חקר ביצועים לתואר שני באוניברסיטת תל אביב

חקר ביצועים לתואר שני באוניברסיטת תל אביב

תואר שני בחקר ביצועים באוניברסיטת תל אביב
 
לראות את העתיד בקירוב
 
חקר הביצועים הוא תחום מתוך המתמטיקה השימושית, שמטרתו לפתח וליישם שיטות מתמטיות לצורך ניצול מקסימאלי של משאבים מוגבלים. יישום השיטות מבוצע על ידי מודלים מופשטים, המתארים את המציאות.
 
דוגמא למודל כזה היא תורת המשחקים, המנתחת מצב של עימות או שיתוף פעולה בין מקבלי החלטות. כשם שבמשחק כל המשתתפים רוצים לנצח, כך גם בעולם התעשייה, כל בעל חברה רוצה להגיע לרווח מקסימאלי. באמצעות הניתוח המתמטי של תורת המשחקים ניתן, למשל, לצפות את פעולות היריבים, לבחור בטקטיקות נכונות, ולנבא את התוצאות הסבירות ביותר של המשחק. ואכן, במידה רבה חקר הביצועים עוסק בחיזוי ובניבוי העתיד.
 
באוניברסיטת תל אביב ניתן ללמוד במסלול לתואר שני בחקר ביצועים המשלב לימודי סטטיסטיקה מתקדמים. בתכנית הלימודים מכשירים את הסטודנטים בכלים מתמטיים וחישוביים, בבניית מודלים, ובפיתוח גישות לניתוח ופתרון בעיות. תכנית הלימודים מורכבת ממקצועות המתמטיקה והמחשבים עם דגש על חקר תורת ההסתברות. את השיטות הנרכשות ניתן ליישם בעולם הרפואה, בתחומי הכלכלה, ההנדסה ומדעי החברה.
 
תכנית הלימודים
 
תכנית הלימודים לתואר השני מקנה ידע בסטטיסטיקה עיונית ויישומית, בנושאי תורת המשחקים, בכלכלה מתמטית, בהסתברות, בביוסטטיסטיקה ועוד. הלימודים מורכבים מקורסי חובה ובחירה, כאשר הסטודנטים מתמקדים בתחום התמחות אחד ומגישים בו עבודת גמר.
 
משך הלימודים הוא כשנתיים, כאשר לא כוללים את תקופת ההשלמות. במשך כל סמסטר לומדים כ - 30 שעות. ניתן ללמוד במסגרת של חוג ראשי, או במסגרת דו חוגית בשילוב עם מדעי המחשב או מתמטיקה.
 
 
נושאי לימוד
 
  • אנליזה קמורה
  • תכנות דינמי 
  • תכנות בשלמים
  • אופטימיזציה
  • זרימה ברשתות
  • תורת התורים
  • תורת ההחלטות
  • תורת המיקום     
  • מודלים של קונפליקט     
  • ועוד
 
מעבדות ומרכזי מחקר
 
אוניברסיטת תל אביב מנהלת מעבדה לסטטיסטיקה, המספקת ייעוץ סטטיסטי ומסייעת בתכנון ניסויים ומחקרים. הקורסים השונים בסטטיסטיקה נשענים על מצבים אמיתיים, שהחוקרים עובדים עליהם במעבדה ומהווים מקור התנסות מצוין לתלמידי החוג.
 
בנוסף, הוקם באוניברסיטה מרכז לחקר ביצועים במטרה לשתף פעולה בין חוקרי ביצועים בתחומים שונים, כגון: מנהל עסקים, הנדסה, מדעים מדויקים ועוד. המרכז מקיים סדנאות וסמינרים משותפים, במהלכם מגיעים מדענים חשובים מרחבי העולם, ומציגים גילויים והמצאות חדשות.
 
תנאי קבלה
 
המועמדים לתואר שני בחקר ביצועים באוניברסיטת תל אביב נדרשים להיות בעלי תואר ראשון במדעים מדויקים או בהנדסה, בממוצע ציונים של 80 ומעלה, או בעלי תואר ראשון בתחומי מדע נוספים, כמו ביולוגיה וכלכלה. סטודנטים שחסר להם רקע במתמטיקה או בסטטיסטיקה, יעברו קורסי השלמות רלוונטיים.
 
אפשרויות תעסוקה
 
מסיימי התכנית לחקר ביצועים באוניברסיטת תל אביב, יכולים להמשיך ללימודי מחקר, להשתלב בעולם העסקים בבניית מודלים מתמטיים לפתרון בעיות ולהגדלת הרווחים, למלא משרות בכירות בחברות היי טק, להיכנס לעולם הפיננסי בבנקים ובחברות האשראי, ועוד.
 
למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת תל אביב
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת תל אביב