רוצה פרטים על תואר ראשון ללא בגרות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון ללא בגרות

רוצה לדעת על תואר ראשון ללא בגרות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר ראשון ללא בגרות

 

תעודת בגרות – כלל יסוד

 

אמנם, תעודת הבגרות היא המסמך הרשמי המאשר סיום 12 שנות לימוד ועמידה בהצלחה בכל דרישות משרד החינוך. ואמנם, לזכאות לתעודת בגרות מלאה יש ערך נוסף בפני עצמו משום שהיא מעידה על יכולות לימודיות, על מיומנויות למידה וחשיבה ועל ידע בסיסי שהתלמיד רכש במהלך שנות לימודיו. אכן, ברובם המכריע של מוסדות הלימוד בישראל – כלל היסוד העומד בבסיס תנאי הקבלה ללימודי ההמשך האקדמיים הוא תעודת בגרות מלאה וציון במבחן הפסיכומטרי – ובלעדיהם, כולנו סבורים, לא ניתן להתקבל ללימודים אקדמיים בישראל.

 

עם זאת, המציאות מעידה כי רבים מבקשים ללמוד לימודי תעודה או לימודים אקדמיים, ואין ברשותם תעודת בגרות. לא זו בלבד, אלא שהשלמת תעודת הבגרות תגזול – במקרים רבים – זמן רב יקר ערך ומאמץ שאינו אפשרי בעבורם. ובכן, גם לאלה יש פתרון ללימודים אקדמיים, קבלה ללימודים ללא בגרות.

 

 תנאי קבלה וקהל יעד

 

ובכן, הבשורה המשמחת היא, כי על אף שהכלל היסודי הוא – "תעודת בגרות מלאה וציון פסיכומטרי לצורך קבלה ללימודים אקדמיים" – היוצא מן הכלל הוא אותם מוסדות המאפשרים קבלה ללימודים גבוהים ללא תנאי הקבלה הללו. אכן כן, יש בישראל מספר מוסדות לימוד המאפשרים קבלה ללימודים אצלם גם ללא תעודת בגרות מלאה ובכך פותחים פתח והזדמנות לכל אותם אנשים המבקשים ללמוד ואין באפשרותם גם להשלים את הבגרויות; אוכלוסיות שלמות כפנסיונרים, אנשים בני 30 פלוס, אמהות חד-הוריות ועוד – כל אלה יוכלו אף הם ללמוד לקראת תואר ראשון.

 

במקרים אלה, המכללה תקבל את המועמדים על סמך קריטריונים מגוונים אחרים כמו מעבר מכינה קדם אקדמית, ראיון אישי, ניסיון עבודה קודם, ציון הבחינה הפסיכומטרית וקריטריונים נוספים.

 

מוסדות לימוד שבהם קיימים מסלולים לתואר ראשון ללא בגרות מלאה

 

אחד המוסדות שבהם מוצעים מסלולים אלה היא האוניברסיטה הפתוחה, הפרושה בסניפים בכל רחבי הארץ. בנוסף, קיימות מספר מכללות המציעות מסלולים לתואר ראשון לאוכלוסיות מיוחדות, ללא צורך בתעודת בגרות מלאה. כל מכללה יכולה לקבוע באופן עצמאי את תנאי הקבלה של המועמדים למסלולים השונים, ולכן היא רשאית לקבל מועמדים מסוימים ללא תעודת בגרות, על פי שיקול דעתה.

 

בין המכללות המקיימות מסלולים לתואר ראשון ללא בגרות מלאה, ניתן למנות את רוב המכללות בהן ניתן ללמוד במסגרת האוניברסיטה הפתוחה ובין היתר:

 

  • מכללת רמת גן
  • מכללת פתח תקווה
  • מכללת בת ים
  •  המכללה למדעים ראשון לציון
  • מכללת רחובות

 

ישנן גם מכללות ואוניברסיטאות המקבלות לשורותיהן אוכלוסיות מיוחדות, למשל אנשים בגילאי 30 או 40 פלוס ללא בגרות מלאה, כדוגמת המרכז האקדמי פרס, אוניברסיטת בן גוריון באילת, המרכז האקדמי למשפט ולעסקים, אוניברסיטת אריאל ועוד.

 

לימודים ללא בגרות וללא פסיכומטרי


ישנם מוסדות לימוד שבהם יכולים מועמדים להתקבל ללא צורך בהצגת ציון בפסיכומטרי או בתעודת הבגרות. במסלולים אלה

נמדדים הסטודנטים על סמך ההישגים שלהם במהלך התואר עצמו, ולא על פי הישגים קודמים. המטרה המרכזית בתכניות אלה היא הנגשת האקדמיה לאוכלוסיות רבות ומגוונות יותר, לרבות כאלה שלא הייתה להם מסיבות שונות גישה לפסיכומטרי או להשלמת בגרויות. אחד המוסדות המרכזיים שבהם ניתן למצוא מסלולים אלה היא האוניברסיטה הפתוחה, שלה מרכזי לימוד בפרישה ארצית.
 

מה לומדים?

 

תחומי הלימוד בהם ניתן להתקבל ללימודי תואר ראשון ללא בגרות מלאה הם רבים ומגוונים (במיוחד באוניברסיטה הפתוחה) וביניהם מנהל עסקים, תואר בתקשורת, חינוך, מדעי הרוח, מדעי ההתנהגות, כלכלה ועוד.

 

בהמשך, לאחר שהתקבלתם, אתם תלמידים מן המניין לתואר ראשון ולומדים במסלול רגיל, זהה לזה שבו לומדים מי שהתקבלו בתנאי הקבלה הסטנדרטיים. חובת ההוכחה היא עליכם, כמובן, ובהתאם אליה – גם המשך הלימודים האקדמיים שלכם.

 

טוב לדעת כי לאחר סיום התואר הראשון תוכלו בהחלט להמשיך גם ללימודי תואר שני , אשר בתהליך הקבלה אליהם בכל מקרה אין צורך בהצגת ציוני הבגרות.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר ראשון ללא בגרות?

רוצה לדעת יותר על תואר ראשון ללא בגרות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר ראשון ללא בגרות
שאלות הגולשים בנושא
תנאי קבלה למסלול משפטים במוסדות שונים
תנאי קבלה מעל גיל 40 ללימודי עבודה סוציאלית
תנאי קבלה ללימודי עבודה סוציאלית קלינית
לימודי עריכת דין - תנאי קבלה לבני 30 +
מעל לגיל 30 - פסיכומטרי כתנאי קבלה
מורת שילוב - תנאי קבלה ואפשרויות תעסוקה
תנאי קבלה לתואר שני בבר אילן