רוצה פרטים על לימודי הנדסאי טכנולוגיות מים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי הנדסאי טכנולוגיות מים

רוצה לדעת על לימודי הנדסאי טכנולוגיות מים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הנדסאי טכנולוגיות מים

 

משק המים בישראל מתבסס על פעילותה של חברת מקורות, המנהלת מתקנים ותשתיות, כמו למשל המוביל הארצי, לצורך אספקת מים סדירה ליישובי הארץ השונים. לצידה, ובשיתוף עימה, פועלות חברות נוספות המתמקדות בפיתוח מוצרים ופתרונות תעשייתיים בתחום המים - הקמת בריכות לאיסוף משקעים, בדיקות, התפלות ועוד. 

 

הביקוש להכשרת אנשי מקצוע לתחום המים נוצר בעקבות החלטת ממשלת ישראל (כנראה כבר כמה שנים לפני שנת 2009), להוביל תהליך הפרטה של משק זה, ולהעבירו לידי התאגידים העסקיים. עלייה של יותר מפי שלוש במחיר המים היא הצד הרע של ההפרטה, וכנראה גם העובדה שהמשאב הטבעי הלאומי, למעשה, הופקע מידי העם בחשאי. הצד הטוב הוא, כך יש לקוות, שהתאגידים מעודדים מחקר ופיתוח בתחום הטכנולוגיות החדישות המיועדות להתפלת מים ,לטיהור מי שפכים ולשיקום נחלים. כמו כן, יש לצפות לשיתופי פעולה בינלאומיים עסקיים בתחום זה.

 

הממשלה מכירה ביתרון היחסי ובפוטנציאל העיסקי של ישראל בפיתוח טכנולוגיות המים, ולפיכך, גיבשה החלטה לקדם תהליך זה בכמה מישורים: מיצוב מדינת ישראל כמובילה בתחום החדשנות בטכנולוגיות המים, מיתוג ישראל בתחום המים בשוק הבינלאומי, קידום ייצוא טכנולוגיות לשווקים בינלאומיים ויצירת השקעות זרות, והכשרת הנדסאים לתחום טכנולוגיות המים. לצורך קידום הנושא חברו יחד מספר גופים: משרד התמ"ת, משרד האוצר, נציבות המים, משרד המדע ומכון התקנים.

 

מה לומדים ולמה כדאי לי ללמוד להיות הנדסאי טכנולוגיות מים?

 

לימודי הנדסאי טכנולוגיות מים שואפים להכשיר את הסטודנטים להתמקצעות בתחומי המים והקרקע ולסייע להם להשתלב בתעשיות השונות שעוסקות בתחום. במהלך הלימודים יתוודעו התלמידים לנושאים הקשורים בשמירת איכות המים ובטכנולוגיות מים חדישות, ולקראת סיום הלימודים יידרשו לבצע פרויקט גמר בו יישמו את כל הידע שרכשו.

 

התכנית ללימודי הנדסאי טכנולוגיות מים כוללת מעבר מלימודי בסיס בתחומי מתמטיקה, סטטיסטיקה, שרטוט וכדומה, גם נושאים כגון:

 

  • טיפול קדם קבוצה
  • שאיבה
  • השבת שפכים לסביבה
  • דיגום מים
  • שיקום קרקעות מזוהמות
  • קידוחי מים
  • טכנולוגיות טיפול בשפכים
  • הידרולוגיה
  • טיפול בשפכים ובמי קולחין
  • ניהול משק מים
  • אוטומציה ובקרת תהליכים
  • תהליכי התפלה
  • טכנולוגיות טיפול מתקדמות
  • איכות מי שתיה     
  • חידושים טכנולוגיים בתחום ההשקייה והשימוש החסכוניים     
  • ועוד

 

כמו כן, לצורך הבנה מעשית של החומר הנלמד נערכים סיורים מקצועיים והתנסות במעבדות מים.

 

הגוף המפקח על הכשרה והסמכה של הנדסאים בישראל הוא המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע (מה"ט) אשר כפוף למשרד התמ"ת. כל מי שרוצה להיות מוסמך כהנדסאי חייב לעמוד בכל הדרישות והקריטריונים של גוף זה.

 

היכן לומדים הנדסאי טכנולוגיות מים?

