רוצה פרטים על טכנאי סאונד וקול?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס טכנאי סאונד וקול, אוהב מוזיקה?

רוצה לדעת על טכנאי סאונד וקול? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


טכנאי סאונד וקול, רוצה ללמוד?

לאור ההתפתחות הטכנולוגית העצומה שהתרחשה בתחום המוזיקה בעשור האחרון, הפכו לימודי טכנאי סאונד וקול למבוקשים מאוד. טכנאי סאונד וקול הם אנשי מקצוע העוסקים בהיבטים הטכנולוגיים של אמצעי ההקלטה וההשמעה השונים.

 

מה לומדים ולמה כדאי לי ללמוד להיות טכנאי סאונד וקול?

 

התפקידים של טכנאי הסאונד הם מגוונים וכוללים בין היתר את בחירת המיקרופונים, עיצוב הצליל בערוצים השונים, ערבול הצליל, תפעול מכשירי ההקלטה ועוד. לאיש מקצוע זה חשיבות רבה מכיוון שהוא זה שקובע כיצד ישמע הסאונד של המוצר המוגמר ויש לכך גם השפעה גדולה על המכירות כמובן.

 

בכל אלבום מוזיקה היוצא לאור יש צורך בטכנאי סאונד אשר יהפכו את הצליל ליפה ואיכותי. רבים מהטכנאים בתחום הם בעלי ידע נרחב במוזיקה והשפעה גדולה על הזמרים איתם הם עובדים. איש מקצוע טוב במיוחד יכול להשפיע על הסאונד של האלבום אותו מפיק הזמר עמו הוא עובד. בכל הפקת אלבום מוזיקאלי ישאף טכנאי הסאונד להפיק את הצלילים האיכותיים ביותר שישתלבו באופן הרמוני עם יתר האלמנטים באלבום.

החידושים הטכנולוגיים בענף המוסיקה מחייבים בהכשרה מקצועית את אלו הרוצים ליצור מוזיקה איכותית, לעבוד באולפני הקלטות ולפתח קריירה בתחום.

 

תכנית הלימודים בקורס טכנאות סאונד מכוונת להכשיר את הסטודנטים לרכוש כלים שיאפשרו להם להשתלב בתעשיית המוזיקה בתפקידי בקרת קול באולפנים, הגברה, פס קול לסרטים ופרסומות לרדיו ולטלוויזיה.

 

לימודי טכנאי סאונד וקול שואפים להקנות למשתתפים ידע תיאורטי רב-תחומי והתנסות מעשית. התלמידים מפתחים מיומנויות להקמה ותפעול של אולפן הקלטות ביתי דיגיטאלי שייאפשר יצירת סאונד ומוזיקה איכותית.

 

מוסדות הלימוד מאפשרים לסטודנטים לתרגל את הידע שרכשו באולפנים אנלוגיים, באולפנים דיגיטאליים ועוד. הנושאים הנלמדים בקורס כוללים את: עקרונות הסאונד, אפקטים – טוריים ומקבילים, כבלים וחיווט, סוגי מיקרופונים, עריכה, מיקום מיקרופונים לכלי נגינה, מבנה המיקסר, טייפ, מיקרופון, יסודות האקוסטיקה, הקלטות רב ערוציות, מיקסים, כולל שימוש באוטומציות, פוסט פרודקשן ועוד.

 

אז אם אתם אוהבים את עולם המוזיקה ויש לכם גם יכולת טכנולוגית גבוהה כמו גם שמיעה מוזיקלית טובה, אתם יכולים לבנות לעצמכם קריירה מפוארת בתחום מעניין ומאתגר זה, ולהשפיע על תעשיית המוזיקה בישראל.

 

 

למי מיועד קורס טכנאי סאונד וקול?

 

לימודי טכנאי סאונד וקול מיועדים לבעלי יכולות טכניות גבוהות וחוש מוזיקלי מפותח שמעוניינים להרחיב את השכלתם בתחום המוזיקה ולהשתלב בתעשייה.

 

היכן לומדים?

