רוצה פרטים על לימודי טכנולוגית מזון?

שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי טכנולוג מזון

רוצה לדעת על ההטבות שניתן לקבל בעקבות הקורונה? רוצה לדעת על לימודי טכנולוגית מזון? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות. השוואת מחירים, מלגות, תנאי קבלה, מסלולים וכו'. רוצה לדעת מה טוב בשבילך? רוצה לקבל החלטה? אנחנו בקשר עם מאות מוסדות לימוד המציגים אלפי מסלולי לימוד שונים.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי טכנולוגית מזון


תחום הפודטק (Food-Tech) חווה בעשור האחרון פריחה משמעותית בארץ, כאשר חברות ישראליות רבות פורצות בשוק הגלובלי ומציגות פיתוחים חדשניים. בארץ גם פועלים לא מעט מכוני מחקר ופיתוח בתחום, שמהם מגיעים המוצרים של מחר.


בתעשייה זו עוסקים היום בשאלות משמעותיות רבות נוספות כגון כיצד לשפר את הערך התזונתי של מוצרים, כיצד לפתח מקורות חלבון אלטרנטיביים שאינם מן החי, כיצד להתאים את התזונה אישית לכל אחת ואחד מאיתנו ועוד. בין בעלי התפקידים שלהם תפקיד חשוב במענה על אותן שאלות, נכללים טכנולוגים של מזון. אלה הם מומחים שאחראיים בין היתר על תכנון מוצרים חדשים ועל פיקוח על איכותם. בענף דינמי וצומח זה, עומדות בפניהם מגוון אפשרויות תעסוקה ויכולת לתרום לעיצוב פני העתיד של ענף חשוב לתעשייה הישראלית.

 

על התפקיד


טכנולוג מזון הוא בעל מקצוע שאחראי על תכנון וייצור של מוצרים. אנשי מקצוע אלה נוגעים למכלול השלבים של פיתוח אותם מוצרים, החל מתכנון מוקדם, דרך בחירה של חומר הגלם המיטבי, דרך העבודה בפס הייצור ועד לאריזה, אחסון ושיווק. הם פועלים במסגרת צוות רב משתתפים שכולל מהנדסים, מפקחים, מנהלי איכות, עובדי ייצור, מנהלים ועוד. הם יכולים לפעול במסגרת מפעלים, מוסדות מחקר, מעבדות, חברות שיווק וכן בבתי עסק ומטבחים בתפקידי ייעוץ ובקרה.


המטרה המרכזית של אנשי מקצוע אלה היא לוודא כי המוצרים החדשים היוצאים אל השוק, וכן אלה הקיימים, הם בעלי ערך תזונתי גבוה, איכותיים ומשתלמים. כדי לבצע את תפקידם עליהם לשלוט הן בכלים טכנולוגיים מתקדמים והן בידע נרחב במדעים השונים, לרבות ביולוגיה, כימיה, פיזיקה ועוד. במסגרת התפקיד עליהם גם לשלוט בנהלי בטיחות ובתקני האיכות המחמירים של משרד הבריאות בכל הנוגע לתזונה ולעיתים הם אחראיים על ליווי של חברה או מפעל בדרך לקבלת תקנים נדרשים. לתפקיד גם פן כלכלי וניהולי חשוב, שכן העובדים נדרשים לוודא כי המוצרים תואמים לדרישות המפעל מבחינת עלות ויעילות.

 

מסלולי הכשרה אפשריים


קיימים כיום מספר מסלולי לימודים, לתואר ראשון או לדיפלומת הנדסאים, המאפשרים לבוגרים להשתלב בתפקידי טכנולוג בתעשייה. לכל אחד מהם דגש אחר ונושאי לימוד שונים, אולם בכולם עוסקים בהיבטים תעשייתיים ותכנוניים הנוגעים לתעשיית הפודטק.


לימודי מדעי המזון: לימודי מדעי המזון משתייכים למקצועות המדעיים ובהם לומדים על תהליכי ייצור של מוצרים ומשקאות. הסטודנטים רוכשים קשת רחבה של כלים הנוגעים לכל שלבי הפיתוח של מוצרים חדשים, החל מהתכנון הראשוני, דרך עיבוד חומרי גלם וייצור ועד לאריזה ושיווק לצרכנים. בתום המסלול ניתן להשתלב בתפקידי טכנולוג ובעוד מגוון תפקידים במחקר ופיתוח, במעבדות, בתחום התקינה, בפיתוח של שירותים, בתכנון מוצרים ועוד.

