תואר שני בפסיכולוגיה קלינית של הילד
רוצה לדעת על תואר שני פסיכולוגיה קלינית של הילד? אנחנו רוצים לעזור לך!
דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד.
לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
עזרנו גם לך? דרג אותנו:
תואר שני בפסיכולוגיה קלינית במסלול פסיכולוגיה של הילד
נפשו של ילד
העולם הנפשי שלנו, רגשותינו ותפישתנו מתעצבים החל מרגע הלידה ולכל אורך החיים. לפעמים, גם ילדים צעירים מתמודדים עם קשיים, מצוקות ומצבי משבר שמצריכים התערבות וסיוע מצד פסיכולוגים. גישות ההתערבות לילדים שונות מאוד מאלו שמתאימות למבוגרים וכך פסיכולוגים המומחים בטיפול בילדים יודעים להתאים את הטיפול לגיל הילדים ולצורכים שלהם.
בעלי זיקה לעבודה עם ילדים שמעוניינים להיות פסיכולוגים לילדים נדרשים לעבור מסלול דומה למדיי לזה שעוברים פסיכולוגים קליניים, כלומר השלמת תואר שני בפסיכולוגיה ומעבר תנאי ההסמכה שקובע משרד הבריאות להסמכת פסיכולוגים בישראל. מסלול הפסיכולוגיה הקלינית של הילד נלמד כמסלול התמחות בו ניתן לבחור במסגרת תואר שני בפסיכולוגיה קלינית. תכנית התמחות זו לתואר השני בפסיכולוגיה מתמקדת בדרכי טיפול וסיוע לילדים בגילים שונים ובסיומה (ועמידה בכל התנאים הנוספים הדרושים) ניתן להתחיל ולטפל במסגרות שונות כמו קליניקות פרטיות וציבוריות, מרכזי שיקום, מרכזים לאבחון ומסגרות חינוכיות וטיפוליות נוספות.
למי מיועדים הלימודים
תכנית זו מתאימה לבוגרי לימודי פסיכולוגיה, שמעוניינים לשמש פסיכולוגים קליניים וברצונם להתמחות בטיפול בפעוטות, ילדים ובני נוער ומשפחותיהם. חשוב לציין כי העבודה הטיפולית עם ילדים דורשת פתיחות ורגישות רבה, לעיתים אף יותר מן העבודה עם מבוגרים.
תכנית הלימודים
תכנית התמחות זו בתואר השני בפסיכולוגיה קלינית מתמקדת בהיבטים טיפוליים שנוגעים לילדים בקבוצות גיל שונות, מהגיל הרך ועד לגיל ההתבגרות. הם בוחנים את שלבי ההתפתחות של ילדים ומתוודעים לגישות תיאורטיות בפסיכולוגיה וכן לשיטות התערבות שונות כגון טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול פסיכודינמי וטיפול דיאדי. כמו כן, הם רוכשים כלים לאבחון ולייעוץ לילדים וכן לעבודה טיפולית המערבת את הוריהם של הילדים. בחלק מן התכניות שמים דגש גם על עבודה טיפולית בתוך המערכת החינוכית.
- מעוניינים להשתלב במערכת ההוראה? קראו גם על תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית
מתכונת הלימוד
משך התכנית נע בין שנתיים לשלוש שנים. בחלק מן המוסדות היא מתקיימת כתכנית עם תזה ובאחרים במסלול ללא תזה. הסטודנטים לוקחים חלק בשיעורי בחירה וחובה עיוניים ובסדנאות ותרגולים מעשיים שונים.
נוסף על כך, חלק חשוב בתכנית הוא ההתנסות הקלינית בשטח. הסטודנטים משתלבות בקליניקות טיפוליות במוסד הלימוד וכן במסגרות אשפוז ואבחון המתמחים בילדים, כגון בתי חולים פסיכיאטריים, מחלקות יום ומרכזים שיקומיים. חלק מן ההתנסויות מתקיימות בבתי ספר ובמסגרות חינוכיות.
