רוצה פרטים על תואר שני - פסיכולוגיה התפתחותית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

פסיכולוגיה התפתחותית לתואר שני

רוצה לדעת על תואר שני - פסיכולוגיה התפתחותית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית

 

שלב אחר שלב

 

תחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית נמצא תחת מחקר ותיאוריה במשך לא מעט שנים, והוא בסיס ויסוד לתחומים רבים נוספים – בתוך הפסיכולוגיה ובדיסציפלינות נוספות הקשורות בו, כשהחינוך הוא אחת הבולטות שבהן.

 

תחום זה עוסק בכל הקשור בהתפתחות האדם לאורך שנות חייו, במהלך התקופות השונות – כאשר המחקר והתיאוריות בכל שלב מתייחסים לכלל הגורמים הקשורים באדם בשלב זה, משפיעים עליו ושותפים בעיצובו ובבנייתו. כך למשל ההתייחסות בתיאוריות התפתחותיות כוללת אף תחומים כגון התפתחות קוגניטיבית, רגשית, חברתית ופיזיולוגית באותו שלב חיים.

 

הפסיכולוגיה ההתפתחותית כוללת תיאוריות ענפות ומוכרות כגון התיאוריה של פיאז'ה, תיאוריית רכישת השפה של נועם חומסקי, התיאוריה של מלאני קליין או התיאוריה על ה"אם הטובה דיה" (Good-enough mother) של ויניקוט, ועוד תיאוריות מוכרות וידועות. לימודי תואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית עוסקים בכל התחומים הללו והם מעניקים ללומדים את ידע מעמיק הקשור בתחום וכן פרקטיקות למחקר וליישום.

 

 

על הלימודים

 

במהלך התואר השני חוקרים את התפתחות הילד והאדם לאורך השנים והם מתמקדים בזיהוי ובאבחון בנושאים שונים הקשורים בה – ובאופני השימוש בהם לצורכי טיפול. במסגרת זו, הנושאים הנלמדים הם בעיקר תהליכי טיפול הקשורים בעולם הילד וביחסי ילד-הורה – מהיבטים שונים.

  

עבודתו של הפסיכולוג ההתפתחותי

 

הפסיכולוג ההתפתחותי הוא מי שסיים הכשרה במסלול לתואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית, ועבד כמתמחה תחת הדרכה מספר שנים. בעבודתו, מתמקד הפסיכולוג בתחום זה בטיפול בילדים – מתוך נקודת מבט התפתחותית ובהישענות על התיאוריות והמתודות בתחום; הטיפול בילד נעשה מתוך נקודת מבט – וכן מתוך יישום – מערכתיים, הכוללים עבודה עם ההורים במקביל לעבודה האישית עם הילד, ומתוך התייחסות למגוון התחומים השותפים בעולמו של הילד – שבהם עלולה להתעורר בעיה, וביניהם; התחום החברתי, התחום הפיזיולוגי, התחום הנוירולוגי, התחום הרגשי – והמכלול השלם ביניהם, הקובע את התפתחותו של הילד בזמן מסוים. עבודה זו כרוכה באבחונים מקצועיים מעמיקים לגילוי העיכובים ההתפתחותיים ומקורותיהם, ולהתאמת שיטות הטיפול המסוימות המספקות להם מענה, על פי ממצאי האבחונים.

 

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה משתנים בין המוסדות וכן משנה לשנה. המועמדים נדרשים להיות בוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה או במדעי ההתנהגות. הממוצע הנדרש נע לרוב בין 85 - 90. כמו כן, נדרש ציון גבוה בקורסי מתודולוגיה הנלמדים בתואר הראשון. יש צורך בציון גבוה (לרוב מעל 110) בבחינת מתא"ם. במסגרת תהליך הקבלה המועמדים נדרשים לרוב לעבור ראיונות אישיים או להציג הצהרת כוונות ללימודיהם.

 

מוסדות לימוד

 

  • המרכז האקדמי למשפט ולעסקים (רמת גן): במרכז האקדמי למשפט ועסקים מתקיימת תכנית שבה שמים דגש על היכרות עם שיטות התערבות חדשניות, על יישומן הפרקטי וכן על התערבות לילדים על הקשת האוטיסטית.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (באר שבע): אוניברסיטת בן-גוריון עורכת תכנית עם כתיבת עבודת גמר במהלכה מתנסים גם בפרקטיקום בשדה בו עוסקים בטיפול ובאבחון פעוטות וילדים ומתרגלים גם עבודה מו הורים ומורים.

 

  • אוניברסיטת חיפה: התואר מתקיים בתכנית עם תזה שאורכה שלוש שנים. תכנית זו מעניקה מגוון מיומנויות מחקריות וטיפוליות שנדרשות לפסיכולוגים התפתחותיים.

 

  • האקדמית תל אביב יפו: האקדמית תל אביב יפו מציעה תכנית שהיקפה שנתיים. ניתן לבחור בין מסלול עם תזה לסין מסלול ללא תזה. במוסד הלימוד ניתן ללמוד גם תואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית, תואר שני בפסיכולוגיה קלינית, תואר שני בנוירופסיכולוגיה שיקומית ותואר שני בפסיכולוגיה רפואית.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

לימודים אלה יעניקו לכם את כל הידע והכלים להמשך עיסוק בתחום זה, להתמחות תחת הדרכה במוסדות המוכרים על ידי משרד הבריאות, ובסיומה – למעבר של בחינת ההתמחות ולקבל ההיתר לשמש כפסיכולוג עצמאי. במסגרת זו תוכלו להשתלב במגוון מסגרות טיפוליות וחינוכיות במוסדות ובמגזרים שונים ואף לטפל באופן עצמאי ופרטי, בילדים ובמשפחותיהם.

 

המוסמכים יכולים להשתלב במגוון מסגרות המתמחות בגיל הרך כגון מכונים להתפתחות הילד, השירות הפסיכולוגי החינוכי, מסגרות בריאות הנפש, מכונים לילדים על הקשת האוטיסטית ועוד. ניתן להשתלב גם במסגרות המציעות טיפולים דיאדיים או הדרכות הורים. מי שבוחרים במסלול עם תזה יכולים להמשיך לתואר שלישי ולפנות לקריירה באקדמיה ובמכוני מחקר.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני - פסיכולוגיה התפתחותית?

רוצה לדעת יותר על תואר שני - פסיכולוגיה התפתחותית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני - פסיכולוגיה התפתחותית
שאלות הגולשים בנושא
היכן כדאי להתנדב בשביל המלצה לתואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית?
ההבדל בין תואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית לבין התפתחות הילד
קבלת חריגים לתואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית