רוצה פרטים על הנדסאי קירור ומיזוג אויר?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי הנדסאי קירור ומיזוג אויר, מה לומדים ואיפה? איך מתקבלים? כמה מרוויחים?

רוצה לדעת על הנדסאי קירור ומיזוג אויר? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי הנדסאי קירור ומיזוג אוויר

  

מרבית הפרויקטים ההנדסאים כוללים בדרך זו או אחרת תחומים הנוגעים להנדסת הקירור ומיזוג האוויר. מדובר בתחום העוסק בין השאר בקירור וחימום של מוצרים ביתיים (כגון מזגנים, דודי שמש ומקררים) ונוגע גם בענף התעשייתי (איזון ובקרה על חום מכונות במפעלים או מוצרים בתעשייה הצבאית).

 

כמו כן, בדומה לענפי טכנולוגיה נוספים, גם הנדסת קירור ומיזוג אוויר התקדמה רבות במהלך עשרים השנים האחרונות. הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הולידו את הצורך באנשי מקצוע מיומנים אשר יודעים לפתח ולתת מענה לאתגרים המציב עולם טכנולוגי זה.

 

בהתאם לעלייה המתמדת בהתפתחות הטכנולוגית בענף הקירור ומיזוג האוויר, עולה גם הביקוש לבעלי תעודת הנדסאי קירור ומיזוג אויר מדופלמים בחברות ומפעלים. כמו כן, מדובר במקצוע המוכר על ידי משרד התמ"ת והמכון הישראלי להכשרה בטכנולוגיה ומדע (המה"ט).

 

מה לומדים במסגרת תוכנית זו?

 

ייחודם של לימודי הנדסאי הינו בהכשרה של סטודנטים בענפי ההנדסה השונים, תוך ראייה מעשית ותיאורטית כאחד. מדובר בתוכניות לימוד אשר בוגריהם זוכים לתעודת הנדסאי מדופלם המוכרת על ידי משרד התמ"ת. הסטודנטים בתוכנית נחשפים במהלך לימודיהם גם לגוון המעשי של התחום תוך שימוש במעבדות שונות ומאובזרות.

 

מעבדות לאוטומציה, לתכנון ממוחשב, לתרמודינמיקה ולבקרים מתוכנתים הן רק חלק מרשימת המעבדות הקיימות במגמות הלימוד להנדסאי קירור ומיזוג אוויר. כמו כן, היות ועסקינן בלימודים פרקטיים מוכוונים תעשייה, בוגרי מסלולים אלו משתלבים במהרה בשוק העבודה עם קבלת התעודה.

 

לימודי תעודה אלו בתחום הנדסאי קירור ומיזוג אוויר כוללים מגוון מרתק של נושאים כגון פיקוד ובקרה, מיתוג, אנגלית טכנית, תורת הקירור, טכניקות המיזוג, אלקטרוניקה תעשייתית, תורת החשמל, מתקני חשמל ותפעולם, תרמודינאמיקה, מערכות הידראוליות ועוד.

 

הסטודנטים בתוכנית נחשפים במהלך לימודיהם גם לגוון הפרקטי והמעשי של התחום. בתום הלימודים, משתלבים הסטודנטים בתפקידים רבים ומגוונים בתעשייה ובמשק.

 

היכן לומדים?

 

מכללות ומוסדות רבים מפעילות תוכניות ללימודי הנדסאי קירור ומיזוג אוויר. בין המוסדות השונים ניתן למנות את: 

  

  • מכללת אורט סינגאלובסקי (תל אביב) - סטודנטים במסלול של מכללת אורט סינגאלובסקי בתל אביב רוכשים שלל כלים להתקנה ותחזוקה של מערכות קירור מתקדמות.

 

  • מכללת אורט ירושלים - ניתן להשתתף במכללה במסלול שהיקפו כ - 2,176 שעות לימוד. הלימודים במסלול מכינים לקראת בחינות ההסמכה מטעם מה"ט.

 

  • המכללה הטכנולוגית באר שבע - במכללה הטכנולוגית באר שבע אפשר ללמוד במסלול יום או במסלול ערב במסגרת לימודי הנדסאי קירור ומיזוג אוויר.

  

מה הם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה נקבעים על ידי מה"ט, יש לעמוד באחת הדרישות הבאות:

  • תעודת בגרות מלאה
  • או - בגרות חלקית ובה ציון עובר באנגלית ברמת 3 יחידות, מתמטיקה ברמת 3 יחידות ועברית ברמת 2 יחידות לימוד.
  • או - מכינה להנדסאים (מכינה טכנולוגית) המוכרת על ידי מה"ט
     

כמה זמן נמשכים הלימודים?

 

לימודי הנדסאי, בניגוד ללימודי הנדסה (הנמשכים ארבע שנים), אורכות בד"כ כארבעה סמסטרים רצופים ומתקיימים במסלול יום.

 

כמו כן, במוסדות לימוד רבים מציעים תכנית לימודי ערב (מסלול משולב), שהיקפה שישה סמסטרים, שבה לומדים במספר ערבים במהלך השבוע ובימי שישי בשעות הבוקר.

 

מהו שכר הלימוד?

 

שכר הלימוד אחיד בכל המכללות הטכנולוגיות והוא נקבע מדי שנה על ידי מה"ט (הסכום משתנה משנה לשנה). נכון לשנת תשפ"ב שכר הלימוד במסלול יום הוא 7,150 שקלים לשנה. במסלול ערב, שכר הלימוד הוא 5,876 שקלים לכל אחת משנות הלימוד ( א - ג).

