רוצה פרטים על קורס הדרכת צדק מאחה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס גישור פלילי וצדק מאחה

רוצה לדעת על קורס הדרכת צדק מאחה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס מדריכי קבוצות צדק מאחה

 

מדברים על צדק

 

גישת הצדק המאחה שייכת לתחום המשפט הפלילי וגובשה בשנות השמונים. היא עוסקת בהתמודדות של מבצעי פשע ושל קורבנות עם תוצאות מעשים אלימים ופגיעות. לאחרונה, הורחבה הגישה גם לתחומים של בעיות משמעת ואלימות במשפחה, במקומות עבודה ובמערכת החינוך.

 

בדומה לתהליכי גישור, הצדק המאחה נשען על הידברות ושיח משותף בין הפוגע והנפגע באמצעות גורם מתווך. האדם שעומד במרכז התהליך הוא הנפגע, שחושף את רגשותיו ותחושותיו בעקבות האירוע כדי להשתחרר מתחושת הקורבנות ולהתמודד עם החרדות ותופעות הלוואי שנגרמו לו. במקביל, נפגש הפוגע עם תוצאות מעשיו; הוא שומע בצורה כנה וגלויה את נקודת מבטו של הנפגע, ורשאי לחשוף את הרקע והמניעים למעשיו. המטרה העיקרית היא השגת מחילה כנה ואמיתית מצד הנפגע, והבטחה מצד הפוגע שלא יחזור על מעשיו.

 

למי מתאים הקורס?

 

קורס מדריכי קבוצות צדק מאחה מיועד לאנשים המעוניינים לבחון את האפשרות להתמודד עם מצבי אלימות בדרך של הידברות והקשבה. ההכשרה פתוחה לקהל הרחב ומתאימה במיוחד לאנשי חינוך, למשפטנים, למנהלים ולמטפלים בתחום בריאות הנפש.

 

תכנית הלימודים

 

במסגרת תכנית הלימודים הסטודנטים נחשפים לתפישת העולם של הצדק המאחה ומבינים את יסודותיה, עקרונותיה ומטרותיה. המשתתפים מפתחים מיומנויות לעבודה שיקומית עם נפגעים ועם פוגעים. הם לומדים כיצד ניתן לשלב את הגישה בתוך מסגרות העושות שימוש בענישה, ודנים באתגרים המוערמים על תהליכי הגישור הפלילי, הקשורים לפערים תרבותיים בין קבוצות בחברה הישראלית. בתכניות מסוימות ניתנת הכשרה מיוחדת להדרכת קבוצות צדק מאחה בתחום החינוך ובתחום עבירות המין.

 

מתכונת הלימוד

 

הקורס משלב למידה תיאורטית והתנסויות חווייתיות ואינטראקטיביות. במהלך הלימודים, הסטודנטים צופים בסרטים, מתנסים בסימולציות ומשחקי תפקידים, ויוצאים לעבודת שטח בליווי מקצועי אישי.

 

 

נושאי לימוד

 

  • התמודדות עם מבצעי המעשים פוגעניים
  • מעגלי נפגעי משנה
  • תגובות והתמודדות עם פגיעות ופוסט טראומה
  • שלבי קבלת האחריות
  • שילוב בני משפחה ומשתתפים נוספים בתהליך
  • האפשרות למחילה ולסליחה
  • תפקידן של הרשתות החברתיות בתהליכי התיקון
  • סוגיית הכוח במערכות יחסים
  • הדינמיקה הרגשית והחברתית של תקשורת מאחה
  • תוקף ומשמעות הסכם האיחוי     
  • השלכותיה של חוויית הקורבנות על נפגעים ישירים ועקיפים     
  • ועוד

 

תנאי קבלה

 

רשאים להגיש מועמדות בוגרי תואר ראשון או סטודנטים שנמצאים לקראת סיום התואר. יש העדפה למגיעים מתחום החינוך, מלימודי משפטים או מעבודה סוציאלית. ההשתתפות מותנית במעבר ראיון אישי ושלבי מיון.

 

שכר לימוד

 

עלות הקורס נעה סביב 3,000 שקלים, ומשתנה לפי מוסד הלימודים. השתתפות בפרקטיקום כרוכה בעלות נוספת.

 

תנאי הסמכה ותעודה

 

למסיימי קורס הכולל פרקטיקום מוענקת תעודת גמר מטעם משרד המשפטים. התעודה מאפשרת לעסוק בתחום באופן רשמי. על מנת לקבל הכשרה מעשית בהנחיית קבוצות בשיטה זו יש קודם כל לעבור קורס עיוני, שבסיומו מקבלים תעודת "צדק מאחה תיאוריה ומעשה".

 

מוסדות לימוד

 

  • אוניברסיטת תל אביב - מציעה קורס ערב, המקיף 52 שעות אקדמיות ב - 13 מפגשים חד שבועיים.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) - אפשר להשתתף בסדנה הנערכת בסמסטר קיץ. הסדנה מיועדת להכשרת מנחים, והיא מקנה כלים תיאורטיים ומעשיים.

 

  • מרכז הגישור מוזאיקה (ירושלים) - מציע מסלול הכשרה בשני שלבים, במתכונת חד שבועית. המסלול כולל קורס עיוני בן 60 שעות אקדמיות הנמשך לאורך עשרה מפגשים, והתנסות מעשית מודרכת. התכנית פועלת למעלה מעשר שנים ומשלבת הרצאות של נציגי קהילה וציבור.
     
שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס הדרכת צדק מאחה?

רוצה לדעת יותר על קורס הדרכת צדק מאחה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
קורס הדרכת קבוצות צדק מאחה