רוצה פרטים על לימודי גאולוגיה וחקר כדור הארץ לתואר ראשון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מדעי כדור הארץ, גיאולוגיה וגיאופיזיקה לתואר ראשון

רוצה לדעת על לימודי גאולוגיה וחקר כדור הארץ לתואר ראשון? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר ראשון בגיאולוגיה, גיאופיזיקה ומדעי כדור הארץ והחלל

 

דברים שרואים מכאן

 

"מדעי כדור הארץ" הוא שם כולל למספר ענפי לימוד, השמים להם למטרה לנתח ולמפות תהליכים המתרחשים בחלקו המוצק של כדור הארץ, בים ובאטמוספירה העוטפת אותו. "מדעים פלנטריים" עוסקים בתהליכים פיזיקליים המתרחשים בחלל, בתנועתם, פעילותם, היווצרותם והשתנותם של כוכבי שביט, אסטרואידים, כוכבי לכת וגלקסיות.

 

תחומי הלימוד

 

בישראל מספר תוכניות לימוד לתואר ראשון במדעים העוסקות בחקר כדור הארץ, ובתוך כך כוללות את תחומי המחקר הבאים:

 

  • לימודי גיאולוגיה וגיאופיזיקה מתמקדים בכדור הארץ המוצק, על מרכיביו, תהליך היווצרותו והתמורות המתחוללות בו. הגיאולוגיה עסוקה במיפוי וחקר סלעים, מינרלים, אלמוגים ומאובנים, בתנועת הלוחות והשפעתה על רעידות אדמה, בפעילות הרי געש, במקורות נפט וגז, במאגרי מי תהום ועוד. כל זאת תוך רכישת כלים לתיארוך ממצאים, היכרות עם שיטות מחקר ועבודה עם ציוד הממוקם בחזית הטכנולוגיה.

 

  • לימודי אקלים ואוקיאנוגרפיה עוסקים בתהליכים המשפיעים על אקלים כדור הארץ, משקעים, תנועת אויר ומים בים ובאטמוספירה ועוד.

 

 
תכנית הלימודים
 
לימודי מדעי כדור הארץ מקנים לסטודנט מבט רחב על עברו של הכוכב עליו אנו חיים, על המתרחש בו בהווה, ועל תרחישים אפשריים בעתיד. תוכניות אלו שמות דגש על הענקת ידע עדכני המתאים לדרישות העולם המשתנה והמאפשר השתלבות תעסוקתית בתחומים בעלי ביקוש והשפעה. הסטודנטים מחויבים ברכישת כלים מתחום לימודי הפיזיקה, המתמטיקה והכימיה, אך מכורח נושא הלימוד הם גם נהנים מסיורי שטח, הפלגות ושאר סדנאות והדגמות. כל אלו מאפשרים להם היכרות מעשית מרתקת עם תחומי העיסוק והמחקר. כמו כן, מוסדות הלימוד מצטיידים במיטב הציוד הטכנולוגי הנמצא בשימוש כיום ועשוי לשמש את בוגרי החוג בהמשך דרכם. המרצים הינם חוקרים פעילים ואנשי מקצוע המעניקים לסטודנטים את התיווך המהימן ביותר עם הנעשה בתחומי המדע והעשייה בשטח.
 
תנאי קבלה
 
תנאי הקבלה ללימודי מדעי כדור הארץ משתנות מחוג לחוג, אך בדרך כלל מבוססות על "סכם כמותי", המשקלל את ממוצע ציוני הבגרות עם ציון הבחינה הפסיכומטרית. מועמדים בעלי סכם כמותי הגבוה מ - 600 הם בעלי סיכויי כניסה גבוהים. מוסדות הלימוד מציעים למועמדים לחשב את הסכם הכמותי שלהם וכך להעריך את סיכוייהם.
 
במוסדות מסוימים ניתן להתקבל ללימודי מדעי כדור הארץ ללא פסיכומטרי, במקרים אלה נדרש ממוצע בגרות גבוה (בדגש מתמטי) וכן מעבר של מבחן אמי"ר להערכת רמת האנגלית של המועמד או המועמדת.
  
מוסדות הלימוד
 
מסלולי לימוד שונים לתואר ראשון בגיאולוגיה, גיאופיזיקה ומדעי כדור הארץ והחלל מוצעים במוסדות האקדמיה הבאים:
 
  • האוניברסיטה הפתוחה (פרישה ארצית) - האוניברסיטה הפתוחה עורכת תכנית לימודי מדעי כדור הארץ, שנלמדת כמסלול במסגרת לימודי מדעי הטבע.
 
  • אוניברסיטת תל אביב - מאפשרת התמקדות בגיאופיזיקה, גיאוכימיה, וכן במדעים אטמוספיריים ופלנטריים.

 

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (באר שבע) - מתמקדת בגיאולוגיה, ובתוך כך מפעילה מגמות בגיאולוגיה דינמית (מבנה והרכב כדור הארץ, תהליכים המתרחשים בשכבותיו השונות), גיאולוגיה סביבתית והידרוגיאולוגיה (קשרים בין גיאולוגיה לסביבה המימית, חיפוש והערכת טיבם של מקורות מים), גיאולוגיה הנדסית (מכניקה קרקעית וסלעית בהקשר של תכנון ובנייה), גיאולוגיה וביולוגיה (גיאולוגיה בהקשר אקולוגי סביבתי, חיפוש אחר אוצרות טבע ויחסי גומלין בין קרקע לחי והצומח) וגיאולוגיה ומחשבים. קיימת גם תכנית למצטיינים, והאוניברסיטה מאפשרת שילוב של לימודי מדעי גיאולוגיה וסביבה עם לימודים במחלקה נוספת. באוניברסיטה מתקיימת תכנית לתואר ראשון כפול במדעי כדור הארץ והסביבה וביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית, שהיקפה 9 סמסטרים.
 
עם מה יוצאים?
 
בוגרי תואר ראשון בגיאולוגיה, גיאופיזיקה ומדעי כדור הארץ והחלל מוכשרים להשתלבות במגוון תפקידים בתעשיית המחצבים, בתאגידי המים, בתעשיות הנפט והגז, בשירות המטאורולוגי ועוד. הם יוכלו לשמש כיועצים ומפקחים בפרויקטים הנדסיים, וכן להמשיך למחקר או לאקטיביזם פוליטי בנושאים סביבתיים ובהגנה על הטבע. בנוסף, בוגרי לימודי מדעים פלנטריים יכולים ליטול חלק בחקר החלל, בתעשייה האווירית ובתעשיית הלוויינים. 
 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי גאולוגיה וחקר כדור הארץ לתואר ראשון?

רוצה לדעת יותר על לימודי גאולוגיה וחקר כדור הארץ לתואר ראשון?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
מדעי כדור הארץ - האם יש ביקוש לתחום?
לימודי מדעי כדור הארץ - עבודה וקריירה
לימודי חקר כדור הארץ
מה ההבדל בין מדעי כדור הארץ והנדסת סביבה
לימודי גיאולוגיה - מה השכר הממוצע והאם יש ביקוש לתואר?
האם יש עבודה בתחום הגאולוגיה ומדעי כדורי הארץ?
עבודה אחרי לימודי כדור הארץ