בישראל ניתן ללמוד את התחום במספר מוסדות לימוד העוסקים בעולם בקרת הקול והסאונד. תכני הקורס הם מעשיים מאוד ונלמדים בקבוצות קטנות תוך כדי עבודה מעשית באולפן.

 

ניתן ללמוד מקצוע זה במספר מוסדות לימוד בישראל, בין היתר -

 

  • המכללה הטכנולוגית ספיר (שער הנגב - דרום): במכללה הטכנולוגית ספיר מתקיימים לימודי טכנאי קול (סאונד) שהיקפם 8 חודשים.

 

  • המכללה הטכנולוגית רופין (עמק חפר): במכללה מתקיים קורס סאונד והפקה מוזיקלית שמעניק שלל מיומנויות טכניות ומוזיקליות למשתתפיו. הקורס נפרש על פני 160 שעות לימוד.

 

  • מכללת שנקר (רמת גן): קורס טכנאי סאונד של מכללת שנקר כולל 375 שעות לימוד. המסלול מתאים לטכנאי קול ולעוסקים בסאונד וכן לעוסקים בתחומי האלקטרוניקה והקולנוע.

 

  • בית הספר רימון (רמת השרון): בית הספר מציע מגמת סאונד והפקת מוזיקה לתעודה במסלול המשלב עשייה מעשית מגוונת.

 

מהם תנאי הקבלה לקורס טכנאות סאונד וקול?

 

מועמדים מתאימים ללימודים הם בני 16 ומעלה, בעלי ידע בסיסי בתפעול מחשבים ואנגלית ברמה בסיסית.

 

כמה זמן לומדים?

לרוב, לימודי טכנאות ובקרת קול נמשכים בין שנה לשנתיים, בהתאם למוסד בו בחרתם ללמוד. לימודי בקרת קול דרך לשכת התעסוקה אורכים כחצי שנה במתכונת אינטנסטיבית. 

 

איזו הסמכה מקבלים בסיום קורס טכנאי סאונד וקול?

 

בוגרים שישלימו את לימודיהם במוסדות המוכרים על ידי התמ"ת יקבלו בסופם תעודת הסמכה בטכנאות סאונד וקול. 

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

אפשרויות התעסוקה בתחום זה הן רבות ומגוונות. הם יכולים לעבוד בבקרת קול כשכירים או כעצמאיים, באולפני הקלטה, תכניות טלוויזיה, חברות הפקה, עם זמרים ושחקנים ועוד.

 

טכנאי סאונד וקול יכולים להשתלב במגון תפקידים כמו: הפקות אלבומים, יצירת פס-קול לסרטים וסדרות, יצירת מוסיקה במדיה דיגיטלית – אינטרנט,סלולר, טלוויזיה, רדיו ,הפקות מוסיקליות, ליווי של תזמורות ומחול, יצירה במוסיקה, תרפיה במוזיקה, הלחנה, הוראת מוסיקה בבתי ספר, תיקלוט ויצירת מוזיקה אלקטרונית, חוגי מוסיקה, הלחנת מוזיקה לסרטים ועוד.

 

שכר טכנאי סאונד דומה לממוצע במשק ובתחילת הקריירה עשוי להיות נמוך ממנו. המשכורות משתנות בהתאם לסוג ההתמחות (הגברה, הקלטת שטח, מאסטרינג, טכנאות שידור ועוד) וכן למסגרת המעסיקה (עבודה באולפן, עבודה בהפקות, עבודה באולמות אירועים וכדומה).

 

לסיכום, טכנאי הסאונד משפיעים במידה רבה על אופי היצירה המוזיקלית באמצעות שיטות ההקלטה ומכשירי האפקטים שברשותם. 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על טכנאי סאונד וקול?

רוצה לדעת יותר על טכנאי סאונד וקול?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי טכנאי אולטרסאונד
טכנאי אולטרסאונד באיזור הדרום
קורס סאונד והפקה - שכר לימוד ותנאי קבלה
התלבטות - טכנאי אולטרסאונד או אופטיקה?
הסבה ללימודי אולטרסאונד לאחר תואר שני במדעי הרפואה
לימודי סאונד בבית ספר רימון - תכנים, עלויות ומיקום
קורס סאונד בשנקר - מתי נפתח?