רוצה פרטים על תואר שני בהוראת מדעים לעל יסודי?

שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בהוראת מדעים לגילאי על יסודי

מחפש/ת מידע על לימודים? תואר שני בהוראת מדעים לעל יסודי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות. השוואת מחירים, מלגות, תנאי קבלה, מסלולים וכו'. רוצה לדעת מה טוב בשבילך? רוצה לקבל החלטה? אנחנו בקשר עם מאות מוסדות לימוד המציגים אלפי מסלולי לימוד שונים.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בהוראת מדעים בבתי ספר על יסודיים


ההתפתחויות והחידושים בתחום החינוך לא פסחו על הוראת המדעים: כיום, ידוע לנו הרבה יותר על דרכים ללמידה אפקטיבית, התאמת אסטרטגיות חינוכיות לאוכלוסיות שונות, ועל המאפיינים של הלמידה בכל קבוצת גיל – ועל היישומים של כל אלו בתחומי המדעים השונים.


על כן, רבים אנשי החינוך שבוחרים להמשיך ולהתמקצע בתכניות לתואר שני בהוראת מדעים. תכניות אלו מוצעות במכללות ובאוניברסיטאות ברחבי הארץ, ובמהלכן הסטודנטים מקבלים ידע עדכני על דרכי הוראה חדשניות, ולהכניס לעבודתם אסטרטגיות יצירתיות וטכנולוגיות ללמידה.


ההשתתפות בתואר שני בחינוך בהתמחות זו מיועדת לאנשי חינוך בעלי השכלה מדעית, שרוצים להתקדם בקריירה, לרכוש הבנה וידע מקצועיים שיכולים לסייע להם להתפתח מקצועית, וכן למי שרוצים להתמחות בחקר התחום.


תכנית הלימודים


התכנית כוללת תכנים כלליים בלימודי הוראה, במהלכם הסטודנטים מפתחים את יכולותיהם הדידקטיות והפדגוגיות, הכשרה והעמקה בהוראת מדעים, וכן הרחבה דיסצפלינרית בתחומים הרלבנטיים; ניתן להשתתף באחת מ – 4 המגמות המוצעות במסגרת התכנית: כימיה, מתמטיקה, פיזיקה, וביולוגיה.


מטרת הלימודים להכשיר אנשי חינוך ולפתח אותם מבחינה מקצועית, ולהקנות להם הבנה מתודולוגית, שיטות הערכת התלמידים, וכן אסטרטגיות הוראה חדשניות וטכנולוגיות. כמו כן, הסטודנטים מקבלים היכרות עם מחקר איכותני וכמותי בחינוך, ועם סוגיות חברתיות מרכזיות המאפיינות את מערכת החינוך בישראל.


במהלך לימודי ההתמחות בדיספצלינה, הסטודנטים רוכשים מיומנויות ומתודולוגיות המאפשרות להם להעשיר את ארגז הכלים המקצועי שלהם, תוך התמקדות בהיבטים המרכזיים של הוראת גילאי העל יסודי.


מתכונת הלימודים


הלימודים בתואר נמשכים בין שנתיים לשלוש, כאשר חלק מהסטודנטים נדרשים להשתתף בקורסי השלמה, בהתאם לרקע האקדמי שלהם. ברוב מוסדות הלימוד, המפגשים נערכים פעם או פעמיים בשבוע, על מנת להקל על השילוב של הלימודים עם עבודה או עם הורות.


כמו כן, בחלק מהתכניות נכללים גם קורסים מקוונים, וכן עבודת גמר במהלכה מיישמים את הידע הנלמד במסגרת התואר. סך הקורסים, הסדנאות והסמינריונים בהם משתתפים הסטודנטים הוא כ – 52 נקודות זכות.


בחלק ממוסדות הלימוד ניתן לבחור בין מסלול מחקרי לתואר שני עם תזה או לחילופין מסלול עיוני. בחלק מהם מוצע מסלול עיוני בלבד: המסלול העיוני אינו כולל עבודת תזה. מומלץ לוודא זאת בעת בחירת מוסד הלימודים, שכן מי שרוצים להמשיך לדוקטורט נדרשים להשלים כתיבת תזה.


בלימודים שמים דגש על הפן המעשי והקניית כלים יישומיים לסטודנטים, ועל כן ברוב מוסדות הלימוד הסטודנטים נדרשים להגיש מטלות שונות לאורך התואר, ולפחות שתי עבודות סמינריוניות. מי שכותבים תזה נדרשים להגיש הצעת מחקר ולמצוא מנחה מבין אנשי הסגל, שמסכים ללוות את כתיבת עבודה זו.


במסלול העיוני, על הסטודנטים להשלים יותר קורסים, וכן לעמוד בבחינת גמר עם סיום לימודיהם, או להגיש עבודה מסכמת, נוסף על הסמינריוניות.


נושאי הלימוד

 

  • סוגיות בהדרכת מורים
  • הערכת תהליכים ותוצרים
  • העמקה בתכני כל דיסצפלינה
  • מחקרים בהוראה ויישומם בכיתה
  • שיטות מחקר איכותניות וכמותיות
  • תכנון, בנייה והערכת של יחידות לימוד
  • מיומנויות פדגוגיות ודידקטיות בהוראת מדעים
  • ועוד


מוסדות לימוד אפשריים


קיימים מספר מוסדות לימוד בהם מוצעות תכניות לתואר שני בהתמחות זו, לגילאי העל יסודי. בין היתר, נמנים:


המכללה האקדמית לחינוך אורנים (טבעון): במכללה זו ניתן להשתתף בתואר שני בהוראת מדעים לגילאי על יסודי, במהלכו הסטודנטים רוכשים כלים לניהול סביבות למידה, וכן לוקחים חלק בקורסים מתודולוגיים המבוססים על גישת ההוראה הקונסטרוקטיבית. בתכנית הלימודים מושם דגש רב על רכישת ידע מחקרי ואסטרטגיות הוראה יצירתיות וטכנולוגיות.


