רוצה פרטים על מורים חונכים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס מורה חונך/ת לגמול ולהשתלמות עובדי הוראה

רוצה לדעת על מורים חונכים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס מורים חונכים בגנים ובבתי הספר
 
לקבל את החדש
 
לא קל להתחיל עבודה חדשה. מלבד כל הנהלים והחוקים שיש ללמוד, האווירה, המנטאליות ואנשי הצוות הזרים שיש להסתגל עליהם, קיימת חובת ההוכחה על העובד החדש, והלחץ והעומס הם רבים. לעיתים, נדמה כי ההכשרה בזמן הלימודים לא תואמת את המציאות, ואנשים שהשיגו ציונים גבוהים בלימודים, מוצאים את עצמם מתמודדים עם קשיים שלא לקחו בחשבון.
 
לפי תקנון משרד החינוך, כל עובדי ההוראה מחויבים לעבור בשנת עבודתם הראשונה התמחות בחינוך תחת פיקוח ובליווי מקצועי. בשנה זו, כל המתמחים מלווים על ידי מורים חונכים בעלי ניסיון במערכת החינוך. המורים החונכים יכולים לשתף את המורים החדשים בקשיים ובהצלחות מתוך החוויה האישית שלהם. הם אף עוזרים למורים המתחילים להתאקלם במקום העבודה החדש.
 
מטרת הקורס
 
קורס מורים חונכים הוא למעשה השתלמות, המסובסדת על ידי משרד החינוך, שמטרתה להכשיר עובדי הוראה מנוסים לתפקידי ליווי והנחייה של מורים מתחילים וגננות חדשות במערכת החינוך.
 
תכנית הלימודים
 
בתכנית הלימודים עורכים היכרות למשתתפים עם תפקידי החונכים ועם מודלים להדרכה ולליווי. במסגרת הקורס, המשתתפים רוכשים דרכים להנחיה אישית של מתמחים, מסגלים דרכים לניתוח תפקודיהם בכיתות הלימוד, ולניהול שיח ביקורתי מקדם ובונה מול המורים המתחילים. משתתפי התכנית רוכשים כלים להערכת מתמחים, לבחינת התאמתם למערכת החינוך, ולמתן תמיכה במצבים מאתגרים.
 
הם נחשפים אל שלבי ההתפתחות המקצועית של אנשי החינוך ומכירים סגנונות שונים של חניכה, תמיכה והערכה. המשתתפים רוכשים מיומנויות חשיבה ותקשורת בין אישית, לומדים לנהל שיח רפלקטיבי במטרה להעצים מורים מתחילים, ולדון בהתמודדות עם שינויים.
 
מתכונת הלימוד
 
המשתתפים מתנסים בשיח משתף עם חברי הקבוצה דרך סדנאות חווייתיות, צופים בסרטים רלוונטיים, מעיינים במקורות ספרותיים, ועוסקים בפועל בתהליכי החניכה. המשתלמים עוברים בעצמם סופרוויז'ן, ומתעדים את תהליך ההתנסות המעשית שלהם בתפקידי החניכה והליווי.
 
קיימים כמה מסלולים שונים להכשרת מורים חונכים ומלווים. מסלול אחד במסגרת דרגות 2 עד 6 בתכנית "אופק חדש", כולל 60 שעות לימוד המתפרשות על 15 מפגשים. מסלול שני במסגרת דרגות 7 עד 8 בתכנית "אופק חדש", מקנה למסיימיו תעודת חונך מומחה, נמשך שנתיים וכולל 150 שעות. מסלול שלישי מקנה תעודת חונך בכיר במסגרת דרגה 9 ב"אופק חדש", ואף הוא אורך שנתיים ומקיף 150 שעות אקדמיות. הלימודים מתקיימים אחת לשבוע או לשבועיים.
 
קהל יעד
 
קורס מורים חונכים מיועד למורים מנוסים ולגננות, שיש להם ותק של לפחות ארבע שנים בתחום החינוך וההוראה. הקורס מתאים לאנשים סבלניים, שמוכנים לשתף מניסיונם האישי ולעבור ביחד עם המורים החדשים את הקשיים והשינויים של שלבי ההתאקלמות הראשונים.
 
תנאי קבלה
 
המועמדים לקורס נדרשים להיות בעלי תעודת הוראה וניסיון של ארבע או חמש שנים ומעלה במקצועות ההוראה. חלק ממוסדות הלימוד דורשים גם תואר ראשון.
 
שכר לימוד וגובה הגמול
 
עלות ההשתתפות העצמית בקורס: 130 ₪ לשנה. מורים חונכים מקבלים בתלוש השכר תוספת גמול בסך של כ - 300 ₪ בכל חודש. לכל חונך/ת אמורים להיות בין אחד לשלושה מתמחים.
 
 
אפשרויות לימוד
 
  • אוניברסיטת בר אילן - מציעה קורס שנתי במפגשים חד שבועיים, הקורס מוכר ל"אופק חדש" ול"עוז לתמורה".

 

  • מכללת אורנים בטבעון - מאפשרת לימודים במסלול דו שנתי במפגשים המתקיימים אחת לשבועיים. הלימודים מוכרים לאופק חדש, כהשתלמות לגננות ולמורים.

 

  • האוניברסיטה העברית בירושלים - מציעה מסלול השתלמות לליווי מורים ובעלי תפקידים שונים בחטיבות הביניים ובחינוך העל יסודי.

 

  • מכללה לחינוך דוד ילין (ירושלים) - מאפשרת מספר מסלולים, לפי הדרגות השונות של אופק חדש.

 

  • מוסדות נוספים בהם ניתן לעבור קורס מורים חונכים הם: מכללת בית ברל (ליד כפר סבא), המכללה האקדמית חמדת הדרום (נתיבות), מכללת ליפשיץ (ירושלים), סמינר הקיבוצים (תל אביב), מכללת קיי (באר שבע). 
 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על מורים חונכים?

רוצה לדעת יותר על מורים חונכים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
כמה מרוויח יועץ תזונה בכיר?
לימודי תעודה מעשיים לבעלי תואר בשיווק
תזונה והרגלי אכילה נכונים
עלות קורס רשיון אוטובוס
קורס מנב"טים - תנאי קבלה
קורס סיבים אופטיים
מה המשכורת של סייעת רופא שיניים?