רוצה פרטים על תואר ראשון בביוכימיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי תואר ראשון בביוכימיה

רוצה לדעת על תואר ראשון בביוכימיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי ביוכימיה לתואר ראשון

  

הביוכימיה היא תחום שבו מפוענחים תהליכים ביולוגיים אורגניים באמצעות כלים ממדע הכימיה. המחקר הביוכימי משמש היום לפיתוח ענף החקלאות ותעשיית המזון והתרופות. לימודי ביוכימיה מוצעים כיום לתואר ראשון, כאשר הם כוללים שני מרכיבים עיקריים – חקר מולקולרי ויישומים לתעשייה.

 

למי זה מתאים?


המסלול מתאים למתעניינים בעולם המדעים, ובפרט בענפי הכימיה והביולוגיה. הוא יכול להתאים לבוגרי מגמות מדעיות בתיכון המעוניינים להמשיך לפתח את הידע שברשותם. כמו כן, יכולים ללמוד בתכנית זו המעוניינים לרכוש את הידע והכלים הנדרשים להשתלבות בקריירה בתחומי המזון, הפארמה והמחקר.

 

 

מה לומדים?

 

הלימודים אורכים בדרך כלל שלוש שנים, וכוללים קורסים משני חוגים או פקולטות: ביולוגיה וכימיה. בשנה הראשונה נלמדים נושאי יסוד במדעים, כפיזיקה, מתמטיקה, מחשבים, סטטיסטיקה ועוד. במהלך התואר הסטודנטים עורכים בעצמם מחקרים במעבדות, על בסיס הידע שרכשו בהרצאות הפרונטליות. חקר החלבונים הוא הנדבך הראשון, שממנו יוצאים למסע מחקרי אודות אורגניזמים שלמים. באופן זה, רוכשים הסטודנטים הבנה בנוגע לאופן שבו מופיעות מחלות ולדרכי הפיתוח של תרופות והשיפור של תוצרת חקלאית. הלימודים כוללים גם נושאים בביולוגיה וכימיה של גוף האדם ונושאים בביוטכנולוגיה.

 

נושאי הלימוד

 

  • תרופות אנטי סרטניות
  • חומרי הדברה מתוחכמים
  • נוגדי חימצון
  • ביוכימיה של מחלות שונות
  • ניורוביוכימיה
  • תהליכים מולקולריים במוח
  • חומרים פלסטיים
  • ניתוח בעלי חיים לצורכי למידה
  • אנליזה מולקולרית
  • תהליכי בקרת סינתזת חלבונים
  • טכנולוגיות למניעת זיהום סביבתי
  • ביוכימיה של הראייה
  • פולימרים טבעיים ושימושם בביוטכנולוגיה
  • ועוד

 

היכן לומדים?

 

  • האוניברסיטה העברית - מציעה במסגרת הפקולטה לחקלאות שלה לימודי ביוכימיה ומדעי המזון. ניתן ללמוד במסלול דו חוגי עם חטיבה בתחום האגרואינפורמטיקה. מסלול דו חוגי נוסף הוא עם תכנית אמירים למצטיינים במדעי החקלאות. סטודנטים מצטיינים נבחרים יכולים לקחת חלק בתרגיל מחקר במעבדה בהנחייה של איש סגל.

 

  • הטכניון - התכנית לביוכימיה מולקולרית של הטכניון משותפת לפקולטה לכימיה ולביולוגיה. הסטודנטים לומדים קורסים משתי הפקולטות, בסמסטרים הראשונים רוכשים בסיס נרחב במדעים שונים ובסמסטרים הבאים מעמיקים את הידע בביולוגיה ובכימיה וגם מתנסים במעבדות ורוכשים ניסיון פרקטי.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

ציוני הסף לקבלה ללימודי ביוכימיה לתואר ראשון במוסדות הלימוד משתנים ממוסד אחד למשנהו. חלק מן המוסדות שמים דגש על רמת לימוד גבוהה במקצועות הריאליים לבגרות. אחרים דורשים ממוצע בגרות כללי גבוה (מעל 11). בכל מקרה, מועמדים מתקבלים על סמך שקלול של ממוצע הבגרות יחד עם הציון בבחינה הפסיכומטרית. יחד עם זאת, דרישות הקבלה משתנות משנה לשנה, ויש לבדוק אותן תמיד באמצעות התקשרות עם מוסד הלימודים.

 

ביוכימיה ללא פסיכומטרי


בחלק מן המוסדות יכולים מועמדים להתקבל ללימודים ללא פסיכומטרי. מועמדים אלה מתקבלים בדרך כלל לפי ממוצע בגרויות גבוה במיוחד, תוך שימת דגש על המרכיבים הכמותיים בבגרויות. לעיתים יש צורך לעבור גם בחינות סיווג במתמטיקה ובמקצועות מדעיים נוספים כחלק מתנאי הקבלה במסלול זה. מועמדים המתקבלים ללא פסיכומטרי נדרשים להציג ציון סיווג באנגלית, כגון באמצעות היבחנות בבחינת אמי"ר.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

בתום הלימודים לתואר ראשון בביוכימיה יוכלו הבוגרים להשתלב בתעשיות המזון, התרופות, החקלאות, הביטחון, הביוטכנולוגיה והפטרוכימיה בתפקידי פיתוח ומחקר ובתהליכי בקרה. בנוסף, הבוגרים יוכלו להמשיך וללמוד לתארים מתקדמים ולמחקר, ואף לעסוק בהוראת מדעי הטבע בבתי הספר התיכוניים או באקדמיה (לשם כך יש להשלים תעודת הוראה במסגרת נפרדת).

 

ענף הביוכימיה נמצא כיום בהתפתחות גדולה, והמחקר והפיתוח העושים שימוש במידע מדיסציפלינה זו הם רבים. השפעותיו ניכרות בתחומי הרפואה והחקלאות ובתעשיות עתירות ידע. בהתאם, בוגרי המסלולים השונים יוכלו אף להשתלב במחקר קליני במחלקות הקיימות בבתי חולים שונים בארץ ובעולם, ולסייע בפיתוח נוסף וממוקד של השימוש בתרופות ושל שיפור איכות חיי האדם.


שכר - כמה מרוויחים בתחום?

 

שכר בתחום זה משתנה בהתאם לתפקיד, לסוג הארגון וגודלו ולקריטריונים נוספים כגון היקף משרה והשכלה קודמת. עובדי מעבדות בענף זה מתחילים בדרך כלל ממשכורת שבין 10,000 - 11,000 שקלים לחודש. מהנדסים בתחום זה מתחילים משכר של כ - 11,000 שקלים לחודש ולאחר מספר שנות וותק עולה השכר לטווח שבין 12,000 - 15,000 שקלים בממוצע. עובדים וותיקים ומנוסים יותר, שברשותם תארים מתקדמים, יכולים להגיע לשכר גבוה אף יותר.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר ראשון בביוכימיה?

רוצה לדעת יותר על תואר ראשון בביוכימיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר ראשון בביוכימיה
שאלות הגולשים בנושא
לימודי ביוכימיה ומזון או מדעי החיים והרפואה?
לימודי ביוכימיה ומדעי המזון - היצע בשוק
לימודי תואר ראשון בביוכימיה ומדעי המזון
לימודי ביוכימיה ברחובות או ביוטכנולוגיה בבר אילן?
תנאי קבלה ללימודי ביוכימיה
לימודי ביוכימיה באוניברסיטה במרכז הארץ