רוצה פרטים על אחראי רעלים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס אחראי רעלים

רוצה לדעת על אחראי רעלים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס אחראי רעלים
 
שליחות סביבתית
 
לאור השיפורים והשינויים בעולם כולו, ומתוך מטרה ליצור סביבה אקולוגית יותר וחיים הפועלים מתוך הבנה סביבתית ושמירה על איכות הסביבה, גם בארץ נכנסה לתוקף ממשי תקנה מטעם המשרד להגנת הסביבה, ועל פיה - כל בעל עסק, שבמפעלו עובדים עם חומרים רעילים ומסוכנים, חייב להעסיק אדם הבקיא בטיפול בחומרים אלה, בימי שגרה ובעתות חירום.
 
במסגרת חוק היתר רעלים, כל מפעל מחויב להיערך באופנים הנחוצים על מנת למנוע חדירה של חומרים מזיקים לסביבה – למים, לקרקע ולאוויר. החוק חל על כל מי שעוסק בחומרים מסוכנים – רעלים או כימיקלים מזיקים, ובכלל זה ניתן לציין יצרנים, יבואנים, חברות שינוע ותובלה, מעבדות מחקר באוניברסיטאות ובבתי חרושת, בתי מסחר, מחסנים, ועוד. עם הסמכה לתפקיד אחראי רעלים, אולי תוכלו לאחר שנות ניסיון להגיע אפילו לתפקיד הבודק המחוזי.
 
על הלימודים
 
בקורס אחראי רעלים עורכים ללומדים היכרות מעמיקה עם החומרים המסוכנים ועם תכונותיהם של הרעלים השונים, ומכשירים אותם בדרכי הפינוי המתאימות. הסטודנטים מקבלים כלי חשיבה שיאפשרו להם להעריך סיכונים, הם לומדים להשתמש בציוד הייעודי המותאם לתחום אחריותם, לומדים מה יש לעשות בחומרים המסוכנים בזמני שגרה של פעילות שוטפת במפעל, ומה עושים במקרה חירום או באירוע בקנה מידה חריג המתרחש פתאום; כיצד מטפלים באנשים במפעל המצויים בסכנה, אילו כוחות נוספים יש להזעיק, באיזה אופן נעזרים בציוד המגן האישי, וכדומה.
 
מתכונת הלימודים
 
הקורסים זהים במרבית ההיבטים בין מוסדות הלימוד השונים, וזאת משום שמדובר בקורסים מטעם המשרד להגנת הסביבה, הבנויים בהתאם לדרישותיו ולתקנותיו. כך, הקורסים נלמדים בהיקף של 24 שעות לימוד אקדמיות, כאשר במרבית התכניות הם מחולקים לשלושה ימי לימוד מלאים ורצופים, משעות הבוקר ועד שעות אחר הצהריים. הקורס מורכב מהרצאות, תרגולים ואימונים, ובסיומו על הסטודנטים לעבור בהצלחה בחינה מסכמת לצורך קבלת ההסמכה.
 
נושאי הלימוד
 
קורס אחראי רעלים מקיף, בין השאר, את התכנים הבאים:
 
  • זיהוי והערכת סיכונים
  • דרכי טיפול בחומרים רעילים
  • טוקסיקולוגיה
  • חוקים ותקנות בתחום הרעלים
  • סיווג חומרים רעילים
  • טפסים נדרשים בעבודה עם רעלים
  • תכנון צוות בטיחות לטיפול ברעלים
  • ועוד
 
מוסדות לימוד אפשריים
 
בין המוסדות המציעים קורס זה, נמצאים גם מוסדות הלימוד הבאים:
 
  • כרמל בטיחות – המכללה לבטיחות והכשרה מקצועית – נמצאת בחיפה.

 

  • שבירו המכללה – מרכז הדרכות וקורסים – נמצאת בבאר שבע.

 

  • בשי – מרכז הדרכה ארצי – נמצא בקיבוץ געש.

 

  • אמירים – בריאות וסביבה – נמצאים במודיעין.

 

 

 
פרטים נוספים
 
לקורסים אלה מתקבלים מועמדים שאין להם עבר פלילי, המכירים את השימוש בחומרים מסוכנים. לחילופין, בעלי מפעלים יכולים גם לשלוח לקורסים אלה עובדים המתאימים לתפקיד ושאינם בהכרח בעלי עבר מקצועי בתחום, ולהכשירם אליו במסגרת הקורס. שכר הלימוד בקורסים נע סביב ה – 1,500 ₪, ובחלק מן המקרים ימי לימוד אלה יוכרו למשתתפים כימי הכשרה והשתלמות.
 
 
לסיכום
 
בתום הלימודים בקורס אחראי רעלים, יוכלו בוגריו המוסמכים להשתלב בתעשיות השונות המשלבות בעבודתן שימוש בחומרים מסוכנים, כגון מרכזי מחקר אקדמיים או פרטיים, בתי זיקוק, חברות לייצור חומרי ניקוי, וכל גוף אחר העוסק בחומרים מסוכנים ונדרש לפעול על פי תקנות המשרד להגנת הסביבה.
 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על אחראי רעלים?

רוצה לדעת יותר על אחראי רעלים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד אחראי רעלים
שאלות הגולשים בנושא
עלות קורס אחראי רעלים וחומרים מסוכנים
כמה עולה קורס אחראי רעלים?
קורס אחראי רעלים - מתי מתקיים?
קורס אחראי רעלים - מה העלות?
קורס אחראי רעלים וחומרים מסוכנים
האם יש קורסים בנפרד לאחראי רעלים ואחראי חומרים מסוכנים?
קורס חומרים מסוכנים ואחראי רעלים