קורס מזכירות רפואית במכללה לניהול

שירות אישי - צור קשר

המכללה לניהול

אהבת? שתף ב:

קורס מזכירות רפואית במכללה לניהול בקריות

 

המעוניינים להשתלב בתפקיד אדמיניסטרטיבי חשוב בתחום הבריאות יכולים ללמוד בקורס מזכירות רפואית שמתקיים במכללה לניהול בקריות. קורס זה נערך בפיקוח של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים והוא מכין את תלמידיו לקראת מבחני ההסמכה של משרד זה לקבלת תעודת המקצוע. בוגרי הכשרה זו יכולים להשתלב בדיפלומה זו ובשלל המושגים המקצועיים הנלמדים כדי להשתלב בתפקידים מינהליים במרכזים רפואיים משלל סוגים וגדלים, כגון בתי חולים, קליניקות ציבוריות ופרטיות וקופות החולים.


תכנית הלימודים


משתתפי קורס זה מקבלים הכשרה מקיפה לתפקידי מזכירות רפואית. הם מפתחים מגוון רחב של מיומנויות מינהל, ארגון וטיפול בתהליכים בסביבה המשרדית תוך שימת דגש על תהליכים ומושגים הייחודיים לאדמיניסטרציה בעולם הרפואי. תחילה הם לומדים מושגי יסוד במדעי הרפואה שיכולים לסייע להכשרתם כחוליה מקשרת בין הרופאים ואנשי הצוות הרפואי לבין הלקוחות. במסגרת זו הם מתוודעים לסוגי בדיקות שמבצעים בבתי חולים, מעבדות ומכונים, בוחנים סוגים שונים של מחלות וכן שלל סוגי ניתוחים ופעולות רפואיות.


בהמשך התכנית נלמדות לעומק מיומנויות ניהול וארגון. המשתתפים מפתחים את יכולות ההבעה בכתב ובעל פה ולומדים לנסח באופן יעיל תכתובת עסקית ורפואית רלבנטית לתפקידם. כמו כן, הם לומדים על גישות לניהול של פרוטוקולים בישיבות שונות במוסד הרפואי. חלקו האחרון של הקורס מוקדש ללימוד של מונחים רפואיים ורשומות. המשתתפים מפתחים מיומנויות דיווח רפואי ורישום רפואי ולומדים על דרכים לקידום שירות יעיל וממוקד ללקוח תוך שימת דגש על התקשורת הבין אישית. כמו כן, נסקרות טכנולוגיות ממוחשבות אותן יכולים ליישם המזכירים והמזכירות לצד הרחת הידע הבסיסי בחשבונאות ובאנגלית רפואית.

 


מתכונת הלימוד

 

אורך קורס מזכירות רפואית של המכללה לניהול הוא כשנה אחת. השיעורים מתקיימים פעמיים במהלך השבוע. נוסף על השיעורים העיוניים, המשתתפים לוקחים חלק בסטאז' מעשי. זוהי התנסות מעשית שמתקיימת בשירותי הבריאות והיא מאפשרת לתלמידים לתרגל בפועל את המיומנויות האדמיניסטרטיביות הנלמדות ולהכיר מקרוב את תהליכי העבודה מול לקוחות.

 

נושאי הלימוד


הנושאים הנלמדים במהלך קורס מזכירות רפואית כוללים בין היתר את התחומים הבאים:

 

  • אנטומיה ופיזיולוגיה
  • מיומנויות ניהול וארגון
  • שיטות לניסוח מכתבים
  • אתיקה רפואית וסודיות
  • ניהול במערכת הבריאות
  • מושגי בסיס בחשבונאות
  • בדיקות במעבדות ומכונים
  • סוגי מחלות והגורמים להן
  • טוקסיקולוגיה ופרמקולוגיה   
  • ארגון ישיבות
  • אנגלית רפואית
  • עריכת פרוטוקולים
  • דיווח ורישום רפואי
  • תקשורת בין אישית
  • מתן שירות ללקוחות
  • ניהול משרד ממוחשב   
  • ועוד

 


על מוסד הלימוד


במכללה לניהול שבקריות מתקיימים קורסים מגוונים להכשרה מקצועית. מטרתם של קורסים אלה היא לסייע לתלמידיהם לרכוש מיומנויות פרקטיות שיכולות לתרום להשתלבותם בשוק העבודה. הקורסים עוסקים בין היתר בתחומים כגון מינהל ומזכירות, ניהול, טכנאות, מקצועות טיפוליים וכן תחומי החשבונאות והפיננסים.


בין מסלולי לימודי התעודה שניתן ללמוד במכללה זו נכללים קורס מטפלות לגיל הרך, קורס סייעות רופאי שיניים, קורס הנהלת חשבונות סוג 1 + 2, קורס ניהול מכירות, קורס ניהול עסקי, קורס טכנאי מחשבים, קורס סוכן ביטוח, קורס שיווק ומסלולים נוספים. קורסים לה משלבים במהלכם תרגולים מעשיים במטרה לאפשר לתלמידים לתרגל את החומר הנלמד הלכה למעשה ולצבור ניסיון פרקטי לקראת היציאה לשוק העבודה.


תנאי קבלה


במסגרת תנאי הקבלה לקורס זה, על המועמדים להיות בוגרי השכלה תיכונית מלאה, יש צורך בהצגת אישורים על השלמת 12 שנות לימוד.


תעודה


משתתפים אשר עומדים בכל חובות הקורס בהצלחה מקבלים תעודת גמר שמוענקת על ידי המכללה לניהול. אחרי סיום התכנית הבוגרים יכולים לגשת למבחנים חיצוניים שנערכים על ידי משרד העבודה והרווחה. מי שעוברים בחינות אלה זכאים לתעודת מקצוע שניתנת מטעם המשרד. יש לציין כי על התלמידים להירשם באופן עצמאי למבחני משרד העבודה. כמו כן, יש צורך בהשלמת תקופת הסטאז' המעשית במערכת הבריאות כדי לקבל את הדיפלומות.

למידע נוסף לחצו: המכללה לניהול

שירות אישי חינם!

נציגנו עומדים לשירותכם