 

חיילים משוחררים העומדים בתנאים יכולים לקבל הנחה בשכר הלימוד הבסיסי לשנתיים הראשונות, עד חמש שנים ממועד השחרור.
 

מיהו הגוף המפקח?

 

מוסדות הלימוד נמצאים תחת הפיקוח של מה"ט השייך למשרד התמ"ת.

 

מה הן אפשרויות התעסוקה?

 

בוגרים אשר מסיימים בהצלחה לימודי הנדסאי קירור ומיזוג אוויר זוכים לקבל בתום לימודיהם, בנוסף לתעודת ההנדסאי המדופלם, גם הסמכה כחשמלאי מוסמך (תעודה זו מתקבלת לאחר שבוגר הלימודים מוכיח שלוש שנות ניסיון בתחום). תעודות אלו מעניקות לבוגרים מקצוע המוכר על ידי התקנות הציבוריות ומשרד התמ"ת.

 

בנוסף, היות והליכי קירור ומיזוג הינם נפוצים בקרב ענפי תעשיה שונים, הבוגרים משתלבים לא אחת בעמדות מפתח במשק הישראלי ובתעשייה הפרטית והצבאית: החל מתכנון של מערכות קירור ומיזוג אוויר, שרות ותחזוקת ציוד, שיווק והפצה של ציוד ומכשור, פיקוח על הקמת מערכות, ביצוע עבודות חשמל וכלה בעבודה בתחומי הבקרה והאוטומציה של מערכות קירור ומיזוג אוויר. זאת ועוד, בוגרי מסלול זה יכולים לפנות לקריירה עצמאית בתור טכנאי או כמומחים להנדסת חום וקור.

 

מקומות התעסוקה שקולטים אליהם את בוגרי המגמה כוללים את חברת החשמל, אינטל, אלקטרה, תדיראן, רפא"ל ועוד.

 

שכר - כמה מרווחים?


שכר הנדסאים בתחילת הדרך המקצועית בתחום זה נע בין 7,000 - 8,500 שקלים לחודש. עובדים בעלי מספר שנות ותק יכולים להגיע לשכר גבוה יותר שנע בין 9,000 - 12,000 שקלים לחודש בממוצע. רמות השכר מושפעות מגורמים נוספים כגון גודל הארגון, עבודה בסקטור הציבורי מול הפרטי, מיקום, היקף משרה, הסמכות נוספות שיש בידי העובדים ועוד.
 

מה הן האפשרויות ללימודי המשך בתחום?

 

לא קיים מסלול לתואר ראשון בהנדסת קירור ומיזוג אוויר, אולם, הנדסאי קירור ומיזוג אוויר יכולים להמשיך ללימודי תואר ראשון בתחומי הנדסה אחרים ולקבל הקלות ופטורים בשל הקורסים שנלמדו במסגרת לימודי ההנדסאי.

 

מה ההבדל בין טכנאי מיזוג אוויר להנדסאי קירור ומיזוג?

 

ההבדל בין טכנאי מיזוג אוויר והנדסאי קירור ומיזוג מתבטא הן בתוכנית הלימודים והן במהות התפקיד.


טכנאי קירור ומיזוג אוויר אמון על איתור ותיקון תקלות במזגנים ובמקררים ביתיים. לעומתו, הנדסאי קירור ומיזוג אחראי לתכנן, לתפעל ולהתקין מערכות קירור ומיזוג משוכללות.

 

כמו כן, מסלול הלימודים להכשרת טכנאי מיזוג וקירור נמשך כשמונה חודשים והכשרה לדיפלומת הנדסאי קירור ומיזוג אוויר אורכת כשנתיים עד שלוש שנים, כשבסופן מקבלים הזכאים תעודת חשמלאי מוסמך ותעודה של הנדסאי קירור ומיזוג.

 

לסיכום, מערכות הקירור ומיזוג האוויר שמיוצרות היום הן בעלות אופי טכנולוגי מתקדם ולפיכך נדרש ידע רב בתכנון, בהפעלה ובתחזוקה שלהן. השינויים האקלימיים, ההתחממות הגלובאלית והרגלי חיינו הביאו לכך שמערכות אלו מצויות בכל מקום; החל מדירות פרטיות, מבנים ציבוריים, מפעלים, ועד מחסנים וכלי תחבורה.

 

כמו כן, אחסון והובלה של מזון קפוא ותהליכי ייצור מבוססי טכנולוגיה משלבים גם הם מערכות קירור ומיזוג אוויר משוכללות. השימוש הנרחב במערכות אלה ומורכבותן הטכנולוגית הביאו לכך שלימודי הנדסאי קירור ומיזוג אוויר הינו מקצוע מבוקש יותר מתמיד.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הנדסאי קירור ומיזוג אויר?

רוצה לדעת יותר על הנדסאי קירור ומיזוג אויר?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
מה ההבדל בין הנדסאי חשמל לבין הנדסאי קירור ומיזוג אוויר
לימודי הנדסאי קירור ומיזוג אוויר במכללת עתיד
הנדסאי קירור ומיזוג אוויר - האם יש דרישה בשוק?
האם קיים מסלול הנדסאי קירור ומיזוג?