רוצה פרטים על קורס עריכת פטנטים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי עריכת פטנטים

רוצה לדעת על קורס עריכת פטנטים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס עריכת פטנטים

 

"הראש היהודי ממציא לנו פטנטים", שר אורי זוהר בשירו המפורסם, ואכן, בישראל מומצאים מדי שנה אין סוף פטנטים מקוריים וייחודיים.

 

מהם קניין רוחני ופטנט?

 

פטנטים הם המצאות חדשות ומועילות שניתנות לשימוש תעשייתי, שיש בהם התקדמות תעשייתית. הם יכולים להיות מוצרים, תהליכים או שירותים להם ניתנת הגנה במסגרת חוקי קניין רוחני. לעומתם, הקניין הרוחני הוא שם כללי למגוון זכויות שנוגעות לנכסים שאינם מוחשיים כמו מוניטין, המצאות או יצירות.

 

מהי ההגנה על קניין רוחני?

 

ההגנה על ידי זכויות הקניין הרוחני ניתנת ליצירה האינטלקטואלית ולא לאובייקט הפיזי. נכסים רבים לא מוחשיים אינם בבעלות מישהו מסויים ולמעשה רוב הרעיונות והתגליות בעולם אינם ניתנים לניצול על ידי כל אדם. רק אותם נכסים, שהחוק מחשיב כראויים להגנה של זכויות הקניין הרוחני, יהיו בבעלותם בלעדית של יוצריהם, ויהיו מוגנים לפי חוק לפרק זמן מסויים.

 

 

מהם דיני הקניין הרוחני?

 

דיני קניין רוחני מעודדים ומתגמלים יצירה, מחקר והעשרה, ומאפשרים איזון בין הענקת זכויות בלעדיות לממציאים וליוצרים, לבין אינטרסים משפטיים, חברתיים, וכלכליים שונים. זכויות הקניין הרוחני כוללות בדרך כלל פטנטים - הגנה על המצאות של מוצרים ותהליכים טכנולוגיים, זכויות יוצרים - הגנה על יצירות מוזיקליות ספרותיות, ואומנותיות. סימנים מסחרים - הגנה על מילים, סימנים או צלילים, מדגמים - הגנה על עיצוב תעשייתי של מוצר.

 

מה לומדים?

 

בקורס פטנטים לומדים הסטודנטים אודות כל שלבי העבודה בתהליך עריכת הפטנט, מתחילת התהליך ובו ניסוח הרעיון עצמו, דרך רישומו ברשויות המתאימות וכמובן גם מעקב והגנה אחר הפטנט בשוק החופשי. הקורסים הם מרתקים ומאתגרים, אשר במהלכם נחשפים הסטודנטים למגוון תחומים כמו קניין רוחני, זכויות יוצרים, חוקים בתחום, הגשת בקשות לרשויות, פטנט כמקור מידע טכנולוגי ועוד.

 

 

הנושאים הנלמדים במרבית הקורסים:

 

דרישות עריכת פטנטים אתיקה מקצועית פטנטים בתחומי - ביוטכנולוגיה
זכות יוצרים וסימני מסחר קניין רוחני הכנת פטנט להגשה
דיני ראיות בפני הרשם דיני פטנטים דינים בינלאומיים
כתיבה וניסוח של פטנטים סוד מסחרי ועוד...

 

רשיון עורך פטנטים

 

הזכאות לקבל רשיון כעורך פטנטים לאחר הכשרה מתאימה ניתנת לבוגרי לימודי משפטים, הנדסה, פיסיקה, מדעי המחשב כימיה, ביולוגיה, אשר עמדו בהצלחה בבחינות על פי חוק ועבדו כמתמחים במשרד עורכי פטנטים, או לחלופין לתושבים ישראלים הרשומים בפנקס כמהנדסים או אדריכלים.

 

למי מיועד הקורס?

 

הקורס מיועד לבעלי תואר ראשון במגוון תחומים ובהם מדעי הטבע, משפטים, תואר מחשבים, הנדסה, מתמטיקה ועוד. כמו כן, מתאים הקורס לרופאים, לרוקחים ולמומחים אחרים ממקצועות הבריאות.

 

כמה זמן לומדים?

 

הקורס מתפרש על פני מספר חודשים ואורכו כ - 180 שעות לימוד אקדמיות, זאת בהתאם לדרישות של משרד הפטנטים. משתתפים שמסיימים בהצלחה את המסלול ועומדים בכל המטלות, מקבלים תעודת גמר, שניתנת על ידי מוסד הלימוד.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי הקורסים בתחום זה יוכלו לעבוד כעורכי פטנטים שכירים או עצמאיים במגזר הפרטי או במגזר הציבורי (רוב המשרות בתחום זה הן במגזר הפרטי). הם יוכלו להשתלב במשרדי עורכי דין העוסקים בתחום, במשרדי ייעוץ העוסקים בפטנטים ועוד.

 

שכר עורכי פטנטים נע בטווח נרחב למדי, שמשתנה בהתאם לקריטריונים כגון היקף המשרה, שנות הוותק וההשכלה הקודמת של העובדים. כמו כן, השכר תלוי במידה רבה בענף שבו מתמחים העובדים, כאשר המשכורות הגבוהות ביותר הן לרוב בענפים כגון ביוטכנולוגיה והייטק.

 

אולי תרצו לקרוא על:

 

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס עריכת פטנטים?

רוצה לדעת יותר על קורס עריכת פטנטים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס עריכת פטנטים
שאלות הגולשים בנושא
סילבוס של קורס עריכת פטנטים