רוצה פרטים על שנת שבתון ולימודים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודים בשנת שבתון לעובדי הוראה

רוצה לדעת על שנת שבתון ולימודים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי השתלמות בשנת שבתון
 
שנת שבתון מתקיימת אחת לשבע שנים ומאפשרת זמן לצבירת כוחות מחודשים, למנוחה, להתרעננות ולריענון הידע בנושאים מעניינים ועדכניים. עובדי הוראה רבים מנצלים תקופה זו כדי ללמוד בתכניות אקדמיות לפיתוח מקצועי, להסבה מקצועית, להעשרת הרוח והנפש, וכל זאת - בהשתתפות קרנות ההשתלמות בתשלום שכר הלימוד. חשוב לדעת, כי שנת ההשתלמות בשבתון נחשבת כשנת ותק במקום העבודה, והתשלום עבור קרן הפנסיה נמשך.
 
פרוצדורות ומענקים
 
בכדי לנצל את תקופת השבתון להשתלמות, יש להגיש טופס אישור בקשה ליציאה ללימודים למשרד קרנות ההשתלמות, המכיל פרטים ספציפיים של שם המוסד האקדמי, היקף השעות והנושא הרצוי. ביציאה להשתלמות בתקופת השבתון זכאים מורים וגננות למענק מטעם הקרן. גובה המענק הוא כגובה שכר הלימוד לשנת לימוד מלאה במוסד אקדמי.
 
חצי שנת שבתון
 
את השבתון ניתן לפצל לשני חצאים, כלומר לשני חצאי שנה במועדים שונים בתוך תקופה של עד שנתיים, ולקבל את מחצית הזכויות וההטבות המוענקים לאנשי החינוך בכל אחד משני מועדי השבתון. במקרה ובחרתם לקחת חצי שנת השתלמות, גובה המענק יהיה כמחצית שכר הלימוד. מורים הלומדים במסגרת מלאה במוסד אקדמי בתקופה של חצי שנת שבתון, רשאים להגיש בקשה למלגת לימודים ממשרד החינוך, במטרה להשלים את המענק של קרן ההשתלמות, וכן להגיש בקשה להחזר הוצאות שכר הלימוד.
 
שנת שבתון באופק חדש
 
תכנית אופק חדש מציעה השתלמויות בשנת השבתון, המקנות שעות לצורך קידום בסולם הדרגות של התכנית. המשתתפים יכולים ללמוד בקורסים השונים למען התפתחותם המקצועית, לפי המתווה של משרד החינוך ובאישור מנהלי המוסד החינוכי שבו הם עובדים. צבירת הנקודות תמומש רק כאשר יחזרו המורים לעבודתם לאחר השבתון.
 
נושאי הלימוד
 
נושאי ההשתלמויות הם רבים ומגוונים. בנוסף לתארים אקדמיים ולימודי תעודה, ניתן לקבל הכשרה באימון אישי, לרכוש כלים לפיתוח מודעות גבוהה ואיזון נפשי וגופני, להתמחות במקצועות ההוראה השונים, להתפתח לכיוון של הוראה מתקנת, לקבל הדרכה בליווי וחניכת מורים חדשים. בנוסף, ניתן להשתתף בסדנאות אמנות ויצירה מגוונות, ללמוד לנתח יצירות קולנוע, להרחיב את הידע במחשבים, להתמקצע בהדרכת טיולים, ולהעשיר את העולם האישי בעוד המון כיוונים אפשריים.
 
אפשרויות הלימוד
 
  • מכללת אורנים - מציעה השלמה של ארבע שעות שבועיות ללא תוספת תשלום על בסיס מקום פנוי, כתוספת למימון קרן ההשתלמות בשנת שבתון. שעות ההשלמה מיועדות להתמקצעות בתחום העבודה, לרכישת תפקיד ולהעשרה עצמית.

 

  • אוניברסיטת בר אילן - מציעה מבחר רב של קורסים המוכרים לגמול השתלמות, במחלקות האוניברסיטה ובמתכונת של למידה מרחוק באמצעות האינטרנט. בבר אילן ניתן להשתתף בקורסים כדוגמת: יהדות לנשים בלבד, המשפחה היהודית, האגדה בראי ההלכה, קסמו של שלמה המלך, סוד השיח במקרא, הפיוטים ושירת הקודש, ועוד.

 

  • האוניברסיטה העברית בירושלים - מציעה מסלול מיוחד לתואר שני בחינוך למורים בשנת השבתון. הלימודים מקנים ידע והשכלה רחבה ומתקדמת במדעי החינוך ומתפרשים על פני שנה קלנדרית אחת. המפגשים מתקיימים פעמיים בשבוע, וזאת כדי שהמורים יספיקו להשלים את כל חובות התואר בתקופת השבתון.

 

  • האוניברסיטה הפתוחה - מציעה קורסים מיוחדים למורים, כמו למשל - סדנה לכתיבה אישית של סיפורי חיים; קורס חוויתי להכרת חיי תל אביב ביום ובלילה מנקודות מבט היסטוריות, אמנותיות ותרבותיות; קורס להדרכת טיולים בחו"ל, הכולל סיורים מודרכים בארץ, ביקור באתרים מעניינים, בניית מסלולים ועוד.  
 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על שנת שבתון ולימודים?

רוצה לדעת יותר על שנת שבתון ולימודים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי בובנאות לשנת שבתון
קורס בשנת שבתון - מדריכי טיולים בחו"ל
קורס מורה דרך בשנת בשבתון - מוכר לגמול?
לימוד יידיש בשבתון - מוכר לגמול השתלמות?
קורס בישול בטיפול למורים בשבתון
קריירה שנייה - לימודי קורסים בשנת שבתון
קורס פלדנקרייז לשנת שבתון