נושאי הלימוד
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
תנאי קבלה
בדומה לתנאי הקבלה לתואר השני בפסיכולוגיה במסלולים אחרים, גם בתכנית זו על המועמדים להיות בוגרי לימודי פסיכולוגיה במוסד מוכר בממוצע שבין 80 - 87. ישנם מוסדות המקבלים גם בוגרי לימודי מדעי ההתנהגות בממוצע דומה. במקרים מסוימים, יכולים גם בוגרי מקצועות אחרים להתקבל, אך הם נדרשים לתקופת לימודי השלמה שבין שנה לשנתיים בה רוכשים את הידע בפסיכולוגיה שנלמד בתואר הראשון. נוסף על כך, מרכיב חשוב בקבלה הוא הציון במבחן מתא"ם. הרף משתנה בין המוסדות. מתקיימים גם ראיונות אישיים למועמדים.
- קראו גם על תנאי קבלה לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית
תעודה
לסטודנטים המשלימים כל חובותיהם ועומדים בהצלחה בתכנית מוענק תואר שני בפסיכולוגיה MA מטעם מוסד הלימוד. לאחר סיום התואר יש להשלים סטאז' והכשרה מעשית בהדרכה ולאחר מכן מוענק הרישיון לעסוק בפסיכולוגיה.
- מחפשים תכניות במרכז הארץ? קראו על תואר שני בפסיכולוגיה במרכז
- קראו עוד גם על תואר שני בליצנות רפואית
מוסדות
- המרכז הבינתחומי הרצליה: במסגרת התואר השני בפסיכולוגיה קלינית בבינתחומי יש לבחור באחד מבין התמחות בילד והמתבגר לבין התמחות במבוגרים. ניתן ללמוד עם או ללא תזה. כמו כן, במוסד הלימוד מציעים תואר שני בפסיכולוגיה חברתית ותכנית לתואר שני בהתנהגות ופיתוח ארגונים.
- אוניברסיטת חיפה: האוניברסיטה מאפשרת לבחור במסלול קליני מדעי או במסלול מחקרי. המסלול הקליני כולל מגמות בנוירופסיכולוגיה והתמחות בטווח החיים. בתכנית המחקרית יכולים הסטודנטים להתמחות בפסיכולוגיה קוגניטיבית ובגורמי אנוש או בתכנית לפסיכופתולוגיה לביולוגים.
- האוניברסיטה העברית (ירושלים): בין המגמות שמתקיימות בתואר השני בפסיכולוגיה נכללת המגמה לפסיכולוגיה חינוכית וקלינית של הילד. כמו כן מוצעות מגמות לתואר שני בנוירופסיכולוגיה קלינית שיקומית, תואר שני בפסיכולוגיה חברתית, תואר שני בפסיכוביולוגיה ותואר שני בקוגניציה ומדעי המוח.
- האקדמית תל אביב יפו: הסטודנטים בתכנית לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית באקדמית תל אביב יפו יכולים לבחור בין תכנית התמחות בילד או במבוגר. כמו כן, מתקיימות תכניות תואר שני בפסיכולוגיה רפואית, תואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית, תואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית ותואר שני בפסיכולוגיה שיקומית, שגם בו ניתן לבחור במגמת טיפול בילד.
- אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): בין המגמות לתואר השני בפסיכולוגיה בבר אילן נכללת גם המגמה הקלינית לילד. ניתן ללמוד גם במגמה קלינית מבוגרים, במסלול תואר שני בפסיכולוגיה שיקומית, תואר שני בפסיכולוגיה חברתית ארגונית ותואר שני בקוגניציה ומוח.
ההבדל העיקרי בין שני המסלולים הוא שלימודי התפתחות הילד פונים בעיקר לכיוון החינוך בעוד פסיכולוגיה התפתחותית עוסקת בפן הפסיכולוגי של ההתפתחות ולכן מצריך רקע אקדמי מתחום הפסיכולוגיה.
להתפתחות הילד- תנאי הקבלה הם ממוצע 85 בתואר הראשון עם עדיפות לתואר ראשון בחינוך.
לפסיכולוגיה התפתחותי- צריך מתאם וממוצע גבוה בתואר הראשון עם עדיפות לפסיכולוגיה.
העיסוק של הפסיכולוג הוא עיסוק אבחוני של התפתחות הילד מבחינה קוגניטיבית.
בוגרי התפתחות הילד עוסקים בפיתוח תוכניות חינוכיות, הדרכה ייעוץ ופיקוח.
מכיוון שיש לך תואר ראשון בחינוך, אני מניחה שהמסלול שלך דיי ברור. אחרת תידרשי להמון השלמות בפסיכולוגיה וגם אז אין הבטחה שתוכלי להתקבל ללימודים.
בברכה,
שני
תואר שני בהתפתחות הילד