רוצה פרטים על לימודי לקויות למידה?

שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי לקויות למידה

רוצה לדעת על ההטבות שניתן לקבל בעקבות הקורונה? רוצה לדעת על לימודי לקויות למידה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות. השוואת מחירים, מלגות, תנאי קבלה, מסלולים וכו'. רוצה לדעת מה טוב בשבילך? רוצה לקבל החלטה? אנחנו בקשר עם מאות מוסדות לימוד המציגים אלפי מסלולי לימוד שונים.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי לקויות למידה לתואר ראשון


לקויות למידה מתייחסות לקשת רחבה של קשיים ברכישה של מיומנויות קריאה, כתיבה וחשיבה כמותית. ההערכות הן כי כעשרה אחוזים מן האוכלוסייה מתמודדת עם לקויות אלה, מילדים צעירים ועד מבוגרים. הלקות משפיעה לא רק על הלמידה בבית הספר אלא על מכלול של היבטים בחיי היום יום ולכן יש חשיבות רבה לאבחון מוקדם של הקשיים ולבנייה של תכנית התערבות מתאימה לכל מקרה.


הלימודים בתחום זה מתקיימים במספר סוגי מסלולים. לעיתים מדובר בתואר עצמאי שנערך במתכונת חד חוגית או דו חוגית. במקרים אחרים זוהי התמחות שבה יכולים סטודנטים לבחור במסגרת לימודי חינוך, לימודי חינוך מיוחד או לימודי מדעי החברה.
הסטודנטים בתכנית נחשפים למגוון סוגי קשיים ולקויות ויכולים לקבל ידע וכלים פרקטיים להשתלבות במערכת ההוראה ובמסגרות טיפוליות. העלייה במודעות לתחום זה והשיח הגובר לגביו בחברה מעלים את הדרישה לבעלי מומחיות בו, שיכולים לסייע לצעירים ולמבוגרים כאחד להתמודד עם הקשיים ולמצות את הפוטנציאל האישי.

 

למי מיועדים הלימודים


הלימודים מתאימים למעוניינים להכיר מקרוב את תחום לקויות הלמידה ולרכוש כלים לסיוע לילדים ולצעירים המתמודדים עם קשיים אלה. מסלול זה יכול להתאים גם למי שמעוניינים בקריירה בתחום ההוראה ומחפשים התמחות בענף שיש לו דרישה וביקוש במערכת. נוסף על כך, יכולים ללמוד במסלול זה גם מי שעובדים בפועל עם צעירים עם קשיי למידה ומעוניינים לרכוש תואר אקדמי וכך לפתוח הזדמנויות מקצועיות חדשות ונוספות.


תכנית הלימודים


במהלך התכנית הסטודנטים לומדים לעומק על סוגי הלקויות והאופן בו הן משפיעות על התפקוד במישורי החיים השונים. מושם דגש על השפעתן על ילדים בבית הספר ומבחינה חברתית, החל מגילים צעירים ועד לבית הספר התיכון. הסטודנטים דנים בשיטות לאיתור הקשיים ובכלים להתמודדות אפשרית עמן. כמו כן, נלמדות סוגיות התפתחותיות הרלבנטיות לפיתוח מיומנויות קריאה, כתיבה וחשבון. בחלק מן המסלולים דנים גם בקשיים נוספים שעמם מתמודדים לעיתים הילדים, כגון הפרעת קשב וריכוז, לקויות שפה וקשיים רגשיים.


מתכונת הלימוד


כאמור, הלימודים מתקיימים לרוב כהתמחות או מגמה במסגרת תואר בחינוך או מדעי החברה, אולם במוסדות מסוימים זהו מסלול עצמאי שנלמד באופן חד חוגי או דו חוגי.


אורכם של הלימודים נקבע בהתאם לסוג התואר והמסלול. לימודי חינוך לתואר B.Ed. נפרשים בדרך כלל על פני ארבע שנים שהרביעית מביניהן מוקדשת בעיקר לביצוע סטאז' במערכת החינוך. בתכניות חינוך לתואר BA אורך הלימודים שלוש שנים, אולם יש להשלים תעודת הוראה במסגרת חיצונית נפרדת. לעיתים ההשלמה אפשרית במקביל ללימודים.


במהלך הלימודים משולבים תכנים עיוניים ופרקטיים כדי לסייע לסטודנטים לרכוש את סל הכלים החיוני לעוסקים בענף. הם לוקחים חלק בסדנאות ותרגילים המדמים מצבים בעבודה עם ילדים ומנתחים מקרי בוחן מן המקצוע. לעיתים מתקיימת גם התנסות בשטח שבה הסטודנטים לוקחים חלק בפעילות במוסדות ומרכזים לילדים עם קשיי למידה.

 

נושאי הלימוד


בין הנושאים הנכללים בתכניות בתחום זה אפשר למצוא:

 

 

  • קוגניציה ומוח בלמידה
  • דיאגנוסטיקה של לקויות
  • הערכת הישגים לימודיים
  • קשיי למידה אצל מבוגרים
  • קשיים במתמטיקה וחשבון
  • היפראקטיביות והפרעות קשב
  • הוראה מתקנת בכתיבה וקריאה
  • ועוד

 

תנאי קבלה


הקבלה ללימודים מתבססת על הציון בפסיכומטרי וממוצע הבגרויות של המועמדים. לרוב מושם דגש על הציון גם בבגרות באנגלית או בחלק האנגלית של הפסיכומטרי. מועמדים עם ממוצע בגרות גבוה במיוחד יכולים להתקבל ללא פסיכומטרי לפי שיקולי מוסד הלימוד.


