רוצה פרטים על דוקטור בפסיכולוגיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שלישי בפסיכולוגיה

רוצה לדעת על דוקטור בפסיכולוגיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי דוקטורט בפסיכולוגיה

 

להתקדם בטיפול

 

פסיכולוגיה היא אחד התחומים האקדמיים המבוקשים, ועל כן גם אחד התחומים בעלי הסטנדרטים הגבוהים ביותר לקבלה. גם ההשתלבות המקצועית בתחום אינה פשוטה. על מנת לעבוד כפסיכולוג נדרש תואר שני לפחות. לאלו המעוניינים להמשיך להעמיק בתחום ולרכוש כלים נוספים לקריירה אקדמית, ייעוצית או טיפולית, מוצעת האפשרות להמשיך ללימודי תואר שלישי.

 

תכנית הלימודים

 

הלימודים מהווים שלב מתקדם בהכשרה, במובן שהם משלבים מספר נקודות מבט. תלמיד המחקר נחשף בהתחלה לדיסציפלינות רבות בתחום, למגמות מקומיות ובינלאומיות, לפיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך ולרעיונות פילוסופיים מהפכניים. בשלב זה עליו לבחור לעסוק בהיבטים ספציפיים של נושא אחד, ולגבש תזה רעיונית חדשה, שיהיה בה משום תרומה משמעותית לתחום. תהליך כתיבת הדיסרטציה (עבודת המחקר) זוכה לליווי צמוד מצד מנחה, הנבחר על ידי הסטודנט, לפי תחומי התעניינותו והתמחויותיו הספציפיות. כמו כן, תלמיד המחקר זוכה להשתלב בסמינרים מקצועיים ובצוות האקדמי, ולעסוק בהוראה ותרגול.

 

מתכונת הלימוד

 

בניגוד לעבר, שבו אופיינו הלימודים בניתוק משמעותי בין עולם האקדמיה לעולם המקצוע, כיום הלימודים עוסקים הרבה יותר ביישומים פרקטיים של החומר, ובלימוד תיאוריות שהוכחו כיעילות בשטח. בתכניות מסוימות מציעים למשתתפים לעבור גם שנת התמחות למען מטרה זו. במהלך לימודיהם מגישים הסטודנטים דוח התקדמות שנתי, ומציגים את הצעת המחקר שלהם בסמינריון מחלקתי. אלה באים במטרה לספק ניטור ביקורתי ומפרה בזמן אמת על תכני עבודת הדוקטורט בפסיכולוגיה, ואופן הצגתם.

 

מסלולים אפשריים

 

למעוניינים מוצעים שני מסלולים: מסלול רגיל (למסיימי תואר שני), ומסלול ישיר המיועד למסיימי תואר ראשון בהצטיינות, או לכאלה שסיימו את השנה הראשונה בלימודי התואר השני בהצטיינות, וסומנו כבעלי פוטנציאל אקדמי גבוה.

 

 

משך הלימודים ותארים

 

משך הלימודים הממוצע לדוקטורט בפסיכולוגיה (במסלול רגיל) הוא בין ארבע לחמש שנים. חלקם הראשון מוקדש לכתיבת הצעת המחקר, ובהנחה שזו תאושר פונה תלמיד המחקר לכתיבת העבודה עצמה. הלימודים מזכים בתואר דוקטור לפילוסופיה (P.H.D) בפסיכולוגיה, שהוא תואר מחקרי. זאת להבדיל מתארים הניתנים בחו"ל דוגמת  PSY.D, שהינם תארים המעניקים הכשרה מקצועית לעבודה קלינית.

 

נושאי מחקר עדכניים: על מה כותבים היום באקדמיה?

 

מגוון הנושאים המעסיק תלמידי מחקר בפסיכולוגיה כיום הוא עצום. הפסיכולוגיה הינה תחום מסועף ומרובה זרמים בעלי הבדלים מהותיים. הנה מספר קטן של דוגמאות לתחומי כתיבה עכשוויים של תלמידי מחקר:

 

  • הבסיס הנוירופסיכולוגי של האוטיזם
  • הבעות פנים ואופן פירושם
  • אוטוביוגרפיות שנכתבו במצבי שיגעון
  • תפישת המקריות אצל ילדים
  • השפעות פסיכולוגיות של חיים בקיבוץ
  • אתיקה מקצועית בפסיכולוגיה
  • ארגון מוחי מחדש אחרי חוויה טראומטית
  • סכסוכים בין קבוצתיים ויישובם
  • יחסי מטפל מטופל בשיטת הפסיכולוגיה הדינמית
  • משמעות החלום בפסיכואנליזה
  • השפעת גורמים פסיכולוגיים על קבלת החלטות משפטיות
  • למידה וקוגניציה אצל בעלי חיים     
  • היערכות פסיכולוגית של בני נוער בישראל לקראת שירות צבאי     
  • ועוד

 

התמחויות אפשריות
 
במסגרת לימודי הדוקטורט בפסיכולוגיה, ניתנת לסטודנטים האפשרות להתמקד באחד מכמה תחומים, וביניהם: הקליני, הרפואי, החינוכי, השיקומי, ההתפתחותי, החברתי והתעסקותי/ארגוני. כמו כן, חלק מן המוסדות עוסקים גם בתחומים החדשניים של חקר המוח, פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכוביולוגיה ונוירופסיכולוגיה. במסגרת לימודים אלו ניתן לחקור תהליכי קשב, מחשבה, תפישה, למידה ועוד.
 
 
תנאי קבלה
 
הדרישה הבסיסית לקבלה לתואר שלישי היא תואר שני בפסיכולוגיה ממוסד מוכר בארץ או בחו"ל, בציון 85 ומעלה. על המועמד לקבל את הסכמתו בכתב של המנחה המיועד, להגיש קורות חיים, המלצות והצהרת כוונות באשר לנושא המחקר המיועד.
 
אפשרויות תעסוקה
 
דוקטורט בפסיכולוגיה פותח דלתות מקצועיות רבות. ניתן להמשיך בעולם האקדמי במחקר והוראה, וכן לשמש מרצה מן החוץ בשלל מוסדות. כמובן, שניתן לצאת לשוק העבודה ולשמש בתפקידי ייעוץ, הדרכה, ניהול, טיפול ועוד.
 
תחומי מחקר לפי מוסדות לימוד
 
אוניברסיטה  קלינית  

התפתחותית/

חינוכית          

חברתית/

ארגונית   

קוגניטיבית   שיקומית  

נוירופסיכולוגיה/

חקר המוח   

פסיכוביולוגיה   מיוחדים   
תל אביב + התפתחותית חברתית +   חקר המוח +  
חיפה + שניהם שניהם +   נוירוקוגניציה +  
העברית + חינוכית חברתית   + חקר המוח + קלינית למגזר הערבי
בן-גוריון בנגב    + שניהם חברתית     נוירוקוגניציה   הלימודים בין תחומיים
 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על דוקטור בפסיכולוגיה?

רוצה לדעת יותר על דוקטור בפסיכולוגיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד דוקטור בפסיכולוגיה