 

ניתן ללמוד תחום זה במספר מכללות בישראל, בין היתר:

 

  • הנדסאים באריאל - הנדסאים באריאל, מוסד בעל מעבדות ייעודיות לתחום, מחקרים ופרויקטים בתחום טכנולוגיות מים, בעל קשרי תעשיה בתחום ומכשיר אף הסבות אקדמאים לתחום, מציע לימודי הנדסאי - הנדסת מים. ישנה אפשרות להמשיך לתואר ראשון בהנדסה.

 

  • בית הספר להנדסאים רופין - בית הספר להנדסאים במכללת רופין שם דגש רב על עבודה מעשית בזמן הלימודים, ומתוך כך הוא מקיים קשרים עם גורמים שונים בתעשייה הטכנולוגית.

 

  • בית הספר להנדסאים ספיר - לימודים אלו נעשים תוך שימת דגש על הפרקטיקה המעשית וההשתלבות העתידית בשוק העבודה.

 

  • המכללה הטכנולוגית כנרת - במכללה הטכנולוגית כנרת שבעמק הירדן נערכים לימודי הנדסאי טכנולוגיות מים במסלול משולב שאורכו הוא כשלוש שנים. הלימודים מותאמים לצורכים העכשוויים של תעשיית המים הישראלית.

 

תנאי הקבלה

 

בגרות מלאה/חלקית (מתמטיקה ואנגלית 3 יחידות, 2 יחידות במקצועות הבעה בציונים חיוביים). ועוד זכאים: בוגרי מכינה שעברו בהצלחה את בחינות המה"ט במתמטיקה, אנגלית ועברית.

 

*בוגרי מכינה אקדמית מוכרת, בני 35 ומעלה צריכים אישור ממשרד החינוך שלמדו 12 שנים.

 

מה משך הלימודים?

 

הכשרת ההנדסאים לוקחת כשנתיים עד שלוש שנים, בהתאם למסלול של כל תלמיד. לימודי יום אורכים שנתיים ולימודי ערב כשלוש שנים. רבים בוחרים ללמוד במסלול של לימודי ערב על מנת לשלב את לימודיהם עם עבודה במשרה מלאה.

 

מהו שכר הלימוד?

 

שכר הלימוד הוא כ - 8,000 שקלים לשנת לימוד במכללות ובבתי ספר המתוקצבים על ידי מה"ט. כמו כן, מוענקות מלגות שונות והטבות בהתאם להחלטת המכללה. בוגרי צבא ושירות לאומי נהנים מהנחה של 90% משכר הלימוד לתקופה של שנתיים במהלך התואר, ובלבד שהשתחררו מן השירות לפני לא יותר מחמש שנים.

 

הסמכה

 

עמידה בכל הבחינות מזכה בדיפלומה מטעם המכללה, משרד החינוך ומה"ט.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

עם סיום הלימודים, הנדסאי טכנולוגיות מים משתלבים בתחומי התעשייה בתפעול תאגידי מים, חברות תיכנון, עיריות ומועצות וארגונים . בנוסף, חלקם פונים לתפקידי שיווק או ייעוץ בתחום.

 

מה ההבדל בין המסלולים: הנדסאי חקלאות בהתמחות מים ,הנדסאי סביבה בתחום המים והנדסאי טכנולוגיות מים?

 

המהות של מסלול לימודי חקלאות בהתמחות מים היא שימוש במים לחקלאות, בעיקר למטרות השקייה. לעומת זאת, לימודי מים במסגרת הנדסאי סביבה הינה מגמת משנה בה נלמדים נושאים הקשורים לאיכות המים, תחום ההתפלה, טיפול בשפכים ועוד. ולבסוף, לימודי הנדסאי טכנולוגיות מים, בהשוואה לשני המסלולים הקודמים, מקנים את הידע המקיף ביותר בתחום המים ומכשירים את התלמידים לתת מענה מעשי לבעיות המים בארץ.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי הנדסאי טכנולוגיות מים?

רוצה לדעת יותר על לימודי הנדסאי טכנולוגיות מים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי הנדסאי טכנולוגיות מים
שאלות הגולשים בנושא
מבחני מה"ט של הנדסאי טכנולוגיות מים
הנדסאי טכנולוגיות מים במכללת כנרת
הרשאות של הנדסאי טכנולוגיות מים
עזרה במתמטיקה להנדסאי טכנולוגיות מים במכללה כנרת