רוצה פרטים על תואר שני בבריאות נפש לגיל הרך?

שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בבריאות הנפש לגיל הרך

רוצה לדעת על ההטבות שניתן לקבל בעקבות הקורונה? רוצה לדעת על תואר שני בבריאות נפש לגיל הרך? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות. השוואת מחירים, מלגות, תנאי קבלה, מסלולים וכו'. רוצה לדעת מה טוב בשבילך? רוצה לקבל החלטה? אנחנו בקשר עם מאות מוסדות לימוד המציגים אלפי מסלולי לימוד שונים.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בלימודי הגיל הרך בהתמחות בריאות הנפש

 

בשנים הראשונות של החיים נמצאים ילדים בשלב קריטי בהתפתחותם. גם מבחינה נפשית, זהו פרק זמן שבו הם מבנים את השליטה בעולמם הפנימי ואת היכולת להתמודד עם מצבים מורכבים. במקרים של קושי רגשי, חברתי או התנהגותי, קיימת מעטפת שירותים טיפולית שמותאמת במיוחד לצורכים בגילים מוקדמים אלה. אחד הדגשים שלפיהם פועלים אנשי המקצוע היא אבחון מוקדם ככל שניתן לקשיים רגשיים ונפשיים, כדי להציע את המענה המתאים ביותר.


מערך בריאות הנפש כולל מגוון של אנשי מקצוע שפועלים יחד, כדי ליצור צוות רב תחומי שביכולתו להציע את ההתערבות המתאימה ביותר לאותם ילדים צעירים. בין היתר נכללים בו פסיכיאטרים ופסיכולוגים, לצד עובדים סוציאליים, מטפלים באמנות ועוד. בין אנשי המקצוע קיימים גם מי שמומחים בסיוע להורים ולמשפחות של הילדים הצעירים. כל אלה פועלים יחד לקידום הרווחה הנפשית והרגשית של ילדים בשנות החיים הראשונות, כדי לסייע להם לקדם את ההתפתחות באותן שנים, בהתאם לצורכים האישיים והחברתיים שלהם ולסביבה שבה הם גדלים וחיים. כמו כן, הם עוסקים בפיתוח של מדיניות ושירותים המותאמים לאותה אוכלוסייה כדי לסייע במניעה ואבחון בשנים הראשונות.

 

מטפלים ועובדי רווחה המעוניינים להרחיב את הידע שברשותם ולרכוש כלים מתן מענה יעיל ואיכותי יותר לאוכלוסיות מטופלים צעירות יכולים לקחת חלק בתכניות לתואר שני בבריאות נפש לגיל הרך. מדובר בדרך כלל בהתמחות שנערכת במסגרת תואר שני בלימודי הגיל הרך או תואר שני בעבודה סוציאלית. במסלול ייעודי זה לתואר שני, ניתן לרכוש ידע וכלים להתערבות עם ילדים במצבי סיכון בדגש על גיל לידה עד שש שנים.


חשוב להדגיש כי במסלולים אלה לא מכשירים פסיכולוגים קליניים או פסיכותרפיסטים, אלא בעלי תפקידים שונים בתחום הרווחה.

 

למי מיועדים הלימודים


מסלולים אלה מתאימים לאנשי מקצוע בתחומי הטיפול והרווחה המעוניינים להרחיב את הידע המקצועי שברשותם בתחום ההתערבויות לילדים ומשפחות. בדרך כלל, הם מיועדים לעובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, מטפלים בהבעה וביצירה ותרפיסטים בענפים נוספים שבמסגרת עיסוקם השוטף עוסקים בייעוץ וסיוע לאוכלוסיות בגילים מוקדמים.

 

תכנית הלימודים


במהלך התכנית הסטודנטים מתוודעים לשלל התערבויות טיפוליות ייעודיות לגיל הרך. הם מפתחים ידע וכלים לאיתור ולהערכה וכן לסיוע במצבים של מצוקה וטראומה אצל תינוקות ופעוטות ובני משפחותיהם.


נוסף על כך, הם דנים בחשיבות של גישה אינטגרטיבית בהתערבות, שבה הטיפול והסיוע מקיפים את כל מעגלי החיים של הילדים כגון הורים, בני משפחה, אנשי מקצוע פרא רפואיים וגורמים נוספים שלוקחים חלק פעיל בחיי הילדים ובמערך התרפיה המותאם להם. כמו כן, הם סוקרים את המערכות והגורמים הפועלים כיום במערכת הרווחה הישראלית המתמחים בסיוע בגיל הינקות ודנים גם באפשרויות לפיתוח של שירותים חדשים לפיתוח וקידום המערכת.

 

 

מתכונת הלימוד


היקפן של התכניות לתואר שני הוא כשנתיים. הסטודנטים לרוב לומדים קורסים המרוכזים ביום שבועי אחד וכן לוקחים חלק בהתנסויות מעשיות המתקיימות בימים נוספים במהלך השבוע.


כאמור, מסלולים אלה מתקיימים בדרך כלל כמגמה במסגרת תואר שני בתחום העבודה הסוציאלית או הגיל הרך. במסגרתם הסטודנטים לוקחים חלק בקורסי חובה ובחירה עיוניים, בסמינרים מחקריים וכן בשלל סדנאות קבוצתיות. חלק מהקורסים ייעודיים למסלול ההתמחות ואחרים הם כלליים יותר ומשתייכים לתואר השני בכל המגמות.


כמו כן, בתכנית נכלל פרקטיקום, התנסות מעשית בשדה שבה הסטודנטים יכולים להיחשף הלכה למעשה להיבטים מתוך החומר הנלמד ולתרגל אותם בשטח. במהלך הפרקטיקום מתנסים הסטודנטים במסגרות שונות בתחום הטיפול, כגון במכוני התפתחות הילד ובמכונים לבריאות הנפש, וכן במסגרות חינוך והדרכה. לרוב נקודת המבט היא רב תחומית כדי לאפשר לסטודנטים להכיר את מכלול הגורמים שלוקחים חלק בתרפיה עבור אוכלוסיות הילדים הצעירים. כחלק מן הפרקטיקום הסטודנטים עובדים לצד מטפלים ומומחים ומתרגלים ייעוץ ואבחון מול משפחות וילדים, בסיוע המרצים והמטפלים ובהדרכתם. הם מתרגלים אבחון של ילדים, בנייה של מערך טיפולי המותאם אישית לצורכיהם וכן תצפיות ומעקב אחרי התקדמות הילדים. לרוב בפרקטיקום פועלים לצד מומחים משלל תחומים כגון פסיכולוגים, פסיכיאטרים, מרפאים בעיסוק, מומחים להתפתחות הילד ועוד.

 

נושאי לימוד


סטודנטים בתכניות אלה לומדים על מבחר נושאים וביניהם גם:

 

 

  • יחסי ילדים והוריהם
  • שיטות טיפול בטראומה
  • מניעת אלימות בגני ילדים
  • הגישה הקהילתית לגיל הרך
  • פסיכופתולוגיה של גיל הינקות
  • הפרעות על הקשת האוטיסטית
  • התמודדות עם בעיות התנהגותיות
  • תצפיות ואיסוף מידע בגילים מוקדמים
  • ועוד

 

תנאי קבלה


כדי להתקבל לתכנית זו על המועמדים להיות בעלי תואר ראשון במקצועות טיפוליים רלבנטיים כגון עבודה סוציאלית, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק ומקצועות משיקים. נדרש ממוצע ציונים גבוה בתואר הראשון, לרוב של 80 ומעלה. כמו כן, יש צורך בניסיון בעבודה רלבנטית עם ילדים בגיל הרך. בדרך כלל מתקיימים ראיונות אישיים או קבוצתיים. וועדת קבלה דנה בכל מקרה לגופו ובוחנת את התאמת המועמדים למסלול.


