בית ספר למשחק אספקלריא

רוצה לדעת על לימודים בנושאי אמנות? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על אספקלריא תיאטרון לדתיים.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


בית ספר למשחק אספקלריא
 
לימודי תיאטרון למגזר הדתי
 
לא בכדי אמונה ואמנות הן מאותו השורש
 
מי קבע שפורים הוא ההזדמנות היחידה בשנה לעטות על עצמכם דמות חדשה? לימודי תיאטרון למגזר הדתי – יש דבר כזה. בית הספר אספקלריא לאמנויות הבמה בירושלים מאפשר לכם, בני המגזר הדתי, לתת ביטוי לאהבה שלכם לתיאטרון, ולשם כך מציע מגוון קורסים, לימודים שנתיים וחוגי ערב, חלקם אף ללא דרישה של ניסיון קודם במשחק. השילוב בין אמונה לתיאטרון עשוי לקחת אתכם למחוזות חדשים של יצירתיות ולגלות רבדים עמוקים יותר של המפגש המרתק בין דת לאומנות.
 
על הלימודים
 
הלימודים בבית ספר למשחק אספקלריא מתקיימים בכיתות נפרדות לגברים ולנשים, תוך שימת דגש על מיומנויות כמו שיפור הביטחון העצמי, עבודה על הופעה בפני קהל ופיתוח כשרון שטרם בא לידי מימוש. מעבר לכך מאפשר אספקלריא לאלו הלומדים שנתיים ומעלה לגשת לאודישנים להפקות ולפרויקטים שמעלה בית הספר, ומעל הכל מהווה המקום בית חם להנאה ולהתנקות מלחצי היומיום.
 
מסלולי לימוד
 
  • קורס משחק – מיועד לכל מי שרוכש חיבה לעולם המשחק. אינו דורש ידע מוקדם או ניסיון קודם אלא נותן מענה לכל מי שרוצה לערוך היכרות ראשונית עם עולם התיאטרון או להעשיר את עולמו הפנימי. גם מורים ומדריכים רבים מוצאים את הקורס רלוונטי עבור העשרת יכולות הביטוי שלהם. אורך כל מפגש הוא שש שעות, וסה"כ ישנם 29 מפגשים. התכנים הנלמדים הם בין השאר תנועה, משחק, פיתוח קול, עבודה עם מסכות ואימפרוביזציה.

 

  • קורס לימודי המשך - לבעלי רקע במשחק ולכאלה השואפים להתמקצע בבימוי ובמשחק. בוגרי הקורס אף יעלו הצגה בסוף השנה. למסיימי הקורס תוענק תעודת סיום.

 

  • מסלול תלת שנתי - מיועד לכל מי שרואה את עתידו בתחום המשחק ומעוניין להשקיע בכך את כל מרצו, או ליתר דיוק שלושה ימים בשבוע, שבע שעות בכל יום. בין התחומים הנלמדים: משחק, פנטומימה, תנועה, פיתוח קול, בובות, ליצנות, מונולוגים ודיאלוגים, עבודה על דמות, שירה ניתוח מחזות ועוד רבים וטובים. מסיימי תכנית זו יוכלו להתהדר בתעודת שחקן.

 

  • קורסים נוספים, השוזרים בתוכם תיאטרון בצורות שונות, כמו קורס ליצנות רפואית, קורס תיאטרון פלייבק וכן קורסי תיאטרון לבני נוער.
 
תנאי קבלה
 
הקבלה למסלולים השונים בבית ספר למשחק אספקלריא משתנה מקורס לקורס ונעה בין ראיון אישי בלבד כתנאי קבלה לקורסי המתחילים, לבין אודישנים לקבלה למסלולים המתקדמים יותר.
 
פרטים נוספים
 
בית הספר מעביר גם סדנאות נוספות הכוללות תכנים כמו שפת גוף, עמידה מול קהל, ויש בנמצא אפילו סדנה בנושא צניעות המעבירה לתלמידות בחן ובהומור את הרציונל ואת הרבדים העמוקים שמאחורי אותה צניעות המדוברת כה רבות בדת. גם סטנד אפ דתי אפשר למצוא בין האפשרויות שמציע בית הספר. חלק לא מבוטל מבוגרי אספקלריא הם שחקניות ושחקנים שהשתלבו בהצלחה במסגרות תעסוקה שונות בארץ.
 
לסיכום
 
בית ספר למשחק אספקלריא נותן מענה מקצועי אך נגיש לצורך הכה טבעי של האדם לקיים חיים שופעים ביצירתיות. הוא עושה זאת בזיקה לדת ותוך שמירה על ערכיה, מה שיוצר חיבור יוצא דופן בין היהדות לאמנות הבמה. בית הספר מספק אפשרות נהדרת לאנשי המגזר הדתי לפרוץ את גבולותיהם האישיים תוך שמירה על גבולות הדת הרצויים בעיניהם, כל זאת בניחוח תיאטרלי ובטוב טעם.
 
 

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.
התאמה לתפקיד אמנותי
מאת: ד"ר ענת רפופורט

לפנייך מספר אמירות, יש לדרג אותן בסולם של אחד עד שלוש. כאשר 1 מדורג כנמוך ביותר (האמירה לא מאפיינת אותך) ו - 3 כגבוה ביותר (מאוד מאפיינת אותך).
נותרו לך עוד 20 שאלות
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)