מי שאינם עומדים בתנאי הסף יכולים ללמוד במכינות שונות כדי לשפר את סיכויי קבלתם. במסלולים המתקיימים כהתמחות במסגרת תואר בחינוך ניתן לקחת חלק במכינה ייעודית לחינוך. עבור מסלולים אחרים פועלות לרוב מכינות ייעודיות מתאימות. במכינות נלמדים נושאי בסיס ומתקיימות בחינות, הציון הסופי מחליף את ממוצע הבגרויות בתהליך הקבלה.

 

תעודה


סוג התואר משתנה בהתאם למסלול הנלמד. בחלק מן המקרים מקבלים הבוגרים תואר ראשון בחינוך B.Ed. ותעודת הוראה לחינוך המיוחד או הרגיל. במקרים אחרים מוענק תואר ראשון BA בחינוך, ללא תעודת הוראה. במוסדות מסוימים ניתן תואר ראשון רב תחומי או תואר במדעי החברה. במרבית המוסדות, תחום ההתמחות מצוין על גבי תעודה נפרדת ולא על התואר עצמו.

 

אפשרויות תעסוקה


בוגרי התואר יכולים להשתלב במגוון תפקידים בשדה החינוכי. באפשרותם להשתלב בין היתר במרכזי למידה, במסגרות לטיפול בלקויי למידה ועוד. יש להדגיש כי כדי להשתלב כמורים בבתי הספר יש צורך בתעודת הוראה. במסלולי לימוד שבהם לא נכללת תעודת ההוראה (כגון תכניות לתואר BA, או לימודי מדעי החברה) יש צורך להשלים את התעודה באופן נפרד לפני שניתן להשתלב בפועל בעבודה כמורים. כדי לעבור במוסדות חינוך מיוחד יש צורך בתעודת הוראה ייעודית.


כמו כן, חשוב לציין כי כדי לעבוד כמאבחנים דידקטיים יש צורך להשלים תואר שני באבחון דידקטי או ללמוד בתכנית לימודי תעודה ייעודית לכך, המיועדת לאנשי הוראה בעלי ניסיון של מספר שנים.


תכניות אלה מתאימות במיוחד כהכנה ותשתית לקראת המשך לתארים מתקדמים. הבוגרים יכולים להמשיך לתואר שני בתחום זה ומסלולים משיקים בעולם ההוראה והטיפול וכך לפתוח אפשרויות קריירה נוספות הנוגעות לסיוע והוראת ילדים עם קשיי למידה וצרכים מיוחדים. לאחר השתלבות במערכת החינוך ניתן גם ללמוד לימודי תעודה בתחומים רלבנטיים וכך להרחיב את סל הכלים המקצועי. בין הענפים הללו ניתן למנות אבחון דידקטי, הערכת למידה, ניתוח התנהגות, טיפול באמנות ועוד.

 

מוסדות


האוניברסיטה הפתוחה (פרישה ארצית): לימודים בתחום זה מתקיימים במסגרת דו חוגית או כהדגשה בתואר בתחומי מדעי החברה. הלימודים מתקיימים במסלול גמיש שמתאים במיוחד לאנשים עובדים ולהורים. ניתן לתכנן את היקף הקורסים בכל סמסטר כדי להתאים לצורכים האישיים. הלימודים מתבססים על שילוב מפגשים פרונטליים במרכזי למידה בערים השונות יחד עם טכנולוגיות למידה מקוונת.


המכללה האקדמית בית ברל (כפר סבא): במכללה מציעים לסטודנטים בשנה ג' ללימודי חינוך מיוחד לבחור מוקד התמחות, מוקד חינוך מיוחד מתייחס להוראת תלמידים בבתי ספר על יסודיים תוך שימת דגש על מקצועות הנלמדים בשכבת גיל זו. עוד מתקיים מוקד בתחום חינוך לקויי שמיעה ובעיות שפתיות, ומוקד נוסף שבו מתמקדים בבעיות התפתחותיות והוראת ילדים על הספקטרום האוטיסטי.


המכללה האקדמית תל חי: תחום זה נכלל בין מוקדי ההתמחות שבהם ניתן ללמוד במסגרת לימודי החינוך לתואר BA המתקיים במכללה. אורך הלימודים שלוש שנים. הם כוללים לימודי שדה והתנסויות שונות. מוקדים נוספים המוצעים לסטודנטים כוללים שילוב אמנות בהוראה וכן מוקד מנהיגות בהוראה.


האקדמית גליל מערבי (עכו): מתקיים מסלול דו חוגי עם החוג ללקויות למידה והחוג לחינוך. אורכם של הלימודים שלוש שנים. בשנה השלישית מתקיימת התנסות מעשית. יש לציין כי בתכנית זו לא ניתנת לסטודנטים תעודת הוראה ויש להשלימה במסגרת חיצונית. ניתן למצוא אשכולות שונים במסגרת התואר בחינוך, כגון גיל הרך, ייעוץ חינוכי לתואר ראשון, ניהול מערכות חינוך ועוד.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי לקויות למידה?

רוצה לדעת יותר על לימודי לקויות למידה?

רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור

מוסדות לימוד לימודי לקויות למידה

התאמה לתפקיד בחינוך והוראה

מאת: ד"ר ענת רפופורט

לפנייך מספר אמירות, עלייך לדרג אותן בסולם של אחד עד שלוש. כאשר 1 מדורג כנמוך ביותר (האמירה לא מאפיינת אותך) ו - 3 כגבוה ביותר (מאוד מאפיינת אותך).
נותרו לך עוד 20 שאלות
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)

חוות דעת של סטודנטים: חינוך והוראה

התקבלו 2,809 דירוגים בציון ממוצע 4.0 מתוך 5

טיפים ממומחים בנושא חינוך והוראה

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp