מלגות לסטודנטים במכללה האקדמית ספיר

מעל 1,000 מלגות, לא תמצא/י אחת בשבילך?

 

למעבר ללוח מלגות לחץ/י מלגות לסטודנטים 
המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מלגות במכללה האקדמית ספיר

 

במכללה האקדמית ספיר, הממוקמת בנגב הצפוני, לומדים הסטודנטים בתכניות מגוונות לתואר ראשון ושני, וכן במסלולים במרכז הטכנולוגי להנדסאים, וביחידה ללימודי חוץ. המכללה שמה לה למטרה לקדם את ערכי המצוינות והמעורבות החברתית של הסטודנטים שלה. היא מביאה בחשבון שלימודים אקדמיים הם עניין מורכב, הן מבחינה לימודית והן מבחינה כלכלית. סטודנטים רבים משלבים עבודה יחד עם לימודים בניסיון לממן את עצמם, בעוד אחרים מגיעים מרקע סוציואקונומי בעייתי, אשר מציב קשיים במהלך תקופת הלימודים. מסיבה זו, מעניקים בספיר מגוון מלגות לסטודנטים, המתחשבות בשלל גורמים אישיים, סוציו אקונומיים, ואקדמיים.

 

שימו לב, המלגות משתנות מעת לעת! יש לפנות הישר אל מוסד הלימוד לקבלת המידע המדויק בנושא.


מלגות פנימיות במכללה


מלגות סיוע של דיקן הסטודנטים: מדי שנה, מעניק דיקן הסטודנטים במכללה מלגות בשיתוף עם הנהלת המוסד. מלגות הסיוע מביאות בחשבון את הרקע הסוציו - אקונומי של הסטודנטים ושל בני משפחותיהם, וכן בוחנות את המצב המשפחתי, שירות צבאי, ומקורות הכנסה של הסטודנטים. קבלתן מותנה לרוב בפעילות חברתית למען הקהילה.


מלגות הצטיינות: מלגות הצטיינות בספיר ניתנות לסטודנטים הלומדים בהיקף מלא, החל משנתם השנייה ללימודים. בדרך כלל, רשאים לקבל את המלגות הללו סטודנטים בעלי ממוצע ציונים גבוה, והן ניתנות לאחוז מסוים של סטודנטים בכל אחת מן המחלקות שמפגינים הצטיינות יתרה.

 

מעורבות חברתית: ביחידה למעורבות חברתית במשרד הדקאן במכללת ספיר מציעים פרויקטים מגוונים, שבהם יכולים הסטודנטים להשתלב בפעילות קהילתית משמעותית, ובתמורה להיות זכאים למלגות בסכומים שונים (משתנה מפרויקט לפרויקט). קיימים פרויקטים המתמקדים בעבודה עם ילדים ונוער; פרויקטים עם האוכלוסייה המבוגרת; תכניות "יחד עם הקהילה"; ועוד. נוסף על כך, פועלת התכנית ליזמות חברתית, המיועדת לסטודנטים בשנה א' או ב', שבמסגרתה יש לקחת חלק ב – 120 שעות מעורבות קהילתית, ובמקביל ללמוד שלושה קורסים ביזמות.

 


מלגות מטעם גופים חיצוניים

 

פר"ח לשם - חונכות מסטודנט לסטודנט: בפרויקט זה מסייעים סטודנטים לסטודנטים אחרים המתמודדים עם לקויות למידה והפרעות קשב. התכנית מתאימה לסטודנטים בעלי מיומנויות וניסיון בהדרכה. כמו כן, יש לעמוד בדרישות הבאות:

  • חונכות באקדמיה ובלימודי הנדסאים: שנה ב' ומעלה, ממוצע ציונים 85 ומעלה, או - ציון 88 במקצועות נדרשים.
  • חונכות במכינה: סטודנטים בשנה א' בעלי ממוצע בגרויות 88 ומעלה, או - ציון 88 ומעלה במקצועות הבגרות.
  • על הסטודנטים בפרויקט לקחת חלק ב - 100 שעות חונכות, אשר מתחלקות בין 2 חניכים. כמו כן, נדרשות 20 שעות הדרכה, ומילוי דוחות חודשיים.

 

שנת לימודים ראשונה חינם לחיילים משוחררים: מכללת ספיר הינה אחד המוסדות האקדמיים שבהם מעניקה הקרן ללימודי השכלה גבוהה מלגה לחיילים משוחררים, המתחילים את שנתם הראשונה ללימודים. סטודנטים אשר סיימו שירות צבאי או לאומי מלא, רשאים לקבל את ההטבה, המועברת ישירות לחשבון הפיקדון האישי שלהם. סכום המלגה יכול להגיע עד ל - 10,000 שקלים בערך.


תכנית מיל-GO (לשעבר משרד החינוך): מיועדת לסטודנטים לתואר ראשון, מכינה, ולימודי הנדסאים. מוענקת על בסיס קריטריונים סוציו אקונומיים, בארבע מדרגות זכאות, הנעות בין 5,000 – 12,480 שקלים.

 

אייסף: קרן אייסף מעניקה סיוע כלכלי לסטודנטים שהינם חיילים משוחררים מן הפריפריה, שהינם דור ראשון לאקדמיה ומתמודדים עם קושי כלכלי, בתמורה לביצוע 4 שעות שבועיות של מעורבות חברתית.

 

שגרירי רוטשילד: תכנית שגרירי רוטשילד מיועדת לסטודנטים לתואר ראשון עם יתרת לימודים של לפחות 3 שנים, בעלי מוטיבציה לעשייה חברתית, בעדיפות לסטודנטים מן הפריפריה החברתית והגיאוגרפית.


קרן קציר: קרן קציר מפעילה מספר מסלולי סיוע:

  • תכנית "רקיע" - תכנית לצעירים בסיכון, חסרי עורף משפחתי או יוצאי פנימיות וכפרי נוער, המתחילים ללמוד לתואר ראשון. יש צורך בביצוע 90 שעות מעורבות חברתית בשנה.
  • תכנית "משכילה" - תכנית לאימהות יחידניות מן הפריפריה החברתית והגיאוגרפית הלומדות לתואר ראשון.

 

תכנית מושל: במכללת ספיר פועל מסלול מיוחד של תכנית מושל, הלומדים באפיק המעבר להנדסה מספיר לאוניברסיטת בן-גוריון. התכנית כוללת מימון שכר לימוד מלא ודמי קיום, היא מיועדת ללומדים בשנה א'.

 

אימפקט: תכנית אימפקט תומכת בחיילים משוחררים, על בסיס קריטריונים סוציו אקונומיים, עד חמש שנים ממועד השחרור.

אור לחינוך: תכנית "אור לחינוך" כוללת פרויקטים בחונכות חברתית, וכן תכנית חונכות אישית בדגש על מדעים. מיועדת לסטודנטים לתואר ראשון, בעלי יכולות מנהיגות והדרכה, בעלי זמינות לשלוש שעות פעילות שבועיות.

 

פרויקט איילים: רשת כפרי הסטודנטים "איילים" מפעילה כפר סטודנטים בעיר שדרות. סטודנטים לתואר ראשון, תואר שני, או לימודי הנדסאי, המתגוררים בכפר ולוקחים חלק בפעילות חברתית, זכאים לדיור מוזל.

 

כאן גרים: פרויקט זה מתקיים מטעם התאחדות הסטודנטים בשיתוף המשרד לשוויון חברתי. במסגרת הפרויקט מתגוררים הסטודנטים עם אזרחים ותיקים, ובמקביל מבצעים פעילות חברתית בהיקף 160 שעות בשנה.

 

מרו"ם: תכנית מרו"ם מיועדת לסטודנטים יוצאי אתיופיה, הלומדים לתואר ראשון או לתואר שני. הסיוע מוענק על בסיס קריטריונים סוציו אקונומיים, וכן ללומדים מקצועות מועדפים. יש צורך בביצוע פעילות קהילתית.

 

נפש יהודי: מלגת יהדות, במסגרתה נדרשות 138 שעות פעילות שנתיות, הכוללים מפגשים ושיחות בנושאי יהדות, וסיורים לימודיים.

 

אירתיקא: תכנית אירתיקא מיועדת לסטודנטים מן החברה הערבית, הלומדים בשנה א' לתואר ראשון. הסיוע מוענק על בסיס קריטריונים סוציו אקונומיים. יש צורך במעבר שעות הכשרה ובביצוע תכנית מעורבות חברתית.

 

קרן הישג: קרן הישג מציעה סיוע כלכלי לחיילים בודדים משוחררים, המתחילים ללמוד לתואר ראשון. יש צורך לקחת חלק בפעילות חברתית בהיקף 130 שעות, בפרויקטים הנקבעים על ידי הקרן.

 

קרן מכבים של יוצאי איראן: הקרן מציעה סיוע לסטודנטים לתואר ראשון, לתואר שני, ולתואר שלישי, שהינם בעלי זיקה לאיראן (יוצאי איראן או דור שני), או שהינם חוקרים נושאים הנוגעים לאיראן.


תוצרת הארץ: זוהי תנועת קהילות צעירים, המפעילה קהילות במיקומים שונים בארץ, בהם גם בשדרות ובנחל עוז. סטודנטים המתגוררים בקהילת הצעירים ולוקחים חלק במעורבות חברתית, זכאים לסיוע במימון שכר הלימוד ולמלגת דיור.

 

פרויקט חניכה לסטודנטים למשפטים יוצאי אתיופיה: עמותת טבקה מציעה תכנית חניכה לסטודנטים למשפטים ולמשפטנים יוצאי אתיופיה. הסיוע מיועד לסטודנטים בשנה א' ו - ב' לתואר הראשון במשפטים.
 

מידע נוסף על המכללה האקדמית ספיר

 

שאלות הגולשים מהפורום: מלגות לסטודנטים בספיר
כניסה לפורום מלגות
אופיר רודיטי
לימידים בעוטף עזה
265 צפיות
תהילה
מלגה לאימהות בנות 35 פלוס בספיר
322 צפיות
דגנית חלפון
מלגה להנדסאי אדרילות ועיצוב
379 צפיות
איציק
מלגות למבוגרים בני 60 פלוס במכללת ספיר
466 צפיות
דימה
מלגה ללימודי ערב במכללת ספיר למשרת מילואים
242 צפיות
אייל יוספי
מלגה לסטודנט במדעי המחשב
583 צפיות
עידו אמסלם
הגשת מלגות בספיר ובאר שבע
489 צפיות
שרה איבגי
מלגה ללימודים במכללת ספיר
336 צפיות
גור יוליה
מילגה למימון לימודי משפטים לתואר ראשון
612 צפיות
בתיה כרמון
מלגה ללימודי תעודה להסבה מקצועית
803 צפיות
נוי בוארון
זכאות לשנה חינם אחרי שנתיים שירות לאומי
643 צפיות
דבורה
מלגת לימודים למכללת ספיר
526 צפיות
אסרס
עזרה דחופה במימון לימודים במכללת ספיר
494 צפיות
ליאורה
מלגה לחיילים בשירות קבע
1514 צפיות
זוהר כהן
מלגה למכינה לבני 30 פלוס עם ילדים
2163 צפיות
צופיה
מלגות המיועדות לאפיק מעבר
1361 צפיות
לימור חזרי
קבלת מלגה בכדי שאוכל לסיים את התואר
896 צפיות
לינוי
בקשה למלגה במכללת ספיר לתואר ראשון
823 צפיות
רון
מלגה לסטודנט להנדסת תוכנה
1851 צפיות
יותם גולן
בקשת מלגה לתואר ראשון במכללת ספיר
1174 צפיות
נוי
מלגת שנת לימודים ראשונה במכללת ספיר
843 צפיות
מיכאל
מציאת מלגה מתאימה לחייל משוחרר בספיר
1047 צפיות
סהר
שנה ראשונה לחיילים משוחררים בחינם
1220 צפיות
סיגלית
מלגה לתושבי פריפריה, עוטף עזה
2873 צפיות
סווטה
מלגה לסטודנטים מבאר שבע במכללת ספיר
783 צפיות
שאלות הגולשים בנושא
שנה ראשונה חינם - מלגה ללימודי תואר ראשון
מלגות טלדור משרד החינוך
מלגת משרד החינוך - מס' הטלפון
איך לכתוב בקשה למלגה
יצירת קשר טלפוני עם אימפקט
מענה לגבי זכאות מלגת משרד החינוך
מתי מקבלים תשובה לגבי זכאות למלגת משרד חינוך?