הלימודים נמשכים כשנתיים, כאשר יש אופציה להאריך אותם לשלוש שנים, והיקפם כ – 52 נקודות זכות. בסיומם, הסטודנטים נדרשים להגיש עבודת גמר יישומית.


אוניברסיטת תל אביב: באוניברסיטה מוצעת תכנית לתואר שני בהוראת מדעים וטכנולוגיה, במסגרתה הסטודנטים עוסקים במחקר חינוכי ומפתחים את יכולות החשיבה הביקורתית שלהם, את כישורי ההוראה והלמידה, וגם מיומנויות ואסטרטגיות הוראה לאוכלוסיות בעלי לקויות למידה או צרכים מיוחדים אחרים, כולל בחינוך המיוחד.


העמקת ידיעותיהם המדעיות של המורים נעשית בשיתוף פעולה עם הפקולטות הרלבנטיות לכל התמחות – למשל, הפקולטה למדעים מדויקים או הפקולטה להנדסה.


רכז תת ההתמחות במדעים לגילאי על יסודי הוא דוקטור למיקרוביולוגיה שעוסק מזה שנים במחקר נושאים וסוגיות בחינוך מדעי, ובפרט מחקר קוגניטיבי ומתחומי חקר המוח על זמן תהליכי חשיבה של תלמידים, התפתחותם הקוגניטיבית, ועוד.


תואר שני M.Teach. במדעים


עבור אקדמאים בעלי תואר ראשון שאין ברשותם תעודת הוראה, קיימת האפשרות להשתתף בלימודים בתוכניות לתואר שני כמו M.Teach, ולבחור בהתמחות מדעים, המוצעים במגוון מוסדות לימוד ברחבי הארץ.


תכנית ייעודית זו מהווה בפועל הסבת אקדמאים לתחום החינוך, ומתאים למי שרוצים לקבל הן תואר שני בתחום החינוך המדעי והן תעודת הוראה לגילאי העל יסודי. משך התכנית הוא כשנתיים, והיא כוללת התנסות מעשית בבתי ספר תוך קבלת ליווי מאנשי מקצוע.


מי שהתואר הראשון שלהם אינו מתחום מדעי, נדרשים לרוב בלימודי השלמה, מה שמאריך את משך הלימודים בתכנית.


תואר שני בהוראת מדעים


קיימות מכללות ואוניברסיטאות אשר בהן מוצעים לימודי תואר שני בהוראת מדעים לכלל הגילאים - ללא ההתמחות והדגש על חינוך בבתי ספר על יסודיים. תכניות הלימוד ברבים ממוסדות לימוד אלו משלבות חיזוק מיומנויות דידקטיקה ופדגוגיה בתחום המדעים, כולל שילוב טכנולוגיות ויצירתיות בלמידה, וכן העמקה מחקרית בנושאים הדיסצפלינריים הנלמדים.


תנאי קבלה


יכולים להתקבל לתואר שני זה, מי שיש ברשותם תואר ראשון וכן תעודת הוראה לגילאי על יסודי במדע וטכנולוגיה, או לחילופין תעודת הוראה באחד מהתחומים הבאים: מתמטיקה, פיזיקה, ביולוגיה או כימיה.


בחלק מתכניות הלימוד, תנאי הקבלה לתואר השני בחינוך כוללים דרישות הקדם או דרישות להשתתפות בקורסי השלמה. כך למשל, בין הדרישות יכולות להיכלל השתתפות בקורס מקוון העוסק בכתיבה אקדמית, או השלמות בהתאם לרקע האקדמי של המועמד.


תעודה


מי שמסיימים את הלימודים בהצלחה, זכאים לתואר שני בחינוך M.Ed. בהתמחות הוראת מדעים בבתי ספר על יסודיים.


אפשרויות תעסוקה


מלבד הרחבת ההבנה המקצועית שאותה רוכשים מוסמכי תואר שני זה, הם גם פותחים לעצמם אפיקים לקידום הקריירה: הם יכולים להתקדם למשרות ניהוליות במערכת החינוך ובמחלקות החינוך של רשויות מקומיות, וכן לרכז מקצועית את תחומי הוראת המדעים במסגרות החינוכיות בהן הם פועלים.


מעבר לכך, סיום תואר שני מאפשר למורים לעלות בדרגות השכר שלהם.


מי שרוצים להעמיק במחקר, יכולים להשתלב בלימודי דוקטורט בחינוך במוסדות אקדמיים בארץ ובחו"ל, לאחר סיום לימודי התואר השני. יש לשים לב, שמי שהתואר השני שלהם אינו כולל כתיבת תזה, נדרשים להשתתף בלימודי השלמה כדי להתקבל ללימודי דוקטורט.


דוקטורט בתחום יכול לסייע לפתח קריירה אקדמית, אך גם לעלות עוד יותר בדרגות השכר במשרד החינוך.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בהוראת מדעים לעל יסודי?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בהוראת מדעים לעל יסודי?

רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור

מוסדות לימוד תואר שני בהוראת מדעים לעל יסודי

חוות דעת של סטודנטים: תואר שני בחינוך

התקבלו 335 דירוגים בציון ממוצע 4.1 מתוך 5

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp