לימודי פרקטיקום בגישור במכללת גומא

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תעודה, מקצוע? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על קורס פרקטיקום בגישור - מכללת גומא.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס פרקטיקום בגישור במכללת גומא

 

אודות מכללת גומא

 

מכללת גומא היא מרכז הלימודים המוביל בארץ, ללימודי הגישור והאימון. הלימודים בגומא מקנים לכל הסטודנטים מיומנויות וכלים אישיים, המאפשרים להם לפתח קריירה בתחומי הגישור והאימון. בתום הלימודים הבוגרים של המכללה הופכים למודעים יותר, הן לעצמם והן לסביבה.

 

אז אם חשבתם לעשות שינוי בחיים שלכם, לסייע לאחרים למצוא את עצמם, להתפתח אישית, להבין את דרככם האמיתית, לממש את עצמכם...מכללת גומא תעניק לכם את מיטב הכלים המעשיים ותסייע לכם לעשות זאת על הצד הטוב ביותר.

 

קיראו על: לימודי תעודה

 

קצת על הליך הגישור:

 

מה זה גישור? הליך הגישור הוא שיטה שמטרתה ליישוב סכסוכים מגוונים, על- ידי מציאת הסדר שפוי והגיוני המקובל על שני הצדדים הנמצאים במחלוקת. הליך זה מוצא פתרונות לריבים, בעיות וסכסוכים בדרך נעימה המבוססת על הקשבה, הבנה ודו-שיח. היתרון העיקרי של הגישור הוא היכולת של שני הצדדים להימנע מלהגיע לבית- המשפט עם המחלוקת .

 

מי מבצע את הליך הגישור? את ההליך הגישור מבצע מגשר שהוסמך לעסוק בתחום. המגשר הינו אדם ניטרלי, חסר דעות סובייקטיביות על המקרה, אשר רואה את צרכיהם של שני הצדדים באופן שווה ומסייע להם להגיע להסדר מוסכם.

 

למה נחוץ הליך הגישור אם ניתן לפתור מחלוקות בבית- המשפט? בתביעה משפטית שני הצדדים נאבקים אחד בשני וניצחון של צד אחד הוא בעצם ההפסד של הצד השני. בגישור, לעומת זאת, המגשר דואג ליצור תקשורת בין שני הצדדים ולהגיע להסכמה משותפת כך שאף אחד מהצדדים לא ירגיש שיצא נפסד. המגשר משוחח עם שני הצדדים ומבהיר את האינטרסים של כל אחד מהם, באופן שכזה הפגיעה היא מינורית.

 

 

מה לומדים?

 

מכללת גומא מאפשרת לימודים בקורס פרקטיקום בגישור. קורס זה מציע התנסות ממשית ורכישת פרקטיקה בתחום הגישור. במהלך הלימודים עובדים הסטודנטים על תיקי גישור אמיתיים, צופים מהצד בעבודתם של מגשרים מעולים ומיומנים ועובדים לצד עורכי- דין. מטרת הלימודים בקורס זה היא חוויה והתנסות אישית, כאשר כל משתתף מקבל ליווי צמוד והדרכה מטעם מנחי הקורס.

 

הלימודים בקורס פרקטיקום בגישור מתחלקים לשני שלבים:

  1. גישור בתיקים אמיתיים, הלימודים נעשים בליווי של מדריך.
  2. למידת תכנים תיאורטיים המעמיקים ומרחיבים את הידע של הסטודנטים בתחום הגישור.

 

במהלך הלימודים בקורס זה צופים הסטודנטים בגישורים המבוצעים על- ידי המדריכים בכתה, ולאחר מכן הסטודנטים מגשרים בעצמם. כתות הלימוד כוללות מספר מצומצם של סטודנטים, זאת כדי להבטיח איכות למידה והתנסות לכל המשתתפים.

 

תכני הלימוד

 

להלן הנושאים הנלמדים בקורס פרקטיקום בגישור במכללת גומא:

 

  • חזרות על עיקרי מודל הגישור
  • אסטרטגיות שונות בגישור
  • זיהוי וטיפול בהתנגדויות
  • הגישור הטרנספורמטיבי
  • התמודדות עם מצבי מבוי סתום
  • טכניקות לבניית דיאלוג
  • התמודדות עם רגשות עוינים
  • העברת מסרים
  • טיפול במגננות
  • מחוות פיוס
  • אסכולות בגישור
  • ועוד...

 

משך הלימודים

 

משך הלימודים בקורס פרקטיקום בגישור במכללת גומא כולל 75 שעות אקדמיות, הנפרשות על- פני 15 מפגשי לימוד, 5 שעות כל מפגש.

 

תנאי קבלה

 

להלן תנאי הקבלה לקורס פרקטיקום בגישור במכללת גומא: על המועמדים לסיים בהצלחה קורס "גישור בסיסי", לעבור ראיון אישי על- ידי מנחה הקורס, להציג המלצות ממנחה הקורס "גישור בסיסי".

 

סיום הלימודים

 

הבוגרים אשר סיימו את הקורס בהצלחה ועמדו בכל הדרישות של מכללת גומא, יקבלו תעודת סיום. תעודה זו מוכרת על- ידי משרד המשפטים ומאפשרת להם לעסוק בתחום הגישור.
 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: גומא - מכללה לגישור ולאימון

כלים שיעזרו לך לבחור