רוצה פרטים על רפואה או הנדסה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מה ללמוד - רפואה או הנדסה?

רוצה לדעת על רפואה או הנדסה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מה ללמוד: הנדסה או רפואה?
 
הנדסה ורפואה הם שני מקצועות יוקרתיים, אשר עוסקים בביטחון וברווחת בני האדם, כל אחד מהזווית שלו. שני התחומים דורשים רמות אחריות ומסירות גבוהות ביותר, והשקעה מרובה בלימודים. הנה כמה נקודות להשוואה בין המקצועות, שתעזורנה לכם "להתכוונן" אל התחום המתאים לך יותר מבין השניים. לא יודעים מה ללמוד? ליחצו לקבלת מידע על הסדנה לבחירת לימודים ומקצוע לחיים.
 
  הנדסה    רפואה   
למי זה מתאים?    אנשים שמחפשים מקצוע פרקטי, רווחי ומבוקש, ועבודה מסודרת ויציבה עם שעות קבועות; מתאים יותר לאנשים שאוהבים לעבוד במשרד, בסביבה שקטה יחסית, גם אם לחוצה.  אנשים שרואים את הטיפול בבני אדם כייעוד וכדרך חיים, ושמוכנים לעבוד סביב השעון בתנאי לחץ גם בשעות "מטורפות"; מתאים לכאלה המעוניינים לעבוד עם אנשים, במגע ישיר, על בסיס יומיומי. גם אם אתם מתכוונים להמשיך למחקר רפואי, דעו כי יהיה עליכם לעבוד עם מטופלים בשטח כדי לערוך את המחקר שלכם.
משך הלימודים ארבע שנים אקדמיות לתואר ראשון; תצטרכו לצבור ניסיון בעבודה לאחר התואר. שבע שנים אקדמיות (כולל התמחות קלינית)
תנאי קבלה תנאי הקבלה באוניברסיטאות משתנים בהתאם לתחום ההתמחות. לרוב, דרוש ציון 80 בבגרות במתמטיקה ברמת 4 יחידות לפחות, ונדרש ציון פסיכומטרי הנע בין 570 ל - 630 ומעלה. תנאי הקבלה ללימודי רפואה בארץ הם תובעניים מאד. הרבה מועמדים לא מצליחים להתקבל, ופונים ללימודים בחו"ל. דרוש ציון סכם משוקלל בין בגרות ופסיכומטרי של 720 או 730 ומעלה, בדרך כלל. קיימות מכינות ללימודי רפואה במוסדות לימוד שונים עבור אלו שלא התקבלו.
דרישה בשוק
מקצועות ההנדסה תופסים מקום מכובד בענפי המחשבים וההייטק, האלקטרוניקה, האנרגיה, התקשורת ועוד. מסיבה זו, סביר להניח שמהנדסים בעלי תואר ראשון מוצאים עבודה במשק, אך לא תמיד בתחום ההתמחות שלהם. בתואר הם מקבלים כלים בהם הם יכולים להשתמש בענפי תעשייה רבים.
 
נקודה ראויה לציון ולמחשבה: בתחומים מסוימים מעדיפים להעסיק דווקא הנדסאים, ולא מהנדסים! עובדה זו גורמת לנו לחשוב שתפקידים בעלי מעמד בכיר יותר נשמרים למעטים, ושבמקומות העבודה מחפשים "ביצועיסטים", שיעשו את העבודה בפחות כסף. יחד עם זאת, מסקנה זו אינה מחויבת המציאות, ואינה נכונה לכל תחום בהנדסה.
קיימת דרישה גבוהה מאד במשק לרופאים. אף על פי כן, מעמד הרופאים בארץ אינו מזהיר, והם נדרשים לתת משמרות ארוכות, שיכולות להימשך גם 48 שעות! הגמול בשכר במערכת הבריאות הציבורית, אינו גבוה במיוחד.
שכר בתחילת הדרך אפשר להרוויח בין 10,000 ₪ ל – 20,000 ש"ח בפיתוח וניהול מוצר. מהנדסים עם תואר שני יכולים להגיע גם למשכורות של 50,000 ₪ בחודש בניהול פרויקטים, לאחר שצברו מספר שנות ותק. רופא מתחיל מרוויח בין 6,000 ש"ח ל – 8,000 ₪ בחודש; רופאים בעלי ותק יכולים להגיע ל - 30,000 ₪ בחודש בעמדות אחריות גבוהות יותר, כמו רכז או מנהל מחלקה/צוות. מצב זה נכון למערכת הבריאות הציבורית. מי שעובד במגזר הפרטי יכול להרוויח הרבה מאד כסף. יש תחומים רווחיים במיוחד בסקטור הפרטי, כגון: רפואת שיניים, פלסטיקה, פסיכיאטריה, גניקולוגיה, כירורגיה ועוד.
אפשרויות ללימודי המשך לימודי תואר שני בהנדסה מקנים יתרון משמעותי בשוק העבודה ומתאימים גם למעוניינים להמשיך במחקר. ניתן להתפתח בתחומי המחקר המדעי, ולהמשיך ללימודים מתקדמים או להרחיב את תחומי ההתמחות.
 
גולשים שואלים
 
האם קל יותר להתקבל ללימודי רפואה אחרי תואר ראשון בהנדסה ביו רפואית?

מכיוון שבתואר ראשון בהנדסה ביו רפואית לומדים מקצועות כמו: פיזיקה, כימיה וביולוגיה, סיום התואר עם ציונים מספקים בקורסים אלה עשוי לעזור לך להתקבל ללימודי רפואה.

 

איזה תחומים רלוונטיים לפיתוח מכשור רפואי?

לצורך השתלבות בפיתוח ומחקר ברפואה, ניתן ללמוד במסלול להנדסת מכשור רפואי, במסלול להנדסה תרופתית, בחוג להנדסה ביו רפואית, בחוג להנדסת חומרים. גם מתואר ראשון בהנדסת מכונות ניתן להגיע לתחום הפיתוח ברפואה, אך אם הכיוון שלך כבר ידוע מראש, כדאי לך ללכת על מסלול ממוקד יותר.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על רפואה או הנדסה?

רוצה לדעת יותר על רפואה או הנדסה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד רפואה או הנדסה
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
כלכלה וחשבונאות או לימודי הנדסה - יתרונות וחסרונות
התאמה ללימודי הנדסה
בחירת מקצוע בתחום הטיפול ו/או הרפואה
לימודי הנדסה או משפטים, מה כדאי?
לימודי רפואה לאחר תואר בסיעוד
לימודי הנדסה או כלכלה
איזה תואר הכי קרוב ללימודי הנדסה חברתית?
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...