 

לימודי הנדסת מזון: בלימודי הנדסת מזון הסטודנטים לומדים על היבטים הנדסיים הנוגעים לתעשיית הפודטק, לרבות פיתוח מוצרים, תכנון ובקרה על תהליכי הייצור, הוספת רכיבים תזונתיים לשיפור מוצרים ועוד. הסטודנטים עוסקים גם בהיבטים כלכליים וניהוליים של תעשייה זו.

 

הנדסאי כימיה - התמחות פודטק: אלה הם לימודים לדיפלומת הנדסאי (ולא לתואר ראשון), שבהם מקבלים הכשרה בתהליכים טכנולוגיים ומעבדתיים הנוגעים לתעשיית הפודטק, לרבות ביצוע אנליזות וניתוח כימי למוצרים ולחומרי גלם. בתום התכנית להנדסאי כימיה ופודטק ניתן להשתלב בתפקידי טכנולוג בפיתוח מוצרים, בקווי ייצור, באבטחת איכות ובשיווק. הבוגרים לרוב משתלבים במפעלים, חברות ביוטק וחברות בתחום תוספי התזונה.

 

תכנית הלימודים


תכני הלימוד משתנים ממסלול למסלול, אולם בכולם מתמקדים הסטודנטים בתהליכי פיתוח ועיבוד של מוצרי מזון. בתחילת הלימודים לרוב נלמדים מושגי יסוד מעולם המדעים כגון ביולוגיה, כימיה, ביוטכנולוגיה ועוד בהמשך לומדים על עקרונות טכנולוגיים מתקדמים, על שיטות לניתוח ואנליזה ועל תכונות של חומרי גלם שונים. נלמדים תהליכי הייצור והפיתוח של מגוון סוגי מוצרים לרבות מוצרי חלב, משקאות, מאפים, תוספי תזונה ועוד.


בהמשך הסטודנטים מתוודעים גם לתהליכי הפיתוח של מוצרים חדשים, החל מתכנון מוקדם, דרך עיבוד של חומרי גלם ועד לקבלת מוצר מוגמר שניתן לשווק לצרכנים. נלמדים גם תהליכי פיתוחם של מוצרים מיוחדים כגון מוצרים לתינוקות, מוצרים בעלי חיי מדף ארוכים במיוחד, מוצרים מועשרים בחומרים מזינים ועוד.


כמו כן, הם בוחנים סוגיות הנוגעות לתפעול וניהול בתעשייה זו. בין היתר נבחנים מושגים חשובים באיכות ובקרת איכות במפעלים ובפס הייצור ונסקרים תהליכי הבקרה והתקנים המחמירים הנדרשים בענף. הסטודנטים גם רוכשים ידע שיווקי, ניהולי וכלכלי הנדרש מאנשי המקצוע.

 

מתכונת הלימוד


אורך הלימודים נע בין שלוש שנים לבין כארבע שנים למסלולים בתחום ההנדסה.


התכניות כוללות הן קורסים עיוניים והן קורסים מעשיים שבהם הסטודנטים מתנסים במעבדות. במעבדה ניתן להכיר מכשור מתקדם ולהתנסות הלכה למעשה בביצוע אנליזה על חומרים שונים. לעיתים מתקיימים גם סיורים לימודיים במפעלים וחברות בתעשייה. לקראת סיום הלימודים עורכים פרויקט גמר שבו חוקרים מוצרים קיימים ואף מפתחים מוצרים חדשים ומקוריים, אותם מציגים בדרך כלל בתערוכה בפני בכירים מן התעשייה. לעיתים מוצרים אלה הופכים למוצרי מדף ומשווקים לצרכנים.

 

תעודה


סוג התואר או הדיפלומה המוענקים לבוגרים משתנה ממסלול למסלול. בחלק מן המקרים מקבלים תואר ראשון במדעי המזון, במקרים אחרים מוענקים תארים בתחום החקלאות או הנדסה.


במסלול הנדסאים מקבלים הבוגרים דיפלומת הנדסאי כימיה, המוענקת על ידי מה"ט. בוגרי לימודי ההנדסאי יכולים להמשיך גם לתואר ראשון, בכפוף לעמידה בכל חובות הקבלה ולמעבר קורסי השלמה במקרה הצורך.

