רוצה פרטים על לימודי חינוך לחברה הערבית?

שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי חינוך והוראה לחברה הערבית

רוצה לדעת על ההטבות שניתן לקבל בעקבות הקורונה? רוצה לדעת על לימודי חינוך לחברה הערבית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות. השוואת מחירים, מלגות, תנאי קבלה, מסלולים וכו'. רוצה לדעת מה טוב בשבילך? רוצה לקבל החלטה? אנחנו בקשר עם מאות מוסדות לימוד המציגים אלפי מסלולי לימוד שונים.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר ראשון בחינוך בשפה הערבית


החברה הערבית בישראל מהווה מעל ל – 20% מהאוכלוסייה, ועל כן השפה הערבית היא השנייה המדוברת ביותר כשפת אם במדינה, בה מלמדים בבתי ספר רבים במערכת החינוך הממלכתית הערבית.


הביקוש הרב ללימודי התחום, משמעותו פתיחת מסלולי לימוד ייעודיים לדוברי ערבית ביותר ויותר מוסדות לימוד ברחבי הארץ. כיום, ניתן ללמוד לתואר ראשון בחינוך בשפה הערבית במספר מסלולים והתמחויות, ביניהן התמחות בגיל הרך, בחינוך מיוחד, בהוראת אנגלית, הסבת אקדמאים, ועוד.


מתכונת הלימודים


ברוב מוסדות הלימוד, התואר נפרש על פני 4 שנים, וכולל לצד הקורסים העיוניים, הפדגוגיה, הדידקטיקה והמתודולוגיה, גם עבודה מעשית בגנים ובבתי ספר.


הלימודים מתקיימים בשפה הערבית, כאשר ברוב המסלולים מוצעות מגמות והתמחויות, ובמרבית התכניות גם סדנאות ותכני העשרה. נוסף על כך, תכניות הלימוד השונות כוללות לימודי עברית ואנגלית עד להגעה לרמת פטור, וכן סדנאות עזרה ראשונה ובטיחות.


תעודה


התעודות להן זכאים בוגרי תכניות אלו, היא תואר ראשון B.Ed בחינוך, וכן תעודת הוראה בהתמחות הנלמדת.


מוסדות לימוד אפשריים


מכללת אלקאסמי (באקה אלגרביה): במכללה זו להכשרת מורים, מתקיימים הלימודים במגוון מסלולים להוראת אסלאם, ערבית, עברית, מדעים, מתמטיקה, מחשבים, אנגלית, חינוך מיוחד וכן לגיל הרך – מהגן ועד כיתות א-ב.


הלימודים במסלולים השונים, מאפשרים לסטודנטים לקבל ידע מקיף ומתודולוגי בתחומי החינוך וההוראה, וכן אסטרטגיות ומיומנויות דידקטיות, שיכולות לשמש לסיטואציות לימודיות שונות.


נוסף על כך, בתכניות הלימוד במכללה עוסקים גם בפיתוח חשיבה ביקורתית, והבנת עקרונות מעולמות הפילוסופיה, הפסיכולוגיה, והסוציולוגיה של החינוך.


ההתנסות המעשית משולבת בכל תכניות הלימוד, על מנת לאפשר לסטודנטים לצבור ניסיון בעבודה בשטח עוד לפני סיום לימודיהם, ולאפשר להם להכיר את מערכת החינוך הישראלית, וכן זו הממלכתית הערבית.


מכללת אורנים (ליד קריית טבעון): במכללה זו מתקיימת תכנית ייעודית להכשרה בתחום החינוך המיוחד, עבור דוברי ערבית, כשילוב בין החוג לחינוך מיוחד ובין החוג לערבית. כך מתאפשר להכשיר את המורים להוראה מותאמת, המתייחסת למאפייניה של החברה הערבית בישראל. קיימות מספר התמחויות בתכנית זו: הפרעות בתקשורת, הפרעות התנהגות, עיכובים התפתחותיים, ולקויות למידה. כמו כן, קיימת אפשרות להתמחות גם בתרפיה במוזיקה, תרפיה בבעלי חיים, תרפיה באמצעות סיפור, ועוד.


התעודה אותה מקבלים בוגרי התכנית היא תואר ראשון בערבית ותעודת הוראה.


המכללה האקדמית בית ברל (כפר סבא): במכללה זו, קיימים מספר מסלולים לתואר ראשון עבור דוברי ערבית: מסלול יסודי, מסלול לגיל הרך, מסלול הוראת אנגלית, מסלול חינוך מיוחד, וכן מסלול מצטיינים.


במסגרת המסלול היסודי, ניתן לבחור בין התמחות בשפה ובין התמחות במדעים. משך הלימודים כ – 4 שנים, כאשר הסטודנטים משתתפים בלימודים מעשיים, לימודי התמחות, וכן בלימודי העשרה.


מי שמסיימים את המסלול בהצלחה, זכאים לתואר ראשון בחינוך B.Ed. במסלול היסודי.


משך הלימודים במסלול להוראת הגיל הרך הוא 4 שנים. בין ההתמחויות האפשריות, ניתן למנות שפה וספרות ערבית, שפה וספרות עברית, מתמטיקה, מדעים, מחשבים, ועוד. במהלך הלימודים, הסגל האקדמי שם דגש על הקניית ידע פרקטי ומעשי לסטודנטים, על מנת לתת להם את הכלים להתמודד עם אתגרים חינוכיים וסיטואציות שונות שיכולות להתעורר בכיתה.


במסלול הוראת אנגלית, הסטודנטים משתתפים בתכנית הכשרה רב גילאית – מהיסודי ועד התיכון. הנושאים הנלמדים במסלול כוללים בלשנות וספרות אנגלית, פדגוגיה והתנסות מעשית, וכן לימודי העשרה.


