגולים בבית דרך עזרים ממוחשבים וסימולציות.

 

 

  • אנקורי (ברחבי הארץ): קורס הכנה לבגרות בתנ"ך של רשת אנקורי מתקיים בכיתות קטנות כדי להציע מענה מקיף לתלמידים. הרשת מכינה גם למקצועות בגרות חובה נוספים כגון היסטוריה, לשון, ספרות וכן מקצועות בחירה מגוונים.
     

לסיכום

 

חשוב לציין כי עולים חדשים ותושבים ארעיים או חוזרים, נבחנים בשאלון שונה ובבגרות לעולים חדשים אף מותר בבחינה השימוש בתנ"ך בעל תרגום לשפה לועזית כלשהי. מעבר לזה, לאור האמור לעיל, ברור מדוע כדאי ומומלץ מאוד לכולם להיעזר בקורס הכנה לבחינת הבגרות בתנ"ך. קורס כזה יכין אתכם להצליח בבחינה ולא רק לצלוח אותה בקושי, וכתוצאה – אף ממוצע הבגרות הכללי שלכם ישתפר.

 

שירות אישי חינם

רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?

רוצה לדעת יותר על בגרות בתנ"ך?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
איך לחשב ציון בגרות בתנך?
מה כדאי - מכינה או השלמת בגרויות?
בגרות בתנ"ך 5 יחידות
השלמת בגרויות לגיל 30 +
השלמת בגרויות באופן עצמאי..
בגרות בתנ"ך 5 יח' - מוגבר
מכללת ספיר - השלמת בגרויות