רוצה פרטים על קורס פסיכומטרי נגיש לכבדי שמיעה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס פסיכומטרי נגיש לקהילת החרשים וכבדי השמיעה

רוצה לדעת על קורס פסיכומטרי נגיש לכבדי שמיעה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורסי הכנה לפסיכומטרי לציבור כבדי השמיעה והחרשים

 

להנגיש השכלה גבוהה לכלל האוכלוסיה

 

כיום, המבחן הפסיכומטרי מהווה אחד מתנאי הקבלה למוסדות לימוד אקדמיים. מטרת מבחן זה היא למיין את המועמדים המבקשים להתקבל ללימודי תואר ראשון במוסדות להשכלה גבוהה, ולבחון את עמידתם במספר קריטריונים נחוצים עבור לימודים גבוהים.

 

המבחן כולל מספר פרקים: פרק החשיבה הכמותית, שבודק את היכולות המתמטיות של הנבחנים, פרק החשיבה המילולית, במסגרתו נבחנים הכישורים השפתיים, אוצר המילים, יכולות הניסוח, ומיומנויות ההבעה בכתב והבנת הנקרא של הנבחנים, וכן פרק הבוחן את שליטתם של הנבחנים בשפה האנגלית.

 

חרף העובדה שהמבחן נעשה בכתב ולא בעל פה, לקהל כבדי השמיעה בישראל הוא עדיין מהווה אתגר גדול, הנובע מהעובדה שעבור הגעה להישגים גבוהים בבחינה, נחוצה התמצאות בשפה העברית כשפת אם וידיעת השפה האנגלית ברמה גבוהה.

 

מדובר באתגר עבור מי שדוברים את שפת הסימנים כשפת אמם; עברית היא שפתם השנייה ואנגלית שפתם השלישית. בישראל, לקויי שמיעה מהווים כ – 13% מהאוכלוסייה שמעל גיל 20. על כן, חשובה ההיכרות עם האתגרים, ההתאמות והשירותים הייעודיים לקהילה זו.


עם אילו אתגרים מתמודדים צעירים כבדי שמיעה הנבחנים בפסיכומטרי?

 

השפה האנגלית היא הקושי המרכזי עבור כבדי שמיעה שנבחנים בפסיכומטרי. כמי שכבר דוברים שתי שפות, רכישת שפה נוספת מהווה אתגר, ולרוב ללקויי שמיעה קשה יותר להגיע לשליטה מלאה בשפה האנגלית, ולכן הם עלולים להתקשות במימוש מלוא פוטנציאל ההישגים שלהם בבחינה, בעת מענה על שאלות האנסין, בין היתר.

 

בנוסף, מילים נרדפות אינן קיימות בשפת הסימנים, ועל כן חלק מהתכנים בהן עוסקות השאלות בפרקי החשיבה המילולית והאנגלית במבחן הפסיכומטרי, עלולים להוות מוקד קושי משמעותי – בפרט בשאלות בהן נדרש להחליף מילה אחת באחרת.

 

מעבר לכך, מבחן שאינו מותאם עשוי לכלול מושגים שונים מעולם המוזיקה, אשר אינם רלוונטיים לקבוצת אוכלוסייה זו.

 

אנשים בעלי קשיים בשמיעה, מתקשים בזיהוי צלילים בתוך המילה, ומשום כך מפתחים יכולות הבנת משפטים ומשמעותם, מתוך ההקשר של הדברים אותם הם מצליחים לשמוע.

 

התאמת מבחנים, החל מבתי הספר ועד למוסדות השכלה גבוהה, יכולה לעשות את ההבדל עבור רבים שאינם שומעים ולאפשר להם לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם.


הנגשת קורסי ההכנה והתאמתם


עם עליית המודעות לחשיבות בהנגשה של ההשכלה הגבוהה ושל המרחב הציבורי לבעלי מוגבלויות, קיימת גם עלייה במודעות לצורך בקורסי הכנה מותאמים, כגון קורס פסיכומטרי נגיש ללקויי שמיעה.


מעבר לכך, בחלק ממוסדות הלימוד לפסיכומטרי כיום מוצעות התאמות ייעודיות לחרשים המשתתפים בשלל קורסי ההכנה למבחן, כגון שיעורים פרטניים באנגלית, נוסף על אלו הניתנים בקורס.

 

על פי אתר המרכז לקידום החרש, מתקיימים במסגרתו קורסי הכנה נגישים לפסיכומטרי; המרכז מקדם הנגשה של מכלול תחומי החיים עבור אנשים חרשים וכבדי שמיעה, ולצד פעילות בחקיקה, בהעלאת המודעות ובלימוד שפת הסימנים, מוצעים בו שירותים שונים לסטודנטים, כדוגמת תרגום ותמלול מרחוק, על מנת לאפשר להם לקחת חלק ביתר קלות בקורסים אחרים ברחבי הארץ שאינם מונגשים.


בפסיכומטרי נבחנות היכולות הנחוצות למי שרוצים לרכוש השכלה אקדמית, ומשום הדרישות הכלליות יכולים להיות סטודנטים ש"נופלים בין הכיסאות" ולא מצליחים להפגין את כישוריהם; במקרים נקודתיים כגון אלו של סטודנטים הלוקים בשמיעתם, לעתים יש להתחשב בקשיים וכן בכישורים הייחודיים להם.


מסיבה זו, במרכז לקידום החרש מסייעים למועמדים לתארים באוניברסיטאות ובמכללות השונות, להגיש בקשה לקבלה חריגה, כל מקרה לגופו.


התאמות בעת הבחינה

 

חלק מההתאמות הניתנות למועמדים בעלי מוגבלויות, כוללות הקלות בתנאי הבחינה- תוספת זמן והפסקות, פיצול ימי הבחינה, אפשרות לבחינה באמצעות מחשב, ועוד.

 

ההתאמה המשמעותית ביותר עבור כבדי שמיעה וחרשים היא האפשרות לקבל שירותי תרגום לשפת הסימנים בעת הבחינות.

 

מה לאחר הבחינה והקבלה ללימודים? התאמות במוסדות להשכלה גבוהה

 

בתקנות הנגישות להשכלה גבוהה, נקבע כיום כל מוסד לימודים מחויב בביצוע התאמות והנגשה עבור סטודנטים בעלי מוגבלויות. על כן, במסגרת המרכז, מוצע גם סיוע למוסדות לימוד אקדמיים שבהם מעוניינים להנגיש את הלימודים לאוכלוסיית החרשים, הנגשת הקמפוס והמרחב האקדמי, וכן התאמות במבחנים.


במדורים לקידום הסטודנטים באוניברסיטאות ובמכללות השונות, פועלים רכזי נגישות שתפקידם לוודא שסטודנטים בעלי צרכים מיוחדים מקבלים את הפתרונות והשירותים המגיעים להם: בין אם מדובר בבקשות להתאמות בבחינות, חונכים אקדמיים, קבוצות תמיכה, מרכז למידה טכנולוגי מותאם, ועוד. רכזים אלו מהווים כתובת לליווי, תמיכה וייעוץ אקדמיים לסטודנטים בעת לימודיהם.


מוסדות הלימוד להשכלה גבוהה נדרשים לספק לסטודנטים בעלי צרכים מיוחדים את מלוא התנאים הנחוצים להם כדי לממש את הפוטנציאל האקדמי שלהם. כך למשל, הם מספקים בספריות לולאות השראה לבעלי מכשיר שמיעה או אוזניות, מתן אישור לרכב עבור מתרגם לשפת הסימנים או מתמלל, הנגשת כיתות הלימוד עבור מי שמשתמשים במכשירי שמיעה, ועוד.


בחלק ממוסדות הלימוד מתקיימים פרויקטים כדוגמת סמ"ן, במסגרתם מעלים את המודעות לחשיבות ההנגשה של המרחב הציבורי בכלל והמרחב האקדמי בפרט, ומסייעים לסטודנטים בעלי צרכים מיוחדים בהתמודדות עם קשיים במהלך התואר הראשון, וכן במהלך תארים מתקדמים.


נוסף על כך, במסגרת המוסד לביטוח לאומי, מוצעים שירותי תמלול ותרגום, גם באמצעות אפליקציה, שבהם הסטודנטים יכולים להיעזר בעת לימודיהם.


כמו כן, קיימים מוסדות להשכלה גבוהה שמציעים מסלולים ייעודיים לאוכלוסיה זו, כגון פרויקט "לומדים בדממה" במכללת אורט הרמלין.


תכנית לימודים זו מהווה מסלול להכשרת הנדסאים, במסגרתו הסטודנטים יכולים להיעזר בשירותי ליווי ותמיכה שונים, וביניהם היעזרות במתורגמנים לשפת הסימנים בשיעורים, עזרים טכנולוגיים שונים, שיעורים פרטניים, גישות הוראה עדכניות ששמות דגש על כישוריהם ויכולותיהם של הסטודנטים לקויי השמיעה, וכן סדנאות מיוחדות לאסטרטגיות תקשורת ולמידה ייעודיות.


מסלול זה מוצע בכל תחומי הכשרת ההנדסאים, כולל הנדסאי תעשייה וניהול, הנדסאי מכונות, הנדסאי אלקטרוניקה וחשמל, ועוד.


מימון ומלגות ללקויי שמיעה


במסגרת סל השיקום הייעודי של ביטוח לאומי, מוצע גם מימון חלקי של הקורס הפסיכומטרי, במקום ובמוסד הלימודים לבחירת כל משתתף. הדבר מאפשר לצעירים חרשים אוטונומיה ועצמאות בעת בחירת המקום בו הם רוצים ללמוד.


כמו כן, בעת הלימודים האקדמיים עצמם, ניתן להיעזר בהיצע מלגות המיועד לסטודנטים בעלי צרכים מיוחדים, כולל סטודנטים חרשים.


בין האפשרויות הקיימות כיום, ניתן למנות את פרויקט סמ"ן – סטודנטים מנהיגים נגישות, שפועל באוניברסיטאות ברחבי הארץ.

 

הפרויקט מזכה את הסטודנטים במלגה שיכולה להגיע עד לסכומים של אלפי שקלים. המלגה מוצעת תמורת פעילות כרכזי קמפוסים לאורך שנת לימודים אחת, תפקיד במסגרתו מעלים את המודעות לצרכיהם של סטודנטים בעלי מוגבלויות, וכולל לקיחת חלק בהכשרות מקצועיות, ניהול גרעין סטודנטים, עריכת שיתופי פעולה עם גורמים במוסד הלימודים ובאגודת הסטודנטים, ועוד.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס פסיכומטרי נגיש לכבדי שמיעה?

רוצה לדעת יותר על קורס פסיכומטרי נגיש לכבדי שמיעה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס פסיכומטרי נגיש לכבדי שמיעה
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים