רוצה פרטים על אופק חדש?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

אופק חדש - פיתוח מקצועי לעובדי הוראה

רוצה לדעת על אופק חדש? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


השתלמויות אופק חדש לעובדי הוראה
 
קידום בחינוך
 
רפורמת אופק חדש היא תכנית מטעם משרד החינוך הפועלת למען קידום ופיתוח הקריירה המקצועית של עובדי ההוראה השונים. העובדים זוכים לקבל הכשרה מקצועית מגוונת, לפי סולם דרגות מוגדר, כאשר עלייה בדרגה המקצועית מזכה את העובדים בתוספת קבועה לשכר. הרפורמה הועלתה לראשונה בשנת 2008, ומיושמת בהדרגתיות במוסדות חינוכיים ברחבי הארץ.
 
הסכם על הרפורמה נחתם עם הסתדרות המורים. ארגון המורים חתם על רפורמה מסוג אחר - תכנית עוז לתמורה. מתנגדי התכנית טוענים, כי נוצר עומס כבד על משתתפיה, הפוגם באיכות העבודה עם התלמידים. מנגד, יש אנשי חינוך רבים המרוצים מן היוזמה, ורואים בה מנוף אמיתי לקידום מעמד המורה כבעל מקצוע מוערך, ולקידום שכרו החודשי.
 
המטרה העיקרית של התכנית היא אכן לשפר את מעמדם של עובדי ההוראה כדי להקנות לתלמידים חינוך ברמה גבוהה ובתנאים טובים יותר. זאת באמצעות לימוד פרטני, שיפור במרחב הלמידה, תוכן מגוון ועשיר, ועוד. התכנית פועלת בשיתוף מלא עם מנהלי בתי הספר למען קידום עתיד מוסדות החינוך וסגל ההוראה.
 
 
קהל היעד
 
התכנית של אופק חדש מתאימה לגננות, למורים ולמחנכים בבתי ספר יסודיים ועל יסודיים, למורים למקצועות מיוחדים, לרכזים בתחומים שונים וליועצים חינוכיים. תנאי הכרחי להשתתפות בתכנית הוא זכאות לתעודת הוראה ותואר אקדמי. עובדי הוראה בעלי ותק של 28 שנים ללא תואר אקדמי, יכולים להשתלב בתכנית באופן חלקי. המשתתפים זכאים להגיש בקשה למענקים, למלגות ולהשתתפות בשכר הלימוד.
 
מבנה התכנית - איך זה עובד?
 
עובדי ההוראה מכינים לעצמם תכנית אישית העוסקת בתחומים אותם הם רוצים לשפר ולהרחיב במסגרת עבודתם, ופונים למנהלי בית הספר שבו הם פועלים, או למפקחים על הגנים (במקרה של גננות). יחד מחליטים על כיוון מקצועי שיתאים גם לצרכי המוסד חינוכי וגם להתפתחות הקריירה האישית של עובדי ההוראה.
 
לאחר שגובשה תכנית ואושרה על ידי המנהלים, עובדי ההוראה רשאים להשתתף בקורסי השתלמות המתאימים להם לפי דרגתם המקצועית, כמוגדר בתכנית אופק חדש. בשלב בניית התכנית, חשוב תמיד לוודא שקורס ההשתלמות המבוקש מוכר לאופק חדש. בקורסים השונים המורים צוברים נקודות זכות לקבלת תואר שני ושלישי. הקורסים מתקיימים במוסדות אקדמיים מוכרים, לפי היקף השעות ולוחות הזמנים של כל מוסד.
 
 
שלבים בהתפתחות המקצועית
 
עובדי הוראה, חברי אופק חדש, יכולים לרכוש ידע והכשרה ולהשתתף בקורסים בתחומים רבים ושונים, בהתאם לשלבי ההתפתחות בהם הם נמצאים. שלבי ההתפתחות או הדרגות, נקבעים על פי ניסיון העובדים ורמתם המקצועית, והם מוגדרים כדלקמן:
 
  • שלב הכניסה - הוא שלב ההיכרות והלמידה, שבו עובדי ההוראה עוברים תהליך חיברות עם בית הספר או הגן, מכירים את התרבות הארגונית, מתמודדים עם ניהול כיתה ועוד. השלב מיועד לבעלי ותק של שנתיים עד שלוש שנים במקצוע.
  • שלב הביסוס הראשוני - הוא שלב הפיתוח והגיבוש של הזהות המקצועית, ומתאים לבעלי ארבע עד שש שנות ניסיון.
  • שלב הביסוס המתקדם - הוא שלב ההעמקה, המיועד לבעלי שבע עד עשר שנות ניסיון, ובו עובדי ההוראה מפתחים מקצוענות הבאה לידי ביטוי בכיתה ובבית ספר.
  • שלב המומחיות - הוא שלב החניכה, המיועד לבעלי ותק של 10 שנים ומעלה, ובו עובדי ההוראה נמצאים ברמה גבוהה של מקצועיות ותורמים להעצמת סביבתם.
 
תחומי ההתפתחות
 
  • תחום הדעת - המשתתפים מועשרים בחומרי למידה מגוונים הקשורים לתכנית הלימודים.
  • תחום דידקטי חינוכי - המשתתפים מעמיקים את הידע שלהם בדרכי ובאופני הוראה וחינוך.
  • תחום ארגוני ניהולי - המשתתפים מקבלים כלים מתקדמים להנהגת כיתה, לארגון הסביבה הלימודית, לעבודת צוות ועוד.
 
שלבי התפתחות מקצועית של גננות
 
בשלב הכניסה, גננות אופק חדש רוכשות ידע בנושאים כגון: תפישת הגן, ארגון וניהול. הן לומדות איך להיות מנהלות גן, מפתחות דרכי הוראה, מתכננות מבחר פעילויות ברמות שונות, ועוד. בשלב הביסוס הראשוני, מעמיקות הגננות באשכולות הליבה, מפתחות יכולות חשיבה והעצמה של צוות הגן, ועוד. בשלב הביסוס המתקדם, מבצעות הגננות מחקר פעולה עצמי, רוכשות אוריינות אקדמית, מפתחות סביבת למידה ייחודית, יוצרות מסגרות שיתוף עם גנים אחרים ועוד. בשלב המומחיות, עורכות הגננות מחקר עצמי ויישומי, מפרסמות בכתבי עת, לומדות על מנהיגות חינוכית וחניכת גננת מתחילה, ועוד.
 
 
שלבי התפתחות מקצועית של מחנכים
 
ניתן לפתח תחומים רבים בהדרגה עד לשלב המומחיות. בשלב הכניסה והביסוס הראשוני, מתמקדים המשתתפים בתפקידי המחנך המגוונים, מפתחים הומינזם והטמעת ערכים, מכירים איפיונים התפתחותיים של התרבות והגיל, ביטויים מגדריים בבית הספר ועוד.  
משלב הביסוס המתקדם והלאה, מעמיקים בנושא אקלים בית הספר, מפתחים תאוריות שונות, עורכים מחקרים ומיישמים בשטח.
 
שלבי התפתחות של מורים מקצועיים
 
בשלב הכניסה, המורים של אופק חדש רוכשים ידע על הלומדים באמצעות פיתוח שיחות אישיות, הוראה ממוקדת של הפרט, שיקולי דעת בקבוצה קטנה ועוד. בשלב הביסוס הראשוני, מבססים את הידע בנושא ההטרוגניות של הלומדים, מפתחים אסטרטגיות למידה אצל התלמידים, מועשרים בערכים חינוכיים ועוד. בשלב הביסוס המתקדם, מתרכזים בתלמידים בעלי צרכים מיוחדים בנושאי שילוב ותקשורת, ועוד.
 
 
שלבי התפתחות של בעלי תפקידים
 
מדובר בשלבי הפיתוח המקצועי של רכזי שכבה, רכזי חינוך חברתי ורכזי מקצועות. בשלב הכניסה, רוכשים מיומנויות הנחייה ומתודות חינוכיות. בשלב הביסוס הראשוני, לומדים לפתח יוזמות בחינוך ולקדם אותן, לנהל דילמות ועוד. בשלב הביסוס המתקדם והלאה, מבחינים בין סגנונות ניהול ודרכי חניכה, מתמקדים בהדרכה אישית של מחנכים ומעמיקים בלמידה חברתית.
 
 
שלבי התפתחות מקצועית של יועצים חינוכיים
 
בשלב הכניסה, מוסמכים לתפקיד של יועץ מורשה ומוסמך. היועצים עוברים קורסי התמחות במצבי משבר, לקויות למידה וכישורי חיים.  
בשלב הביסוס הראשוני, מוסמכים לתפקיד של יועץ מומחה. היועצים עובדים עם תלמידים בסיכון ועם הוריהם, ובוחרים התמחות מתוך נושאים כגון: הפרעות אכילה, פגיעות מיניות, אובדנות ועוד. בשלב הביסוס המתקדם, מוסמכים לתפקיד של יועץ מומחה מדריך, ועוברים קורסי הנחייה והדרכה לעבודה רגשית עם תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, ועוד. בשלב המומחיות, עוברים היועצים קורסים מחוץ למערכת החינוך בתחומים כגון: אימון, הנחיית קבוצות, ייעוץ ארגוני ומשפחתי ועוד.
 
 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על אופק חדש?

רוצה לדעת יותר על אופק חדש?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד אופק חדש
שאלות הגולשים בנושא
האם קורס ביבליותרפיה מוכר לאופק חדש במכללת אחוה?
האם הקורס מוכר לאופק חדש?
לימודי NLP במכללת רטר - האם מוכרים באופק חדש?
השתלמות סגני מנהלים למורים באופק חדש
האם קורס אמנות משקמת מוכר לאופק חדש?