שלום רב, אני אקדמאית בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך יצירתי גילאי 3-8 בהתמחות דרמה, שנה שלישית במערכת כמחנכת א"ב. בהכשרתי יכולה לעבוד כגננת וכמורה לכיתות הנמוכות. כעת, מתלבטת לגבי ההמשך, מאוד מעוניינת לעבוד בקבוצות קטנות או פרטני ולא לחנך כיתה. מה היית מציעה לי ללמוד כתואר שני או תעודה שתיתן לי את האופציה לעבוד עם קבוצות קטנות ולהרוויח דומה למחנכת.? או לחילופין במה אני יכולה לעסוק עם התואר הנוכחי שלא חינוך כיתה? איך מגיעים לעבוד עם מתקשים או מצטיינים? ומה כדאי? חשבתי אפילו ללמוד השלמה לחינוך מיוחד כדי לפתוח עוד אופציות. מה עושה מורת שילוב או גננת שילוב? ואיך מגיעים לזה? מה הדרישות בעבודה? מה השכר? האם יש מורות דרמה בבתי ספר או שזה קיים רק בחוגים? גם שכר הוא פרמטר אז כל מה שלא יוריד לי משמעותית את השכר אלא ישאיר שכר זהה או יותר. תודה רבה
נ
נועה חזן
לימודי המשך בחינוך
שלום מירי,
אחלק את התשובה שלי לסעיפים בהתאם לשאלה שלך היות והיא כוללת כמה "תת שאלות". 1. קיימים בתי ספר עם לימודי דרמה או תיאטרון, אך הם לא רבים ולרוב מדובר דווקא בהוראה של הכיתות הגבוהות ולא של ילדים, אחרת מדובר בהוראת חוגים ופעילויות אחר הצהריים בלבד. 2. אם את רוצה להמשיך כמורה אך ללמד כיתות קטנות את יכולה לחפש בתי ספר פרטיים אך הדרישה שם למורים לרוב נמוכה ולכן האפשרות של הסבה לחינוך מיוחד היא הטובה ביותר עבורך. מורת/גננת שילוב צריכה לתת מענה פרטני לכל ילד שעובר וועדת שילוב וזקוק לסיוע כדי להשתלב במערכת החינוך בתחומים כמו קריאה, כתיבה והבנת הנקרא. השכר תלוי מאוד בניסיון ובוותק שלך ולכן קשה לי לומר לך מה הוא יהיה אך הוא לא אמור להיפגע היות ובתור מורה לחינוך מיוחד תקבלי תוספת שלא קיימת בחינוך הרגיל. קחי בחשבון, שכדי להיות מורת שילוב או גננת שילוב עלייך לעבור הסבת אקדמאים לחינוך מיוחד ולכן צירפתי עבורך קישור בתחתית ההודעה למאמר המציע מידע על המסלול. 3. כדי לעבוד עם מצטיינים או עם מתקשים עלייך לפנות למנהלת בית הספר שבו את עובדת או למפקחת המחוזית כדי לבדוק האם קיימת אפשרות כזו במחוז שלך - לא כל בתי הספר מציעים את האפשרות של קבוצות תגבור.