 

מוסדות

 

המכללה האקדמית תל חי (אצבע הגליל - צפון): במכללה נערכים לימודי מדעי המזון שאורכם שלוש שנים והם נערכים במתכונת חד חוגית. בתואר משולבים תרגולים ופרויקטים במעבדות תוך השתתפות בקורס שבו מפתחים מוצר מזון חדש ומציגים אותו בפני מומחים מן התעשייה. הסטודנטים גם יכולים להשתלב במהלך התואר בעבודה בחברות בתחום המזון וכך לצבור ניסיון פרקטי. ישנה אפשרות לשלב את התואר עם לימודי מדעי התזונה במסלול שאורכו ארבע שנים, המכשיר גם תזונאים קליניים. כמו כן, באפשרות הבוגרים להמשיך לתואר שני בביוטכנולוגיה במוסד הלימוד.


האוניברסיטה העברית – הפקולטה לחקלאות (רחובות): סטודנטים בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית יכולים ללמוד במסלול ביוכימיה ומדעי המזון, תכנית שבה משולבים קורסים בתחום טכנולוגיית המזון יחד עם קורסים מענפי המדעים ותחום התזונה. בסיום התכנית מקבלים תואר "בוגר מדעי החקלאות". ניתן ללמוד בחטיבת לימוד בתחום הארגו – ביואינפורמטיקה שבו משולבים כלים במדעי המחשב ומתמטיקה. קיימת גם אפשרות ללמוד בתכנית "אמירים" למצטיינים, מסלול שבו משלבים מספר חוגים ממדעי הרוח והמדעים.


הטכניון (חיפה): בטכניון נערכת תכנית לימודי הנדסת ביוטכנולוגיה ומזון. זהו מסלול ארבע שנתי שבוגריו מקבלים את התואר מהנדס. במסלול מקבלים הכשרה כמהנדסים הן בענף הביוטק והן בתחום הפודטק. כעבור כשנתיים הסטודנטים יכולים לבחור במסלול התמחות הנדסת מזון, שבו נלמדים היבטים בטכנולוגיה, אריזה, תכנון של מפעלים, וסוגיות באיכות וכלכלה הנוגעים לענף. קיימת גם תכנית מצטיינים בתחום ששמה "רימונים", היא מיועדת לקבוצה מצומצמת של מצטיינים המיועדים להמשיך לתארים מתקדמים ולמחקר.


תל חי הנדסאים (אצבע הגליל - צפון): במוסד הלימוד מתקיימים לימודי הנדסאי כימיה עם התמחות פודטק. יש להדגיש כי זהו אינו מסלול לתואר ראשון אלא לדיפלומת הנדסאי. במסלול זה מתמקדים בכלים טכנולוגיים שאותם מיישמים בתעשיית המזון. הכשרה זו מאפשרת עבודה כטכנולוג מזון במפעלים וחברות, כאשר הבוגרים יכולים להמשיך גם לתואר ראשון בתחומים רלוונטיים.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי טכנולוגית מזון?

רוצה לדעת יותר על לימודי טכנולוגית מזון?

רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור

מוסדות לימוד לימודי טכנולוגית מזון

חוות דעת של סטודנטים: מדעים

התקבלו 392 דירוגים בציון ממוצע 4.0 מתוך 5

טיפים ממומחים בנושא מדעים

פרופ` כרמית לוי
פרופסור כרמית לוי מאמינה שבעולם המחקר המדעי יש מגוון של אפשרויות וגם סיפוק רב. "מדע זה תחום מדהים. זה לצאת למסע ולהגיע לראש הר ולדעת שאת הראשונה בעולם שהגעת למקום הזה. זה הגילוי שלך. כשהוא מתפרסם במאמר מדעי תחושת הסיפוק אדירה."
"בדרך לשם יש הרבה עבודה קשה... חשוב לדעת לחשוב מחוץ לקופסה ולגלות יצירתיות ועוצמה אישית. צריך גם המון מוטיבציה שמהווה מנוע פנימי לתהליך."
פרופ` כרמית לוי
חוקרת סרטן ישראלית
ד"ר ליאת יקיר
"למי שנמצאים בתחילת דרכם, יקיר ממליצה לשלב בין ביולוגיה, גנטיקה ומדעי המוח לבין מדעי המחשב. "כיום, גם הביולוגיה זקוקה לכוח מחשוב אדיר כדי לעשות מחקרים. גנטיקה עושים במחשב היום, בעיקר גנומיקה, השוואה בין רצפים, וביואינפורמטיקה."
ד"ר ליאת יקיר
ביולוגית, בוגרת המחלקה לגנטיקה מולקולרית במכון ויצמן למדע
Whatsapp Whatsapp