במקרים מסוימים המועמדים נדרשים לקורסי השלמה הנקבעים בהתאם לרקע הלימודי הקודם שברשותם. בקורסים אלה מתמקדים בהקניית בסיס ידע משותף בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית ובשיטות מחקר וסטטיסטיקה. יש לציין כי תנאי הקבלה עשויים להשתנות מעת לעת.

 

 

תעודה


בתום התכנית מוענק לסטודנטים שעומדים בכל חובותיהם תואר שני מוסמך בלימודי הגיל הרך MA מטעם מוסד הלימוד. כדי לקבל את התואר יש צורך בהשלמת כל חובות הלימוד, לרבות הפרקטיקום והעבודה המסכמת וכן יש צורך במעבר המבחנים המסכמים והשלמת כל המטלות.

 

אפשרויות תעסוקה


בפני המוסמכים נפתחות שלל אפשרויות לקידום הקריירה בתחומי הרווחה והטיפול, בדגש על ענף ההתערבויות לילדים. הם יכולים לפתוח דלת לקידום מקצועי במסגרות שבהן הם פועלים או לפנות לתפקידים חדשים בארגונים ומוסדות במגזר הציבורי והפרטי. בין היתר, באפשרותם להשתלב בתפקידים שונים במכונים להתפתחות הילד, מרכזים שיקומיים המתמחים בגיל הרך, עמותות וארגונים, שירותים חברתיים לילדים בגיל זה ומסגרות חברתיות נוספות שבהן מעניקים שירותים להורים ולילדים בתחום בריאות הנפש. המוסמכים יכולים להשתלב גם בתפקידים שבהם השפעה על פיתוח מדיניות וניהול התערבויות ייעודיות לאוכלוסיות אלה, בסקטור הציבורי או הפרטי.


נוסף על כך, בתכניות מעודדים את הסטודנטים להמשיך לתואר שלישי וכך לתרום לעשייה המחקרית בתחום הפועלת כיום באקדמיה. במסלולים אלה ניתן לקבל את הכלים להשתלבות בתפקידי מחקר או כמרצים באקדמיה. יש לציין כי כדי להתקדם באפיקים אלה יש צורך ללמוד במסלול לתואר שני עם תזה (מסלול מחקרי).

 

מוסדות לימוד


האוניברסיטה העברית (ירושלים) – מסלול בריאות נפש לגיל הרך פועל באוניברסיטה העברית כמגמה במסגרת תכנית שוורץ, תואר שני בלימודי הגיל הרך במסגרת בית הספר לעבודה סוציאלית ורווחה חברתית. בתכנית שוורץ מתמקדים בפיתוח מיומנויות מחקריות וכישורי טיפול, ייעוץ וניהול בהתאם לצורכים של ילדות וילדים מגיל לידה ועד שש שנים. בתכנית משלבים בין כמה תחומים כגון פסיכולוגיה, חינוך ועבודה סוציאלית. קיימות מגמות התמחות נוספות ובהן מגמת ייעוץ והדרכה שבה נרכשים כישורי ייעוץ במסגרות לגיל הרך ומגמת מדיניות שבה לומדים על תהליכי פיתוח וניהול של שירותים לגיל הרך. בין המסלולים הנוספים לתארים מתקדמים הנערכים באוניברסיטה ניתן למנות תואר שני בעבודה סוציאלית, תואר שני בעבודה סוציאלית לבעלי תואר בתחום אחר ותואר שני בניהול מלכ"רים.


אתם ודאי רוצים לדעת היכן מתקיימים הלימודים, מה עלות הלימוד ומתי מתקיים יום פתוח. נציגי השירות האישי שלנו כאן עם תשובות לכל שאלותיכם. אנו ממליצים לכם להיעזר בשירות האישי שלנו חינם ולחסוף לעצמכם זמן יקר וכסף.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בבריאות נפש לגיל הרך?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בבריאות נפש לגיל הרך?

רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור

חוות דעת של סטודנטים: תואר שני

התקבלו 235 דירוגים בציון ממוצע 4.2 מתוך 5

Whatsapp Whatsapp