במסלול החינוך המיוחד, הלימודים נפרשים על פני 4 שנים. הסטודנטים משתתפים בלימודי תיאוריה וכן בהתנסות מעשית בעבודה בכיתה. סטודנטים שמסיימים את חובותיהם האקדמיות, זכאים בסיום הלימודים לתעודת B.Ed. בחינוך מיוחד.


במסגרת המכללה, ניתן גם להשתתף בלימודי הסבת אקדמאים לתעודת הוראה. התכנית כוללת 20 שעות שבועיות עיוניות, במהלכן המשתתפים לוקחים חלק בסדנאות ובהרצאות. כמו כן, הם נדרשים להשתתף בהכשרה מעשית בהיקף 8 שעות שבועיות. חלק מהקורסים מועברים בצורה מקוונת.


בנוסף, מועמדים בעלי חתכי קבלה גבוהים במיוחד, יכולים להשתתף במסלול מצטיינים ייעודי, במסגרתו מתקיימים שיתופי פעולה עם מכונים נוספים במכללה: בית הספר לאמנות והמכללה לחינוך עברי. תכנית הלימודים במסלול זה כוללת תכנים מדעיים, אמנותיים ותרבותיים שמטרתם העשרת הסטודנטים.


המכללה האקדמית לחינוך על שם דוד ילין (ירושלים): במכללה ניתן להשתתף במספר מסלולים המיועדים לדוברי ערבית שרוצים ללמד בבתי ספר בחברה הערבית. בין היתר, ניתן למנות מסלול לחינוך מיוחד, ומסלול לגיל הרך.


בוגרי המסלולים זכאים לתואר ראשון בחינוך B.Ed. וכן לתעודת הוראה במסלול הנבחר. בשניהם, תכניות הלימוד כוללות פן עיוני ותיאורטי וכן פן מעשי ועבודה בכיתות.


במסלול לחינוך מיוחד, מוצעות שתי התמחויות: מסלול לקויות חושיות, או מסלול משלב. הם משתתפים בלימודי חינוך ודידקטיקה, וכן רוכשים מיומנויות ואוריינות מחקריות בתחום. תנאי הקבלה לתואר זה כוללים, בין היתר, זכאות לתעודת בגרות או סיום מכינה קדם אקדמית, כולל מכינות ייעודיות המאושרות על ידי משרד החינוך.


במסלול לגיל הרך, הסטודנטים משובצים להתנסויות מעשיות בעבודה בגן ילדים, החל משנת הלימודים הראשונה, במשך כל התואר. משך הלימודים כ – 4 שנים, כאשר השנה הרביעית במסלול היא סטאז'. החטיבות במסגרת המסלול הן ספרות ותרבות ערבית, חינוך מיוחד, וכן מתמטיקה ומדעים.


המכללה האקדמית אחוה (ליד גדרה): במסגרת המכללה, מוצעת תכנית לימודים לתואר ראשון ותעודת הוראה, המיועדת למועמדים מהחברה הבדואית והערבית. משך התכנית הוא כ – 4 שנים, כאשר הסטודנטים לומדים בין 4 ל – 5 ימים בשבוע.


מוצעים במסגרת התכנית מספר מסלולים: הגיל הרך, בית הספר היסודי בהתמחות מדעי הטבע, וכן מסלול רב גילאי עד כיתה י' בשפה ובספרות הערבית.


מעבר לכך, במכללה פועלת מכינה משלבת לחינוך, המתאימה למועמדים שהישגיהם אינם מספיקים עבור קבלה לתכנית. במסגרת המכינה לדוברי ערבית, הסטודנטים משתתפים בקורסים ייעודיים למכינה וכן בקורסים אקדמיים שמזכים בפטור מהקורסים המקבילים בתואר. על מנת להתקבל למכינה, יש להחזיק בתעודת בגרות מלאה שממוצעה 75 או יותר, וכן בציון מימ"ד או פסיכומטרי בערבית של 400 לפחות. מעבר לכך, המועמדים למכינה נדרשים לעמוד בועדת קבלה.


משך המכינה שני סמסטרים, ולאחריה יכולים להתקבל ללימודים בתואר בוגרים המסיימים עם ממוצע 85 לפחות, וציון 75 או יותר בכל אחד מהקורסים הנלמדים.


אפשרויות להמשך


לאחר סיום הלימודים, הבוגרים יכולים להשתלב במגוון מסגרות במערכת החינוך הממלכתית ערבית ובבתי ספר דו לשוניים. כמו כן, בוגרי תכניות להוראת ערבית יכולים להשתלב גם במשרות מסוימות בבתי ספר בחינוך היהודי.

 

מעבר לכך, מי שמעוניינים להמשיך את לימודיהם האקדמיים יכולים להשתתף בתכניות לימוד לתואר שני בחינוך בארץ ובחו"ל.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי חינוך לחברה הערבית?

רוצה לדעת יותר על לימודי חינוך לחברה הערבית?

רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור

מוסדות לימוד לימודי חינוך לחברה הערבית

התאמה לתפקיד בחינוך והוראה

מאת: ד"ר ענת רפופורט

לפנייך מספר אמירות, עלייך לדרג אותן בסולם של אחד עד שלוש. כאשר 1 מדורג כנמוך ביותר (האמירה לא מאפיינת אותך) ו - 3 כגבוה ביותר (מאוד מאפיינת אותך).
נותרו לך עוד 20 שאלות
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)

חוות דעת של סטודנטים: חינוך והוראה

התקבלו 2,792 דירוגים בציון ממוצע 4.0 מתוך 5

טיפים ממומחים בנושא חינוך והוראה

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp